ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai lafesta
خودرو

اسپرت و جذاب؛ هیوندای از سدان زیبای Lafesta در پکن رونمایی کرد

شاید بسیاری با شنیدن نام لفستا (Lafesta) یک سوپر اتومبیل برخاسته از ایتالیا در ذهنشان تداعی شود، اما در واقع اصلا اینگونه نبوده و این اسمی است که هیوندای برای یکی از جدیدترین محصولات خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

شاید بسیاری با شنیدن نام لفستا (Lafesta) یک سوپر اتومبیل برخاسته از ایتالیا در ذهنشان تداعی شود، اما در واقع اصلا اینگونه نبوده و این اسمی است که هیوندای برای یکی از جدیدترین محصولات خود برگزیده است.

hyundai lafesta

این سدان کوچک اخیرا در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شده و ظاهرا فقط در بازار چین به فروش خواهد رسید. به اعتقاد هیوندای، لفستا نسل جوان رو به رشد را هدف قرار داده است.

hyundai lafesta

از لحاظ نمای ظاهری، لفستا بر پایه مفهوم Sensuous Sportiness که اخیرا به کلید واژه زبان طراحی جدید هیوندای تبدیل شده، شکل گرفته است. در این سبک از طراحی، کره ای ها بر روی دو اصل لوکس بودن و اسپرت به نظر رسیدن تاکید دارند.

hyundai lafesta

به خاطر پیروی از مفهوم یاد شده، هیوندای لفستا از بدنه ای زیبا و جذاب برخوردار است. در نمای جلو شکل خاص اجزایی مثل چراغ ها، جلوپنجره آبشاری، چراغ های LED روشنایی در روز و قطعات براق مشکی رنگ موجود بر روی سپر، چهره ای خشمگین و تهاجمی به لفستا بخشیده اند.

hyundai lafesta

در نمای جانبی اولین چیزی که جلب توجه می کند، بی تردید شیب زیبای سقف و ترکیب آن با قسمت صندوق عقب است. با توجه به این سبک از اتاق می توان لفستا را همانند نسخه سدان i30 یک اتومبیل فست بک (Fastback) نامید.

hyundai lafesta

چراغ های باریک به هم پیوسته، دو خروجی بزرگ اگزوز و شکل خاص سپر برخی از شاخص ترین ویژگی های لفستا در نمای عقب هستند. این عناصر به شکل زیبایی با هم ترکیب شده و لفستا در این نما نیز هیجان انگیز دیده می شود.

hyundai lafesta

متاسفانه تاکنون هیوندای تصاویری رسمی از کابین این خودرو منتشر نکرده، اما به گفته این شرکت سبک طراحی اسپرت در فضای داخلی نیز رعایت شده و از مواد با کیفیت در این بخش استفاده شده است. همچنین لفستا از برخی از پیشرفته ترین سیستم های کمکی راننده که در محصولات رده بالای هیوندای وجود دارند، بهره می برد.

hyundai lafesta

آقای سایمون لوسبی (Simon Loasby) مدیر شاخه هیوندای در چین در این باره گفته:

چین با سرعت زیادی پیشرفت می کند، انتظارات مردم این کشور نیز با نسبت مشابهی در حالا بالا رفتن است. آنها اعتماد بنفس بیشتری داشته و مثبت اندیش و خلاق هستند. لفستا به ما کمک کی کند با این روند رو به تغییر همراه شویم.

این خودرو به خوبی نشان می دهد که مفهوم " Sensuous Sportiness " چطور در محصولات هیوندای نمود پیدا خواهد کرد.

hyundai lafesta

وظیفه تامین نیروی لفستا بر عهده یک موتور 1.6 لیتری توربوی GDI گذاشته شده است. درباره خروجی این موتور حرفی به میان نیامده، اما از آنجایی که هیوندای از واژه اسپرت برای توصیف این خودرو استفاده می کند، احتمالا قدرت آن چیزی در حدود 200 اسب بخار باشد. نیروی تولید توسط این موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ ها ارسال می شود.

hyundai lafesta

طبق برنامه ریزی های هیوندای، فروش لفستا از پاییز امسال در چین آغاز خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات فنی دقیق و قیمت این مدل زیبا و اسپرت باید منتظر رونمایی احتمالی این خودرو در دیگر نمایشگاه ها بمانیم. هنوز مشخص نیست که آیا لفستا به سایر بازارها نیز راه خواهد یافت یا خیر.

hyundai lafesta

ناگفته نماند واژه لفستا در اصل ریشه ای ایتالیایی دارد. این کلمه به معنای فستیوال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چقدر خوشگله.کاشکی به ایران هم میومد لاقل فقط میدیدیمش.و اگرم بیاد دلالو دزد (مسئولین) نمیزارن قیمتش کمتر 250 باشه.اینجا قیمت رو کارخونه سازنده و ارز تعیین نمیکنه بچه ها زحمتشو میکشن

  • Ali Kharaman
    Ali Kharaman | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شما سوناتا ۲۰۰۹ رو با این مقایسه کن.پیشرفت این چشم بادومیا معرکه ست

مطالب پیشنهادی