ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا محبوبترین دستیار هوش مصنوعی برای کسب و کار‌ها

به تازگی یک کمپانی به نام Spiceworks توانسته با بررسی فعالیت کاری ۵۰۰ شرکت بزرگ در اروپا و آمریکای شمالی متوجه شود که عنوان محبوبترین دستیار هوش مصنوعی به کورتانای مایکروسافت اختصاص دارد. پس از این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

به تازگی یک کمپانی به نام Spiceworks توانسته با بررسی فعالیت کاری ۵۰۰ شرکت بزرگ در اروپا و آمریکای شمالی متوجه شود که عنوان محبوبترین دستیار هوش مصنوعی به کورتانای مایکروسافت اختصاص دارد. پس از این بررسی، شرکت یاد شده تحقیقاتی نیز درباره‌ی کاربرد‌های متفاوت این دستیارها انجام داد تا ببیند کسب‌وکارهای مختلف از دستیارهای هوش مصنوعی در چه فعالیت‌هایی کمک می‌گیرند.

کسب وکار‌های مختلف در اروپا و آمریکا از کدام دستیار‌های هوشمند استفاده می‌کنند؟

همانطور که از جدول منتشر شده پیداست، کورتانای مایکروسافت توانسته که محبوبترین دستیار هوش مصنوعی میان کسب‌وکارها و همچنین کمپانی‌های بزرگ باشد. نتایج نشان می‌دهد که تقریبا ۴۹ درصد از ۵۰۰ شرکت مورد بررسی از کورتانا استفاده می‌کنند. علاوه بر این ۱۳ درصد از کمپانی‌های بزرگ نیز اعلام کرده‌اند که طی سال آینده از این دستیار بهره خواهند برد.

دستیار سیری اپل در مقام دوم قرار دارد و ۴۷ درصد کمپانی مورد بررسی، از آن کمک می‌گیرند و تنها قرار است ۵ درصد دیگر از شرکت‌های یاد شده سراغش بیایند. از سوی دیگر دستیار گوگل، سومین رتبه از این لیست را به خود اختصاص داده که با دو دستیار اول فاصله‌ی بسیار زیادی دارد.

نکته جالب این لیست، حضور آلکسا در رتبه‌های پایین است اما دستیار آلکسا‌ی آمازون را با اسپیکر معروفش، به منازل آمده و به محصولی همه‌کار تبدیل شده، هنوز محصول جدیدی به شمار می‌رود. از این رو ممکن است در آینده کم کم شاهد استفاده‌ی بیشتر کسب و کارها از این دستیار باشیم. شاید به همین خاطر است که ۱۵ درصد از ۵۰۰ شرکت‌های اشاره شده قصد دارند تا ۱۲ ماه آینده به سراغ دستیار هوشمند آمازون بروند.

کسب وکار‌های مختلف در اروپا و آمریکا از دستیار‌های هوشمند برای چه کاری استفاده می‌کنند؟

تحقیقات کمپانی Spiceworks  نشان می‌دهد که بیشترین استفاده‌‌ی کارمندان از این وسیله به تایپ صوتی اختصاص داشته و ۲۴ درصد از کارکنان شرکت‌ها‌ی یاد شده از این ویژگی بهره می‌بردند. ارتباط تیمی با ۲۶ درصد و مدیریت تقویم کاری با ۲۲ درصد، پس از تایپ صوتی، شایعترین دلایلی بودند که کارمندان از این دستیار ها کمک می‌گرفتند.

محبوبترین دستیار هوش مصنوعی برای کسب و کار‌ ها باقی می‌ماند؟

بدون شک مایکروسافت راه بسیار آسانی برای ادامه سلطنت خود در این عرضه دارد. قدمت، سابقه و اعتماد شرکت‌ها به نرم‌افزار‌های این کمپانی موجب می‌شود که کسب و کارها باز هم به سراغ کورتانا آمده و از آن کمک بگیرند. البته سیری هم رقیب قدرتمندی به حساب می‌آید چرا که روند اپل برای ایجاد یک تجربه‌ی کاربری ساده و پرورش نسلی آیفون دوست ممکن است در آینده‌ی دور، روند رقابت را تغییر داده و اپل را جلو بیاندازد. با این حال از آلکسای آمازون هم نباید قافل بود چرا که از زمان ساخت این دستیار چند سالل بیشتر نمی‌گذرد اما با این حال توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

تماشا کنید: ویدیوی تبلیغاتی جدید Mi Mix 2S خبر از دستیار هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی