ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هر آنچه در مورد شیائومی Mi 7 می‌دانیم؛ هیولای خوش‌قیمت چینی

پس از رونمایی رسمی شیائومی از Mi Mix 2S و Mi 6X، نوبت به پرچمدار بعدی یعنی شیائومی Mi 7 رسیده است. همانند سال گذشته، این احتمال وجود دارد که شرکت تولیدکننده چینی دو مدل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

پس از رونمایی رسمی شیائومی از Mi Mix 2S و Mi 6X، نوبت به پرچمدار بعدی یعنی شیائومی Mi 7 رسیده است. همانند سال گذشته، این احتمال وجود دارد که شرکت تولیدکننده چینی دو مدل از پرچمدارش را ارائه کند با نام‌های Mi 7 و Mi 7 Plus.

به گفته برخی منابع، زمان زیادی تا معرفی دستگاه باقی نمانده گرچه بسیاری دیگر معتقدند معرفی آن احتمالا کمی دیرتر صورت خواهد گرفت. با این حال، شیائومی Mi 7 چه مشخصاتی دارد و با چه سخت افزار و قابلیت‌هایی ارائه می‌شود؟ در ادامه هر آنچه تاکنون در مورد موبایل جدید شیائومی می‌دانیم را به شما می‌گوییم.

تاریخ معرفی و عرضه شیائومی Mi 7

شیائومی Mi 7

در مورد تاریخ معرفی و عرضه این دستگاه حدث و گمان‌ها زیاد است. لو دهنده‌ای چینی با نام مستعار Mocha RQ در وبسایت ویبو گفته این تلفن هوشمند در ماه ژوئن (خرداد-تیر) و دو ماه دیرتر از رویه معمول شیائومی معرفی خواهد شد. گویا مشکلات قرار دادن سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر باعث این تاخیر شده.

با این حال منبع دیگر یعنی DigiTimes داستان متفاوتی را بیان می‌کند. بنا به ادعای این منبع، Mi 7 در سه ماهه سوم امسال (اواسط تیر تا اواسط مهر) معرفی خواهد شد و علت این تاخیر هم مشکلات ساخت فناوری تشخیص چهره سه بعدی است.

اما خود شیائومی هنوز هیچ تاریخ رسمی و دقیقی در مورد معرفی و عرضه شیائومی Mi 7 ارائه نکرده است.

سخت افزار و قابلیت‌های شیائومی Mi 7

شیائومی Mi 7

قابل اعتمادترین شایعه در مورد شیائومی Mi 7، وجود دو مدل مختلف از آن است: Mi 7 و Mi 7 Plus. اولی با نمایشگر ۵.۶۵ اینچی (بیشتر از ۵.۱۵ اینچ Mi 6) و دومی با نمایشگر ۶.۰۱ اینچی. انتظار می‌رود که هر دو رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر ۱۸:۹ را ارائه دهند. بنا به گفته متخصصین XDA Developers که به فایل‌های فرم‌ور (Firmware یا سفت‌افزار) منتسب به Mi 7 Plus دست یافته‌اند، این تلفن همراه از پنل OLED همیشه روشن بهره می‌برد. آیا Mi 7 هم نمایشگر OLED خواهد داشت؟ مشخص نیست.

فایل فرم‌ور به وجود دوربین دوگانه در قسمت پشتی دستگاه نیز اشاره دارد بنابراین می‌توانید تصاویر بوکه جذابی به وسیله آن ثبت کنید. هوش مصنوعی دوربین این موبایل را هم در نوردیده و به طور خودکار پرچم‌دار جدید شیائومی قابلیت تشخیص صحنه‌های مختلف را دارد و تنظیمات به نحوی صورت می‌گیرد تا بهترین عکس ممکن پدید آید. جزئیاتی مثل مگاپیکسل و میزان گشودگی لنز هنوز مشخص نیست.

شیائومی Mi 7

هر دو تلفن همراه گویا از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ بهره برده و رم‌های ۶ و ۸ گیگابایتی روی آن قرار دارد. لی جون، موسس شیائومی در وبسایت ویبو تایید کرده که اسکنر اثر انگشت این موبایل زیر نمایشگر جایگذاری شده ولی هنوز نمی‌دانیم که این قابلیت برای هر دو مدل است یا فقط مدل پلاس. اگر صحت داشته باشد، شیائومی پس از Vivo دومین شرکتی خواهد بود که موفق شده موبایلی با این فناوری به بازار عرضه کند.

اسکنر اثرانگشت اما تنها راه باز کردن قفل دستگاه نیست. گزارشی از DigiTimes تایید می‌کند که Mi 7 اولین تلفن همراه مجهز به قابلیت تشخیص چهره سه بعدی است، دقیقا مثل فناوری آیفون X. باز هم اما مشخص نیست که این قابلیت در انحصار مدل پلاس است یا خیر.

شیائومی Mi 7

قابلیت‌ها و مشخصات دیگر نظیر شارژ بی سیم، اندروید اوریو با پوسته MIUI، حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ (حتی ۲۵۶) گیگابایتی هم جزو انتظاراتمان هستند. امیدواریم که خانواده Mi 7 برخلاف Mi 6 که فقط مقاوم در برابر قطرات آب بود، این بار کاملا بدون مشکل در آب غوطه ور شود. جک هدفون هم احتمالا راه خود را به سوی Mi 7 باز نخواهد کرد (همانند Mi 6) و شاید هیچ درگاه میکرو اس‌دی هم برای آن در نظر گرفته نشود.

شیائومی Mi 7 و Mi 7 Plus نسبت به مدل سال گذشته پیشرفتی اساسی به حساب می‌آیند. با نمایشگر بزرگ‌تر، قابلیت تشخیص چهره سه بعدی، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و بالاترین تجهیزات سخت افزاری ممکن که روی هیچ تلفن همراهی تاکنون دیده نشده شیائومی Mi 7 می‌تواند گزینه‌ای مناسب در برابر پرچمداران قدرتمند سامسونگ و هواوی باشد.

طراحی شیائومی Mi 7

متاسفانه تاکنون هیچ تصویر قابل اعتمادی از Mi 7 منتشر و یا دیده نشده، پس نمی‌توان با اطمینان راجع به آن نظری داد اما یک تصویر از پنل جلویی دستگاه لو رفته که نشان می‌دهد انتظاراتمان را باید تا چه حد بالا ببریم.

نمایشگر پرچمداران جدید شیائومی (یا شاید فقط یکی از آن‌ها) مشابه به نمایشگر آیفون X خواهد بود و در قسمت بالایی یک بریدگی کوچک دارد. اگر شما از این مدل طراحی خوشتان می‌آید پس طراحی مورد پسندتان روی این غول چینی هم اعمال خواهد شد و اگر مخالف آن هستید... گویا کاری از دست ما ساخته نیست و باید عادت کرد.

شیائومی Mi 7
شیائومی Mi 7 در سمت چپ و Vivo X21 UD در سمت راست

علاوه بر بریدگی، در قسمت‌های دیگر نیز شاهد حاشیه بسیار باریکی هستیم، حتی باریک‌تر از حاشیه نمایشگر Vivo X21 UD که نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵ درصد دارد. برای مقایسه بهتر تصویر بالا را مشاهده کنید.

هنوز نمی‌دانیم که بخش پشتی چه ظاهری دارد اما انتظار می‌رود ساده و بی آلایش باشد درست مثل تمامی موبایل‌های پیشین شیائومی. احتمالا جنس بدنه آن از شیشه خواهد بود و فریم فلزی خواهد داشت تا بتواند از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. شاید مدل سرامیکی این تلفن همراه هم به مانند سال‌های گذشته ساخته شود.

قیمت شیائومی Mi 7

شیائومی Mi 7

شیائومی همیشه قیمت‌گذاری مناسب‌تری نسبت به رقبای خود داشته و دستگاهی قدرتمند را با بهای پایین‌تری ارائه کرده است و احتمالا برای شیائومی Mi 7 نیز این سیاست تغییر نخواهد کرد. اما گویا بهای Mi 7 کمی بالاتر از Mi 6 خواهد بود که دلیل آن را می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، قابلیت تشخیص چهره سه بعدی و دیگر امکانات جدید دستگاه نسبت داد.

ورژن ۶۴ گیگابایتی Mi 6 با قیمت ۲۵۰۰ یوآن (تقریبا ۳۹۵ دلار) عرضه شد در حالی که مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۲۹۰۰ یوآن (تقریبا ۴۶۰ دلار) قیمت‌گذاری شد. مدل سرامیکی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه نیز ۳۰۰۰ یوآن (تقریبا ۴۷۵ دلار) قیمت داشت.

اخبار منتشر شده از چین اما نشان می‌دهد که گویا Mi 7 بهایی برابر با ۳۰۰۰ یوآن یا حدودا ۴۷۵ دلار خواهد داشت. هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت مدل پلاس تاکنون به دست نرسیده. افزایش ۵۰۰ یوآنی قیمت (تقریبا ۸۰ دلار) زیاد به نظر می‌رسد اما اگر همه قابلیت‌های عنوان شده راه خود را به شیائومی Mi 7 باز کنند، این موبایل ارزش بهایی که بابتش پرداخته می‌شود را خواهد داشت. برای مقایسه، گلکسی اس ۹ با بهای ۷۲۰ دلار و LG V30 با بهای ۶۷۰ دلار فروخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • بابک
    بابک | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من همیشه پرچمدارای سونی داشتم و قبل عید دوبار تو حادثه های جدا گوشیام شکست (که ربطی به کیفیت گوشی ها نداشت) و یک دوستی به عنوان هدیه برام شیائومی redmi note 4 گرفت. اولش از اینکه گوشی چینی و نا آشناست یکم مردد بودم اما الان ازش بدم نمیاد و نسبت به قیمتش واقعا گوشیه خوب (هم نرم افزاری و هم سخت افزاری)٬ باکیفیت و خوش دست و زیباست. تنها ضعفش نبود nfc و بی خبر بودنم ازجنس و مقاومت صفحه نمایششه که با یه گلس حل شد. در ضمن هدفون هم تو کارتن نداشت!!

  • Mreza Mahdavi
    Mreza Mahdavi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من دو مدلشو دارم نوت ۴ایکس و می۴ ولی دکمه ولوم و پاور نوت 4ایکس باید خیلی فشار بدی بعد از ۶ ماه اول هر دوتاشون از همه نظر عالین ، ولی فکر کنم دکمه ها ب علت طراحی بد خراب شدن ، در کال با وجود این مشکل راضیم . با این قیمت‌ سامسونگ با دوربین 5 مگا پیکسل و دو کیگ رام ۱۶ گیگ حافظه داخلی میدن ، اما این گوشیا تمام بازی ها رو پشتیبانی میکنن

  • Hooman Aminvand
    Hooman Aminvand | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من تجربه بدی با شیاعومی دارم مدل گوشیم redmi 4 prime, هست بعد چندماه استفاده دکمه پاور و چند ماه بعدش دکمه ولوم خراب شدن

  • احد وصال
    احد وصال | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اون گوشی هایی که رو کاغذ خوبن ..میان رده های درپیتی سامسونگند
    وگرنه میان رده های شیائوموی هم واسه خودشون یه پا پرچم دارند دوست عزیز
    سامسونگ هیچوقت واسه یه گوشی پونصد تومنیش اثر انگشت و باطری 4100 نمی ذاره و بدنه فلزی ...شیائومی در کارکرد از روی کاغذ هم بهتر عمل می کنند امکاناتشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی