ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نینتندو سوییچ
ویجیاتو - بازی

آماری که نشان از موفقیت‌های بزرگ نینتندو سوییچ دارد

نینتندو سوییچ از همان روز اول عرضه‌‌اش با موفقیت غریبه نبود و حالا هم نیست. گزارشی هم که نینتندو اخیرا از درآمدهای سال مالی ۲۰۱۷ خود منتشر کرده، روی این موضوع پافشاری دارد و نشان ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نینتندو سوییچ از همان روز اول عرضه‌‌اش با موفقیت غریبه نبود و حالا هم نیست. گزارشی هم که نینتندو اخیرا از درآمدهای سال مالی ۲۰۱۷ خود منتشر کرده، روی این موضوع پافشاری دارد و نشان می‌دهد که کنسول هیبریدی و خلاقانه تازه این شرکت تا چه اندازه موفق بوده است.

در ابتدا باید از موفقیت خود سوییچ بگوییم. کنسولی که در سال اول عرضه‌اش توانسته ۱۷.۷۹ میلیون واحد (تقریبا ۴ میلیون بیشتر از فروش کل Wii U در زمان حیاتش) فروش داشته باشد. این درحالیست که خود نینتندو انتظار فروش ۱۵ میلیون واحدی سوییچ را می کشید و تحلیلگران هم این مقدار را معادل ۱۶ میلیون واحد تخمین می‌زدند.

اما آمار منتشر شده نشان می‌دهد که موفقیت‌های سوییچ فراتر از انتظارها بوده و این کنسول توانسته در سال اول عرضه‌اش، تقریبا فروشی ۱۸ میلیون نسخه‌ای را تجربه کند. دومین آمار مهمی هم که در این لیست به چشم می‌خورد، مربوط به لوله‌کش ایتالیایی محبوبی است که توانست سال گذشته با ادیسه خود، منتقدین را به تحسین وادارد.

براساس آمار منتشر شده، سوپر ماریو ادیسه تا حالا ۱۰.۴۱ میلیون نسخه فروش داشته. این یعنی در حال حاضر ۵۸ درصد خریداران سوییچ، صاحب سوپر ماریو ادیسه هم هستند و در ماجراجویی جدید این لوله‌کش، همراهش بوده‌اند.

نینتندو سوییچ

با این حال، گویا موفقیت‌های بازی‌های تحت عنوان نام ماریو تمامی ندارند و باید گفت که ماریو کارت ۸ دیلاکس نیز توانسته به فروش خوب ۹.۲۲ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. جالب اینجاست که بدانید، ماریو کارت ۸ روی Wii U از ۴ سال پیش تا الان، فقط ۸.۴۲ میلیون نسخه فروخته.

نمی‌شود حرف از نینتندو باشد و چیزی راجع به زلدا نگفت. گفتنیست Breath of the Wild که تا این لحظه لقب پرفروش‌ترین زلدای تاریخ را به دوش می‌کشد نیز روی سوییچ فروش خوبی برابر با ۸.۴۸ میلیون واحد داشته است.

اسپلاتون ۲ و Kirby Star Allies هم از این قافله عقب نمانده‌اند و تاکنون هر یک به ترتیب ۶.۰۲ میلیون و ۱.۲۶ میلیون واحد فروش داشته‌اند. این‌ها همگی آماری خیره کننده برای سوییچ به حساب می‌آیند و حالا قاطعانه می‌توان گفت که نینتندو سوییچ در سال اول عرضه‌اش به طرز قابل قبولی موفق ظاهر شده.

البته باید ببینیم که نینتندو برای آینده کنسول تازه از راه رسیده اش چه برنامه هایی دارد و آیا باز هم شاهد چنین آماری خواهیم بود یا نه. شما در مورد این موضوع چه فکری می‌کنید؟ با ما آن ها را در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نینتندو لبو هم هست،اونم بیاد خیلی میترکونه

مطالب پیشنهادی