ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نام تسلا و آمازون در لیست خطرناک‌ترین محیط‌های کاری ایالات متحده

نام آمازون و تسلا معمولاً در لیست هایی به چشم می خورد که جای افتخار دارند؛ اما این بار نه. شورای ملی امنیت و سلامت شغلی آمریکا اخیراً با بررسی وضعیت کارخانه ها و انبارهای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

نام آمازون و تسلا معمولاً در لیست هایی به چشم می خورد که جای افتخار دارند؛ اما این بار نه. شورای ملی امنیت و سلامت شغلی آمریکا اخیراً با بررسی وضعیت کارخانه ها و انبارهای دو کمپانی، نام تسلا و آمازون را در لیست خطرناک ترین محیط های کاری ایالات متحده قرار داده است. در هر دو مورد، این کمپانی ها به خاطر گزارش های بیش از حد معمول آسیب دیدگی کارمندان، ریسک های غیرضروری و عدم تمایل به برطرف سازی نگرانی های کارگران در این لیست قرار گرفته اند.

شورای مورد اشاره می گوید که از سال 2013 تا به امروز، هفت کارگر جان خود را در انبارهای آمازون از دست داده اند و اینکه «تقاضای بی وقفه» برای رسیدگی به سفارش ها، به ایجاد شرایط کاری بسیار سخت منجر شده است. گفته می شود آمازون حتی مشغول بررسی دستبندهایی فراصوت است که کوچکترین کج‌ روی در برنامه کاری را رصد می کند. این موضوع با در نظرگیری اینکه آمازون توسط ثروتمندترین مرد جهان اداره می شود و به دنبال کاهش مالیات ها برای ساخت مقر جدیدش است نگران کننده تر می شود.

تسلا نیز به اندازه آمازون به دردسر افتاده است. گزارش شورای امنیت و سلامت شغلی نشان می دهد آسیب های جدی در کارخانه های تسلا تا 31 درصد از سایر فعالان این حوزه در سال 2016 بیشتر بوده. اعضای شورا اشاره می کنند که ادعاهای مربوط به بهبود وضعیت کارمندان تسلا و کاهش نرخ صدمات به خاطر گزارش های غیردقیق بوده و نه به خاطر بهبود محیط کاری.

از دیگر کمپانی های حاضر در این لیست می توان به Lowe's (به خاطر استفاده و فروش رنگ پاک کن های کشنده)، کمپانی مادر Applebee و IHOP (به خاطر شکایت های مداوم از آزارهای جنسی) و مزارعی که کارگران را به خاطر اعتراض به شرایط کاری غیرمنصفانه مجازات می کنند اشاره کرد.

در حال حاضر تسلا به این گزارش واکنش نشان داده و به چند بهبود در روند آموزش و پایش کارگران اشاره کرده و امید دارد که در نهایت قادر به ایجاد ایمن ترین شرایط کاری در جهان باشد. در این بین آمازون هنوز به موضوع واکنش نشان نداده اما این کمپانی هم سابقه ای طولانی در دفاع از وضعیت انبارهای خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدرضا ترابی
    محمدرضا ترابی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کاملا درست هست.اما اگر دولت فدرال به تولید کننده ها سخت بگیره جوری میخواد جلوی واردات محصولات ارزان قیمت چینی رو بگیره؟واقعیت اینه که زرد پوستهای کم توقع و تحت حاکمیت یه دیکتاتور زندگی رو برای همه کارگران جهان سخت کردند

مطالب پیشنهادی