ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت جیمیل
نرم افزار و اپلیکیشن

بزرگ ترین به روز رسانی جیمیل از سال ۲۰۱۱ منتشر شد؛ با تغییرات آشنا شوید

جیمیل از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون تغییرات زیادی را به خود ندیده و حالا بعد از ۷ سال این کلاینت ایمیلی بزرگ ترین به روز رسانی اش را دریافت کرده. ابزارهای سازمانی برای حفاظت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۹

جیمیل از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون تغییرات زیادی را به خود ندیده و حالا بعد از ۷ سال این کلاینت ایمیلی بزرگ ترین به روز رسانی اش را دریافت کرده. ابزارهای سازمانی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه شرکت ها را می توان از جمله مهم ترین تغییرات نسخه جدید دانست که البته دسترسی به آن به تدریج برای همه کاربران فراهم می شود.

در ادامه این مطلب ۶ به روز رسانی جدید در جیمیل را بررسی خواهیم کرد:

  • مد محرمانه: همانطور که از نامش پیداست این قابلیت به شما امکان می دهدبا افزودن تاریخ انقضاء به ایمیل های خود اطلاعات محرمانه را با خیال راحت در آنها گنجانده و برای مخاطبان خود ارسال نمایید. به این ترتیب با کلیک روی آیکونی شبیه به ساعت می توانید تاریخ انقضای ایمیل را روی یک روز، یک هفته، یک ماه، سه ماه یا بیشتر قرار دهید. در نظر داشته باشید که دریافت کنندگان این ایمیل ها نیز قادر به فوروارد کردنشان برای دیگران نخواهند بود ضمن آنکه امکان کپی یا پیست، دانلود و پرینت محتوای آنها را نیز ندارند. گوگل یک تدبیر امنیتی اضافه را هم برای این قبیل ایمیل ها در نظر گرفته و آن لزوم احراز هویت گیرنده نامه پیش از مشاهده محتوایش است. به این ترتیب چنانچه اکانت دریافت کننده هک شده باشد دیگر امکان مشاهده آن برای شخص ثالث فراهم نمی شود.
  • اعلان های امنیتی بازطراحی شده: گوگل معمولا ایمیل های خطرناک را با فونت درشت تر برای اعلان هایشان و همچنین نمایش هشدار نسبت به کلیک روی آنها، از دیگر ایمیل ها متمایز می کند.
آپدیت جدید جیمیل
آپدیت جیمیل
  • یادآوری: این قابلیت که برای توسعه اش از هوش مصنوعی بهره گرفته شده است به کاربران یادآوری می کند به ایمیل هایی که احتمالا از دیدشان پنهان مانده اند پاسخ بدهند یا پیگیری های لازم برای پیام هایی که قبلا از این طریق ارسال کرده اند را انجام دهند. این دست پیام ها نیز در بالاترین بخش صندوق دریافت یا اینباکس نشان داده می شوند.

آپدیت جیمیل

  •  پاسخ های هوشمند: گوگل در واقع این قابلیت را که شامل سه پاسخ براساس محتوای نامه های دریافتی می شود سال گذشته برای اپلیکیشن های موبایل خود ارائه کرد. حالا آخرین به روز رسانی برای جیمیل این امکان را به نسخه تحت وب آن نیز اضافه میکند.
  • اعلان های اولویت بالا: این قابلیت به کاربران جیمیل امکان می دهد که صرفا اعلان مربوط به ایمیل های مهم را دریافت نمایند. و آنطور که گوگل اعلام کرده است جیمیل همچنین می تواند به شما پیشنهاد دهد چه زمانی اشتراک خود از برخی سرویس های ارسال ایمیل را پس بگیرید. برای این منظور نیز فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شوند که تعداد ایمیل های دریافتی از یک فرستنده و مواردی که عموما خوانده می شوند از آن دست هستند.
  • قابلیت  «Snooze»: می توانید با بردن نشانگر ماوس روی پیام در اینباکس خود و سپس کلیک روی آیکون «snooze» که به نمایش در آمده، خواندن پیام ها را به زمان یا روز دیگری موکول کنید. گوگل می گوید که کاربران می توانند به واسطه عدم نیاز به باز کردن  ایمیل های یکسان، به اندازه 100 میلیون ایمیل در ماه صرفه جویی کنند.سوالی که پیش می آید این است که چه زمانی سیستم جدید جیمیل برای کاربران قابل استفاده می شود؟ «آلن لپوفسکی» معاون ارشد و تحلیلگر ارشد در موسسه «Constellation Research» در این مورد می گوید که حتی اگر قابلیت های جدید بیش از اینکه خلاقانه باشند، بیشتر قابلیت هایی اضافه به نظر بیایند، باز هم خوشایند هستند.

    مصرف کنندگان می توانند این قابلیت ها را از داخل تنظیمات جیمیل انتخاب کنند. بیش از 4 میلیون کسب و کار باید برای اجرایی شدن قابلیت های جدید جیمیل منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • im 13 years old
    im 13 years old | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چطوری این بروزرسانی رو ببینم؟
    جمیل من هنوز رابط کاربری قدیمه

مطالب پیشنهادی