ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش کنسول پلی استیشن 4 از مرز 76 میلیون واحد گذشت

بنابر اعلام رسمی سونی، این کمپانی تا به امروز 76 میلیون کنسول پلی استیشن 4 به فروش رسانده است که 19 میلیون از آن به 12 ماه اخیر تعلق دارد. برای مقایسه باید گفت که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

بنابر اعلام رسمی سونی، این کمپانی تا به امروز 76 میلیون کنسول پلی استیشن 4 به فروش رسانده است که 19 میلیون از آن به 12 ماه اخیر تعلق دارد. برای مقایسه باید گفت که طی سال مالی گذشته، سونی 20 میلیون پلی استیشن فروخته بود و حالا برای سال مالی 2019، هدف خود را روی فروش 16 میلیون گذاشته است. در مجموع هنوز تجارت پلی استیشن با مشکل بزرگی مواجه نشده، اما فروش سخت افزار مشخصاً از دوران اوج خود عبور کرده است.

فروش بازی ها و اشتراک پلی استیشن پلاس کماکان درآمد بسیار خوبی روانه جیب سونی می کند و تجارت پلی استیشن طی یک سال گذشته 177.5 میلیارد ین سودآوری کرده است. انتظار می رود این روند در سال آتی هم ادامه یابد و به 190 میلیارد ین برسد.

سونی در بخشی از گزارش خود می گوید که مجموع فروش با رشد 294 میلیارد ینی یا رشد 18 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و به 1,943.8 میلیارد ین رسیده است. سونی به سرمایه گذاران خود می گوید «این افزایش درآمد عمدتاً به خاطر افزایش فروش نرم افزارهای پلی استیشن 4 (به همراه فروش دیجیتالی) و تاثیر نرخ ارزها و همچنین افزایش مشترکین سرویس پولی پلی استیشن پلاس بوده است».

برای 12 ماه آتی، سونی کاهش فروش سخت افزار گیمینگ خود را پیش بینی کرده اما در عین حال انتظار دارد که افزایش فروش بازی های ویدیویی، تعادل را به درآمد بازگرداند. گفتنی است که مایکروسافت هم اخیراً گزارش مالی خود را منتشر کرده اما طبق معمول اشاره ای به فروش سخت افزار ایکس باکس وان نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی