ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 2018
تکنولوژی

همکاری اپل و اینتل گسترش می‌یابد؛ نه به کوالکام

بنا به گزارشی که به دست وبسایت Fast Company رسیده، اینتل قصد دارد ۷۰ درصد چیپ‌های مودم LTE مورد استفاده در آیفون 2018 اپل را تامین کند. احتمالا ۳۰ درصد باقی مانده سهم کوالکام خواهد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

بنا به گزارشی که به دست وبسایت Fast Company رسیده، اینتل قصد دارد ۷۰ درصد چیپ‌های مودم LTE مورد استفاده در آیفون 2018 اپل را تامین کند. احتمالا ۳۰ درصد باقی مانده سهم کوالکام خواهد بود.

مینگ-چی کو تحلیلگر شناخته شده موسسه KGI Securities پیشتر اشاره کرده بود که به دلیل بالا گرفتن مشکلات حقوقی کوپرتینویی‌ها با کوالکام، اینتل ممکن است تنها تامین کننده مودم‌های LTE سال ۲۰۱۸ اپل باشد در حالی که وال استریت ژورنال گفته بود اپل برای فاصله گرفتن از کوالکام، به سراغ اینتل و مدیاتک می‌رود. اما حالا Fast Company ترکیب ۷۰-۳۰ اینتل و کوالکام را گزارش کرده است.

اینتل بزرگ‌ترین سهم از تولیدات امسال را از آن خود خواهد کرد اما چون ۲۰۱۸ اولین سالی است که اینتل چیپ‌ها را از طریق فرآیند ۱۴ نانومتری خودش می‌سازد، اپل تصمیم دارد هنوز هم با کوالکام همکاری خود را ادامه دهد.

آیفون 2018

در این گزارش آمده: «با در نظر گرفتن گذار تکنولوژی، اپل احتمالا منتظر مانده تا ببیند اینتل چقدر خوب می‌تواند نیاز امسالش را برآورده کند. اگر اینتل موفق نشود، کوالکام علاوه بر آن ۳۰ درصد، با تولید بیشتر تعادل را برقرار خواهد کرد. منبع ما می‌گوید این احتمال نیز وجود دارد که اینتل در زمان و بودجه موجود به اندازه کافی چیپ تولید کند که از آن ۷۰ درصد برنامه‌ریزی شده نیز بیشتر شود.»

همچنین گفته شده که چیپ‌های اینتل هنوز به نرخ بازدهی قابل قبولی نرسیده است. اما مهندسین اینتل باور دارند که پیش از شروع تولید انبوه در تابستان امسال، به اندازه کافی فرصت خواهند داشت تا نرخ بازدهی مودم‌ها را به میزان کافی برسانند.

اگرچه اینتل احتمالا تنها تامین کننده چیپ‌های مودم LTE اپل در سال ۲۰۱۸ نیست اما اگر رویه به خوبی پیش برود، کوپرتینویی‌ها می‌توانند سال ۲۰۱۹ به طور کامل همکاری خود را با کوالکام قطع کرده و آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را فقط با مودم‌های اینتل بسازند.

اپل برای اولین بار چیپ‌های اینتل را در آیفون ۷ سال ۲۰۱۶ به کار گرفت تا تولید چیپ‌های مودم را از انحصار کوالکام خارج کند. از اوایل سال ۲۰۱۷، اپل و کوالکام وارد نبردهای بزرگ حقوقی شدند که همین موضوع باعث شده تا شرکت تحت فرمان تیم کوک به دنبال قطع همکاری با کوالکام در سال‌های بعد از این اتفاق باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با دستور مركز ملي فضاي مجازي؛ تلگرام كند مي شود/ لغو مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام

    ?عصر روز گذشته ابلاغیه‌ای توسط رئیس مرکز ملی فضای مجازی واصل شد که بر اساس آن، مجوز قانونی صادره ي آن مرکز در سال ۱۳۹۵ در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام(CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شده است.

    ?بر اساس روالهای قانونی، "شرکت ارتباطات زیرساخت" موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام نمايد و از این پس، ترافیک این پیام رسان تنها از طریق "ارتباطات بین الملل کشور" قابل راهیابی خواهد بود.

    ?لازم به ذكر است، اجرای اين ابلاغيه مركز ملي فضاي مجازي، ممکن است کاهش کیفیت استفاده از اين پيامرسان را در پی داشته است.


    ♦️ دیگر تصاویر و فیلم ها در تلگرام به راحتی دانلود نمی‌شود

    ?پس از دستور فیروز آبادی، دبیر شورای عالی مجازی، از امروز صبح تصاویر در تلگرام غیر قابل مشاهده شده است.

مطالب پیشنهادی