ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک با پروژه Internet.org به 100 میلیون نفر اینترنت‌رسانی کرده است

مارک زاکربرک، مدیرعامل فیسبوک، اخیراً در گفتگو با سهامداران درباره عملکرد این کمپانی طی سه ماهه نخست 2018 اعلام کرده که «تلاش های ما با Internet.org به تقریباً 100 میلیون نفر کمک کرده تا به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

مارک زاکربرک، مدیرعامل فیسبوک، اخیراً در گفتگو با سهامداران درباره عملکرد این کمپانی طی سه ماهه نخست 2018 اعلام کرده که «تلاش های ما با Internet.org به تقریباً 100 میلیون نفر کمک کرده تا به اینترنت دسترسی داشته باشند که در غیر این صورت از آن محروم می ماندند». این رقم به مراتب از رقم 40 میلیون نفری در نوامبر 2016 بیشتر است.

پروژه Internet.org از اپلیکیشن Free Basics فیسبوک با دسترسی به سرویس هایی با پهنای باند کم بهره می برد و هات اسپات های وای فای آن توسط بازرگانان محلی به مردم ارائه می شود. فیسبوک در این بین مشغول آزمایش پهپاد خورشیدی آکیلا نیز هست که می تواند اینترنت را برای افرادی که در مناطق دورافتاده گذران زندگی می کنند مخابره کند.

اخیراً فیسبوک گزارش داد که به دنبال تایید دولتی برای آزمایش آکیلا در نیو مکزیکو است و آزمایش هایی هم با لیزرها و ماهواره ها برای آوردن اینترنت به مناطق محروم پشت سر گذاشته است.

با این حال گفتنی است که بسیاری Free Basics را به نقض قوانین «بی طرفی شبکه» محکوم می کنند، زیرا امکان دسترسی کامل و آزادانه به وب را فراهم نمی آورد. همین موضوع نیز باعث ممنوعیت آن در هند شده. با این حال برخی معتقدند که دسترسی به بخش هایی از اینترنت بهتر از عدم دسترسی کامل به اینترنت است.

مارک زاکربرگ همچنین سیستم پرداختی جدیدی را توصیف کرده که در بستر Messenger آغاز به کار می کند. او می گوید فیسبوک در فیلیپین با سرویس های مالی و اپراتورهای مخابراتی همکاری کرده تا مردم قادر به خرید بسته های دیتا از طریق پیام رسان Messenger باشند. زاکربرگ می گوید از آن جایی که این اپراتورها باید سرمایه کمتری صرف خرده فروشی های فیزیکی برای فروش دیتا کنند، قیمت بسته ها می تواند تا 10 درصد نسبت به قبل کاهش یابد و در نتیجه مردم بیشتری قادر به خریدشان خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی