ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خریداران آمریکایی در سه ماهه اول 2018 کدام مدل های آیفون را ترجیح داده اند؟

تحقیقات یک موسسه آمریکایی حاکی از این است که در سه ماهه اول سال 2018 آیفون های 8 و 8 پلاس حدود نیمی از کل فروش موبایل های این کمپانی را به خود اختصاص داده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

تحقیقات یک موسسه آمریکایی حاکی از این است که در سه ماهه اول سال 2018 آیفون های 8 و 8 پلاس حدود نیمی از کل فروش موبایل های این کمپانی را به خود اختصاص داده اند اما فروش آیفون 10 پس از کاهش تبلیغات اولیه رو به کاهش است.

مطالعات موسسه تحقیقاتی CIRP نشان می دهد که در سه ماهه اول سال جاری میلادی آیفون های 8، 8 پلاس و 10 روی هم رفته 60 درصد از فروش موبایل های اپل را تشکیل داده اند. در این میان آیفون 8 و مدل پلاس آن به ترتیب در 23 و 21 درصد از میزان نقش داشته اند که در کنار هم 3 درصد نسبت به پاییز سال قبل رشد داشته است.

سهم آیفون 10 اما از 16 درصد فراتر نرفته که 4 درصد نسبت به سه ماهه پایانی سال 2017 کاهش داشته است.

آیفون 10
میزان فروش مدل های مختلف آیفون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

بر اساس داده های CIRP انتظار می رود اپل «قیمت خرده فروشی موزون آیفون در آمریکا» را از 766 دلار سال گذشته به 746 دلار کاهش دهد و این در حالی است که نسبت به مدت مشابه دو سال پیش این میزان 40 دلار افزایش داشته است:

نتایج تحقیقات ما حاکی از این است که آیفون های جدید روی هم رفته سهم کمتری از کل فروش را نسبت به عملکرد مدل های جدید سال 2016 در سه ماهه اول سال قبل به خود اختصاص داده اند.

معمولا اولین سه ماه هر سال میزان فروش آیفون در طول سال را نشان می دهد چرا که از هیجان عرضه اولیه آن کاسته شده و از سوی دیگر کاربران به بهانه انتظار برای خرید مدل های جدید، از خرید مدل های فعلی خودداری نمی کنند.

این مطالعات نشان می دهد که مدل های 2015 و 2016 هنوز خریدار دارند. بر این اساس آیفون های 7 و 7 پلاس مجموعا 20 درصد و آیفون های 6 و 6 پلاس نیز 13 درصد از از کل فروش بازار آمریکا را شامل می شوند.

میزان فروش آیفون SE نیز در این مدت به 8 درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 3 درصد کاهش مواجه شده است.

تماشا کنید: بررسی ویدئویی دیجیاتو از آیفون 10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی