ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Kaspersky
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Kaspersky Battery Life؛ حفظ باتری، بالاترین اولویت

دیگر کاری نمانده که گوشی‌های موبایل امروزی از انجامش عاجز باشند. اما با وجود پیشرفت باورنکردنی این دیوایس‌های هوشمند، هنوز یک مشکل قدیمی در آن‌ها به قوت خود پابرجاست: مصرف زیاد باتری. فقط یک ساعت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

دیگر کاری نمانده که گوشی‌های موبایل امروزی از انجامش عاجز باشند. اما با وجود پیشرفت باورنکردنی این دیوایس‌های هوشمند، هنوز یک مشکل قدیمی در آن‌ها به قوت خود پابرجاست: مصرف زیاد باتری.

فقط یک ساعت بازی یا گشت و گذار در اینترنت کافیست که شارژتان به نصف برسد و دلیل این مصرف شدید باتری، عمدتا به اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌تان بر می‌گردد. بعضی اپ‌ها مثل ویز یا فیسبوک از لحاظ ساختاری مصرف شارژ بالایی دارند و فعالیت آن‌ها در پس‌زمینه می‌تواند تأثیر بزرگی روی عمر باتری‌تان داشته باشد.

اما سؤال اینجاست که چطور باید اپلیکیشن‌های پر مصرف سیستم عامل را شناسایی کنیم؟ شاید یک راه بتواند استفاده از Kaspersky Battery Life باشد؛ محصولی از شرکت امنیتی مشهور روسی که به طور اختصاصی برای شناسایی و کنترل رفتار اپ‌های پرمصرف کاربرد دارد.

نحوه کار این اپ خیلی متفاوت از Greenify نیست. با اسکن اپلیکیشن‌های نصب شده در سیستم عامل، آن‌هایی که پرمصرفند و مشغول به کار در پس‌زمینه را تشخیص می‌دهد و در صورت تمایل شما غیر فعال‌شان می‌کند تا بتوانید از هدر رفت باتری جلوگیری کرده باشید.

طبیعتا بعضی اپ‌ها با وجود اجرا در پس زمینه کاربرد زیادی ندارند، بعضی‌ها هم بالعکس، به خاطر نوتیفیکیشن‌ها برایتان مهم است که حتما در پس‌زمینه مشغول به کار باشند. Kaspersky Battery Life بزرگترین کاربردش را اینجا نشان می‌دهد.

این اپلیکیشن می‌تواند برنامه‌های مهم را از کم‌اهمیت‌ها تفکیک کند. بدین صورت که اپلیکیشن‌های مهم را در یک لیست سفید می‌گذارد تا موقع بستن اپ‌های پرمصرف در روند کاری‌شان اختلالی ایجاد نشود. بنابراین با استفاده از این خصوصیت فقط جلوی فعالیت اپ‌هایی گرفته می‌شود که بیهوده از منابع باتری موبایل‌تان تغذیه می‌کنند.

Kaspersky Battery Life البته کاربردهای دیگری هم دارد. با داشتنش می‌توانید ظرفیت دقیق باتری موبایل‌تان را بفهمید و این که با غیر فعال کردن هر اپلیکیشن چند ساعت یا چند دقیقه به عمر باتری اضافه می‌شود. تمام این اطلاعات را به جز منوی اصلی اپ می‌توانید روی ویجت مخصوص اپ در نوار ابزار اندروید هم مشاهده کنید.

Kaspersky Battery Life به جز این موارد، زمان تقریبی شارژ کامل باتری را هم به اطلاع‌تان می‌رساند و به لطف UI کاربرپسندی که دارد همه افراد، حتی آن‌هایی که تسلط زیادی به موبایل ندارند هم می‌توانند نحوه کار با آن را یاد بگیرند.

با این وجود، نکته‌ پرسش برانگیزی در مورد Kaspersky Battery Life وجود دارد: آیا این اپ که همیشه مشغول رصد کردن مصرف باتری سایر اپلیکیشن‌هاست، خودش نمی‌تواند عاملی برای افزایش مصرف باتری باشد؟ خوشبختانه پاسخ منفی است.

کسپرسکی تضمین کرده که Battery Life موقع اجرا فقط 1 درصد از انرژی باتری را به خودش اختصاص می‌دهد و کاملا از لحاظ مصرف بهینه‌سازی شده، پس قاعدتا نباید بابت این موضوع نگران باشید. هر چند با وجود این مزیت بعضی کاربران می‌گویند که نصب این اپلیکیشن تأثیر زیادی روی کاهش مصرف باتری‌ موبایل‌شان نگذاشته است.

نکته‌ای که اینجا نباید از قلم بیفتد این است که کار اصلی Kaspersky Battery Life شناسایی اپ‌های پرمصرف است که آن را بدون عیب و نقص انجام می‌دهد. حال اینکه جلوی اجرای این اپ‌ها در پس‌زمینه را بگیرید یا به طور کامل آن‌ها را پاک و با نمونه‌های مشابه جایگزین کنید، با نتایج متفاوتی روبرو خواهید شد.

اما در مجموع تصور می‌کنیم که شناسایی این اپلیکیشن‌ها و نمایش تأثیر غیر فعال کردن آن‌ها بر مصرف باتری، مزایایی هستند تا Battery Life ارزش امتحان داشته باشد. این اپلیکیشن را می‌توانید به رایگان از گوگل‌پلی دانلود کنید.

Kaspersky Battery Life

Kaspersky Battery Life

سازنده: Kaspersky Lab قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rad
    rad | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگر میخواید افسردگی بگیرید حتما نصب کنید این . باور کنید هیچ کمکی نمیکنه فقط با دیدن میزان عمر باطریتون حاله بدی پیدا میکنید

  • احد وصال
    احد وصال | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این برنامه ها حتی یک درصد هم کارایی ندارند
    الان دیگه اکثر گوشی ها خودشون برنامه پیش فرض برای این کار دارند
    و دیگه این که وقتی شیائومی داری و باطری 4100 در اختیارت هست ..هیچ نگرانی از خالی شدن باطری نداری ..گوشی من راحت 12 ساعت کار مداوم و ترکیبی رو از بازی گرفته تا نت و موسیقی و اینا رو دووم میاره

  • testheway
    testheway | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    حیف که نرم‌افزار جاسوسی روسیه هست و مثل پیام‌رسان‌های ایرانی، به مفت هم نمی‌ارزه

    • F Bin
      F Bin | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      کسپرسکی؟؟
      شما یه دکتر برو بگو دچار بیماری "توهم توطئه" شدم. خودش میدونه چی واست تجویز کنه.

مطالب پیشنهادی