ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمد گوگل
تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت از نقش عمده گوگل در درآمد بالای این هلدینگ خبر می دهد

در سال های اخیر هلدینگ آلفابت، کمپانی مادر گوگل از رشدی فزاینده برخوردار بوده و سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که درآمد و سود سه ماهه این کمپانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

در سال های اخیر هلدینگ آلفابت، کمپانی مادر گوگل از رشدی فزاینده برخوردار بوده و سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که درآمد و سود سه ماهه این کمپانی نسبت به سال گذشته به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

آلفابت در سه ماهه منتهی به مارس به درآمد چشمگیر 31.1 میلیارد دلار دست پیدا کرده که حاکی از افزایش 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

علاوه بر این درآمد عملیاتی نیز با افزایش 7.4 درصدی یا به عبارتی 500 میلیون دلاری به 7 میلیارد دلار رسیده است. همانطور که انتظار می رفت بخش عمده ای از درآمد آلفابت مدیون گوگل است و این غول اینترنتی حدود 31 میلیارد دلار از این درآمد را عاید آلفابت کرده است. باقیمانده این مبلغ هنگفت نیز از سرمایه گذاری های مختلف این هلدینگ در بازارهای مختلف به دست آمده که هدف نهایی از آن دستیابی به درآمد بالا در بلند مدت است. درآمد گوگلدر سه ماهه اول سال جاری میلادی مجموعه ای از کمپانی های زیر مجموعه آلفابت به درآمد 150 میلیون دلاری دست پیدا کرده اند و این در حالی است که میزان این درآمد در مدت مشابه سال 2017 حدود 132 میلیون دلار بوده است، با این حال درامد مذکور به معنی زیان 571 میلیون دلاری در این مدت بوده است.

در کل علی رغم زیان چشمگیر در برخی زمینه ها، آلفابت به لطف رشد مداوم درآمد به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرده است. این مساله در رشد تعداد کارکنان این هدینگ نیز به خوبی دیده می شود و با افزوده شدن 11 هزار نفر جدید تعداد پرسنل آلفابت حالا به 85 هزار نفر رسیده است.

از منابع اصلی درآمد گوگل می توان به حوزه تبلیغات اشاره کرد، هرچند این کمپانی در سال های اخیر به توسعه سخت افزار و موبایل نیز روی آورده اما عملکرد پیکسل های جدید چندان رضایت بخش نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی