ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن برای آنکه خواب خوب و آرامش‌بخشی را تجربه کنید

دنیا عوض شده ... دیگر حتی خوابیدن هم به سادگی گذشته نیست. آنقدر دور و برمان را تفریحات متنوع و وسایل وقت‌کشی احاطه کرده که ممکن است برای رسیدن به آن‌ها از خوابمان هم بزنیم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

دنیا عوض شده ... دیگر حتی خوابیدن هم به سادگی گذشته نیست. آنقدر دور و برمان را تفریحات متنوع و وسایل وقت‌کشی احاطه کرده که ممکن است برای رسیدن به آن‌ها از خوابمان هم بزنیم و به تبعات خطرناک این کار توجهی نداشته باشیم.

چاقی مفرط، افزایش خطر حمله قلبی، تضعیف سیستم ایمنی بدن و در نهایت کاهش عمر عوارض مهمی هستند که در صورت بی‌خوابی یا کم‌خوابی می‌توانند گریبان‌ افراد را بگیرند. بنابراین لازم است که برای داشتن یک خواب خوب و کافی، حتما برنامه‌ریزی کنیم.

بعضی اپلیکیشن‌ها ثابت کرده‌اند که برای کمک به خواب انسان می‌توانند نقش مفید و مؤثری داشته باشند. در این جعبه ابزار شما را با شش نمونه از این اپلیکیشن‌های برگزیده آشنا می‌کنیم.

Sleep Cycle

بعید است پیگیر دنیای تکنولوژی باشید و اسم Sleep Cycle به گوش‌تان نخورده باشد. اسلیپ سایکل در اصل یک اپلیکیشن ساعت هشدار به حساب می‌آید که یک سری قابلیت‌ اضافه، آن را به ابزاری برای «آنالیز خواب» تبدیل کرده‌اند.

اما آنالیز خواب یعنی چه؟ یعنی این که اپلیکیشن با استفاده از میکروفون صدای نفس کشیدن (یا حتی خر و پف کردن) شما را ضبط و از همین داده برای تحلیل الگوی خوابتان استفاده می‌کند.  با نتیجه‌ای که از این کار بدست می‌آید، اسلیپ سایکل می‌تواند به شما بگوید که مثلا از ساعت 12 شب تا 8 صبح فردا چند ساعت در خواب سبک و چند ساعت در خواب عمیق و آرامش کامل بوده‌اید.

بسته به همین موضوع، اسلیپ سایکل حتی می‌تواند زمان خواب کافی را هم برایتان تخمین بزند تا بدون نیاز به تنظیم آلارم، شما را وقتی بیدار کند که به قدر کافی خوابیده‌ باشید.

Sleep Cycle

Sleep Cycle

سازنده: Northcube AB قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 115.9 / 30 مگابایت زبان:

Apple Bedtime

کاربران آیفون با وجود ابزار فوق‌العاده‌ای مثل Apple Bedtime، برای تنظیم خواب به هیچ برنامه‌ دیگری احتیاج ندارند. بِد تایم زیرمجموعه‌ای از اپلیکیشن Clock آی او اس محسوب می‌شود که عملکردی تقریبا مشابه اسلیپ سایکل دارد.

با این وجود تفاوتش این است که زمان دقیق برخواستن از خواب را به دست خودتان سپرده. می‌توانید برای این ابزار تعیین کنید که کدام روز‌های هفته باید صبح زود از خواب برخیزید و در کدام روزها می‌توانید تا ظهر هم از تخت جدا نشوید.

روند کار به این صورت است که به فرض، هشت صبح فردا را برای بیدار شدن در نظر می‌گیرید. بِد تایم با توجه به ساعات خوابیدن و بیدار شدن‌تان طی هفته، دقیقا به شما می‌گوید که چه ساعتی به رخت‌خواب بروید تا برای بیدار شدن در هشت صبح خیلی دچار رنج و عذاب نباشید.

Pillow

این اپلیکیشن پیشرفته، از پس تحلیل تک تک حرکات‌تان در عالم خواب و رویا بر می‌آید و از همین حیث شاید بیشتر از کاربر معمولی برای پزشکان و روانشناسان کاربرد داشته باشد.

