ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار 2002 افسانه ای

بالاخره پس از مدت ها انتظار و شایعات فراوان ب ام و از کوپه M2 Competition که نسخه بهبود یافته M2 محسوب می شود رونمایی کرد. تغییرات صورت گرفته در بخش ظاهری چندان گسترده نیستند. ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵


بالاخره پس از مدت ها انتظار و شایعات فراوان ب ام و از کوپه M2 Competition که نسخه بهبود یافته M2 محسوب می شود رونمایی کرد. تغییرات صورت گرفته در بخش ظاهری چندان گسترده نیستند.

قاب های جدید و آیرودینامیک آینه های جانبی، سر اگزوز های دوبل کرومی مشکی رنگ با قابلیت باز و بسته شدن دریچه ها با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، رینگ ها آلیاژی جدید با سایز 19 اینچ، گرافیک جدید چراغ ها و ورودی های هوای بزرگتر به منظور تسهیل امر خنک کنندگی پیشرانه خودرو از جمله این تغییرات اند.

در داخل کابین اصلی ترین تغییرات اضافه شدن دکمه های M1 و M2 روی فرمان است. دقیقاً مشابه آنچه که در خودروی M4 Competition شاهدش بودیم این دو دکمه به راننده این امکان را می دهند تا تنظیمات رانندگی خود را ذخیره کرده و در مواقع دلخواه به آن ها دسترسی داشته باشند.

صندلی M اسپرت جدید که در رنگ های آبی و نارنجی قابل سفارش هستند، در کنار دکمه استارتر قرمز رنگ، کمربند های مخصوص، تریم فیبر کربن روی داشبورد و پشت آمپر مشکی رنگ از دیگر تغییرات این بخش M2 competition به شمار می روند.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز کوپه جدید ب ام و تغییراتی به خود دیده که از جمله آن می توان به سنسور های پارکینگ، سیستم پیشگیری از تصادف با ترمز اتوماتیک، هشدار تغییر لاین حرکت و سامانه نویگشین اشاره داشت. قابلیت دیگری نیز وجود دارد که میزان حداکثر سرعت مجاز را در هر بخش مسیر نشان می دهد؛ اما این مورد عملاً در چنین خودرویی بیهوده است!

تغییرات بزرگ‌ تر اما در زیر کاپوت قرار دارند؛ جایی که پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید قرار گرفته و 40 اسب‌ بخار نیروی بیشتر تولید می کند.

این پیشرانه اکنون 405 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ ها انتقال می یابد و این خودرو را قادر می سازد تا در عرض 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

البته خریداران در صورت تمایل می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دو کلاچه سفارش دهند تا به این ترتیب شتاب خودرو به 4 ثانیه کاهش یابد.

هر دو زمان ذکر شده به میزان 0.1 ثانیه از مدل عادی M2 بهتر هستند. برای توقف این حجم از قدرت، دیسک های بزرگتری به قطر 40 سانتی متر با کالیپر شش پیستونه و 38 سانتی متر با کالیپر چهار پیستونه به ترتیب در جلو و عقب  به کار گرفته شده اند.

طبق روال همیشگی این کمپانی، بطور استاندارد حداکثر سرعت M2 Competition روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این مقدار به 280 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

در این بین ب ام و با قرار دادن سیستم خنک‌ کننده مشابه نمونه استفاده شده در مدل M4 Competition و همچنین یک عدد رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یک خنک‌ کننده روغن اضافه در M2 Competition به خوبی به استقبال پیشرانه قوی تر این خودرو رفته است.

این کوپه هیجان انگیز آلمانی از استرس بار فیبرکربنی سود می برد که در کنار وزن ناچیزش، به گفته ب ام و، قرار است هندلینگ خودرو را بهبود بخشد. سیستم فرمان الکترومکانیکی ارتقا یافته در کنار دیفرانسیل فعال مخصوص M نیز تماماً در خدمت راننده خواهند بود.

از دیگر تغییرات شاسی خودرو می توان به سیستم تعلیق بازنگری شده و بازوهای کنترل آلومینیومی فورج کاری شده اشاره کرد. این خودرو از تابستان امسال جایگزین نسخه قبلی M2 در خط تولید ب ام و خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Kharaman
    Ali Kharaman | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یک سوال.این مدل چرا مه شکن جلو نداره؟

    • آرمین نعم الحبیب
      آرمین نعم الحبیب | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      در بعضی از مدل های ب ام و به دلیل نیاز به هوارسانی از طریق ورودی های سپر جلو عملاً جایی برای قرار گیری مه شکن های جداگانه باقی نمی ماند. اما هم استفاده از اینگونه مه شکن ها در حال منسوخ شدن است و هم اینکه تکلونوژی های جدید به کار رفته در چراغ های خودروهای مدرن به خوبی در مه، دید مورد نیاز راننده را تامین می کنند.

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    از همینجا باید بهش تعظیم کرد... قبله توئی اصن ? ?

مطالب پیشنهادی