ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سرزمین رنگارنگ؛ بازی های سرگرم کننده موبایل که مناسب کودکان هستند

اگرچه هنوز مسئله «درجه سنی» آنگونه که باید بین خانواده های ایرانی جا نیافتاده اما بازی های ویدیویی به همان اندازه که سرگرم کننده هستند به همان اندازه هم می توانند خطرناک باشند و یکی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اگرچه هنوز مسئله «درجه سنی» آنگونه که باید بین خانواده های ایرانی جا نیافتاده اما بازی های ویدیویی به همان اندازه که سرگرم کننده هستند به همان اندازه هم می توانند خطرناک باشند و یکی از مهمترین مسائلی که باعث می شود مخاطب، به خصوص کودکان، تاثیرات منفی از این سرگرمی محبوب بگیرند همین عدم توجه کافی به درجه سنی بازی ها است.

عناوین زیادی هستند که با گرافیک رنگارنگ و سادگی خود یک تجربه سالم به کودکان ارائه می دهند و ضمن سرگرم نگه داشتن آن ها، بعضا آموزش های پایه را هم می آموزند. بنابراین پیشنهاد می کنیم جی تی ای را فراموش کنید، یکی از بازی های کودکانه را دانلود کرده و با خیال راحت موبایل تان را فرزندتان بدهید.

Cut the Rope

بازی کودکانه

اگر می خواهید در کنار سرگرمی کمی ذهن را نیز به چالش بکشید، طناب را ببر (Cut the Rope) یکی از بهترین گزینه ها است. بازی هم یک شخصیت دوست داشتنی به نام اوم نوم دارد و هم با گیم پلی ساده اش به سرعت مخاطب را جذب خود می کند. در Cut the Rope همانگونه که اسمش نشان می دهد، باید با بریدن طناب در هر مرحله آب نبات را به اوم نوم برسانید. به لطف استفاده درست از قوانین فیزیک و رنگ بندی شاد محیط ها بازی تا پایان می تواند جذابیتش را برای مخاطب حفظ نماید.

Cut the Rope: Magic

Cut the Rope: Magic

سازنده: ZeptoLab UK Limited قیمت: 4000 هزار تومن دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 193 / 34.9 مگابایت زبان:

ریبو و رابی

ریبو و رابی یکی از تازه واردان بازی های کودکانه است که اتفاقا بین رقبای ایرانی اش حرف های زیادی برای گفتن دارد. بازی به سه موضوع الفبا، اعداد ریاضی و اشکال هندسه پرداخته و هر کدام از آن ها دارای چند مینی گیم (بازی های کوچک) آموزشی مربوط به خود هستند. نکته مثبت اینجاست اگر کودک از بازی ها خسته شد می تواند با تماشای انیمیشن های درون خود بازی یا گوش دادن به قصه ها خودش را سرگرم نگه دارد.

ریبو و رابی

ریبو و رابی

سازنده: تیم آرمیک قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 38.9 مگابایت زبان:

Pou

بازی کودکانه

اپلیکیشن هایی که در آن ها کنترل حیوانات خانگی را دارید از محبوب ترین بازی های کودکانه به شمار می روند و پو (Pou) را می توان موفق ترین عنوان این سبک دانست. بازی با آزاد گذاشتن دست کاربر و انتخاب های گوناگونی که برای کنترل شخصیت اصلی داستانش می دهد نه تنها بازیکن را برای مدت ها سرگرم نگه می دارد بلکه به احساس مسئولیت او نیز تا حد زیادی می افزاید؛ پو باید غذا بخورد، حمام برود و بازی کند و اگر نیازهایش برطرف نشود، ضعیف تر خواهد شد. در این سبک، نمونه های ایرانی زیادی هم وجود دارد:

Pou

Pou

سازنده: Zakeh قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 42.8 / 20 مگابایت زبان:

Angry Birds

انگری بردز یا همان پرندگان خشمگین همیشه به خاطر گیم پلی ساده خود و طراحی جالب شخصیت های شان محبوبیت زیادی بین کودکان داشته اند. با وجود اینکه سال ها از عرضه نخستین قسمت این سری می گذرد ولی همچنان پرتاب پرندگان به سمت خوک ها یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در تلفن های هوشمند می توانیم انجام دهیم. جدا از اینکه به واسطه تعداد زیاد بازی های این سری، دست تان برای انتخاب کاملا باز خواهد بود.

Angry Birds 2

Angry Birds 2

سازنده: Rovio قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 563 / 150 مگابایت زبان:

مدرسه شادی

بازی های کودکانه

مدرسه شادی هم همانند ریبو و رابی به کمک ترکیب آموزش و سرگرمی سعی کرده مباحث پایه «ریاضی»، «فارسی» و «علوم» را با کودکان آشنا کند. مدرسه شادی بیست و شش مینی گیم (بازی کوچک) مختلف داشته و با گستردگی خوب خودش توانسته موضوعات گوناگونی را پوشش بدهد؛ در بازی «تپلی آب نبات» تقسیم آموزش داده می شود، در بازی «ترازو» کودکان با مفهوم وزن آشنا می شوند و در بازی «آموزش الفبا» حروف و تلفظ آن ها را یاد می گیرند. بین بازی های کودکانه مدرسه شادی نیز گزینه مناسبی است.

مدرسه شادی

مدرسه شادی

سازنده: آرا اوحانیان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 29.3 مگابایت زبان:

Hill Climb Racing 2

اگر به دنبال یک بازی رانندگی هستید و هیجان آسفالت را بیش از اندازه میبینید، یک پیشنهاد برای تان داریم: Hill Climb Racing 2. این عنوان یکی از محبوب ترین عناوین ماشین سواری است که در آن با ماشین خود هم می توانید با هوش مصنوعی مسابقه دهید و هم توانایی های تان را در بخش چند نفره به چالش بکشید. همانند گذشته، در قسمت دوم بازی نیز فیزیک حرف نخست را می زند و اگر پدال ها را به موقع فشار ندهید می بازید؛ پدال راست و چپ برای شیب گرفتن ماشین در دو جهت مختلف استفاده می شود.

Hill Climb Racing 2

Hill Climb Racing 2

سازنده: Fingersoft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 115 / 60 مگابایت زبان:

Minecraft

minecraft

ماینکرفت با فروش بیش از 144 میلیون نسخه، یکی از مهمترین بازی های حال حاضر صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رود و جالب اینجاست بدانید بعضی مدارس از بازی برای آموزش به دانش آموزان نیز استفاده می کنند. ماینکرفت عنوانی با محوریت ساخت و ساز بوده و باید با منابعی که دارید ساختمان های گوناگون بسازید. ویژگی که باعث رشد قوه خلاقیت در فرد می شود و به همین خاطر، در زمینه آموزشی ماینکرفت محبوبیت زیادی دارد.

Minecraft: Pocket Edition

Minecraft: Pocket Edition

سازنده: Mojang قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 192 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farzad je
    farzad je | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا همه بازیا چرت شدن

مطالب پیشنهادی