Pillow هم مثل بد تایم و اسلیپ سایکل، خوابتان را تحلیل و زمانی که به قدر کافی استراحت کرده‌اید از خواب بیدارتان می‌کند. با این وجود، بر خلاف اپلیکیشن‌های دیگر فقط برای خواب شبانه طراحی نشده و از امکاناتش می‌توانید برای قیلوله‌های ظهرگاهی و چُرت زدن‌های کوتاه‌تان هم استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های خوب Pillow هم این که ضربان قلب در خواب، این که چقدر طول کشیده بخوابید و حتی سیکل REM  خوابتان را هم به اطلاع شما می‌رساند که این داده‌ها شاید بتوانند برای درمان مشکلاتی مثل بیماری‌های عصبی و بی‌خوابی کارآمد باشند.

Pillow

Pillow

سازنده: .Neybox Digital Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 162.5 مگابایت زبان:

Pzizz

Pzizz بر خلاف بقیه اپ‌های این لیست وسیله‌ای برای آنالیز خواب نیست، بلکه برای این طراحی شده که استرس‌ها و بی‌قراری‌ها را از جانتان دور کند تا به خواب شیرین و آرامش‌بخشی فرو بروید.

اپلیکیشن تلاش می‌کند که با پخش موزیک‌های ملایم و مناسب خواب به این هدف برسد و باید بگوییم که به طرز عجیبی در این کار موفق است. کافیست چشمان‌تان را ببندید و و به آهنگ‌های Pzizz (که گاهی با دکلمه و حرف‌های آرامش‌بخش همراه می‌شوند) گوش بسپارید تا خواب فوق‌العاده سبک و راحتی را تجربه کنید.

البته تمام آهنگ‌های Pzizz فقط مخصوص خواب نیستند، بلکه حالتی به نام Focus هم در اپلیکیشن وجود دارد که موزیک‌های مناسب تمرکز و مدیتیشن را به شما ارائه می‌کند.

Pzizz - Sleep, Nap, Focus

Pzizz - Sleep, Nap, Focus

سازنده: pzizz قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 847 / 17 مگابایت زبان:

Headspace: Meditation

یک اپلیکیشن اختصاصی برای علاقه‌مندان به مدیتیشن. با هد اسپیس، آرشیو بزرگی از موزیک‌های مخصوص مدیتیشن و یوگا در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانند آرامش بی‌نظیری به جسم و روحتان هدیه بدهند.

اگر چه بخش اعظم این موزیک‌ها برای تمرینات مدیتیشن کاربرد دارند، اما همین نواهای آرامش‌بخش برای خواب هم فوق‌العاده ظاهر می‌شوند. اگر می‌خواهید به ذهن آشفته‌تان کمی استراحت بدهید، حتما هداسپیس را امتحان کنید.

Headspace: Meditation

Headspace: Meditation

سازنده: Headspace meditation limited قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 116 / 34.8 مگابایت زبان:

Calm

استرس دارید؟ افکار منفی از ذهنتان دور نمی‌شوند؟ شاید بد نباشد که اپلیکیشن Calm را امتحان کنید.

کالم با پخش صداهای امبینت از طبیعت، از صدای آبشار و آواز پرندگان گرفته تا چک چک قطره‌های باران، آرامشی به وجودتان هدیه می‌دهد که نظیرش را در هیچ اپلیکیشن دیگری پیدا نمی‌کنید.

بر خلاف هد اسپیس، آهنگ‌های Calm کمی طولانی‌تر هستند و بنابراین برای خواب شبانه بیشتر از خواب نیمروزی کاربرد دارند. هر چند که همه آهنگ‌ها از ابتدا آزاد نیستند و برای دسترسی به تمام صداها لازم است که دست به جیب شده و با پرداخت درون برنامه‌ای آن‌ها را خریداری کنید.

Calm

Calm

سازنده: .Calm.com, Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 113.4 / 30.2 مگابایت زبان:

شما چه اپلیکیشن‌های دیگری برای کمک به خواب بهتر می‌شناسید؟ آیا تا حالا از ‌آن‌ها استفاده کرده‌اید؟ حتما تجربیات‌تان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میلاد حسینی
    میلاد حسینی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برنامه sleep better هم خیلی خوبه .بعد از کالیبره کردن گوشی ٬میزاری زیر بالشت مثلاً ۶ ساعت میزاری تو رنج نیم ساعت یا کمتر (بستگی به انتخاب شما) تو وقتی خوابتون سبک میشه زنگ میزنه.

مطالب پیشنهادی