ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت یک سیلیکون ولی جدید در کانادا می‌سازد

کمپانی Sidewalk که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی آلفابت به شمار ‌می‌آید قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، یک محله‌ی پیشرفته و جدید به نام Quayside نزدیک تورتنو ایجاد کند. کارشناسان نگرانند که این محله‌ به یک سیلیکون ولی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

کمپانی Sidewalk که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی آلفابت به شمار ‌می‌آید قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، یک محله‌ی پیشرفته و جدید به نام Quayside نزدیک تورتنو ایجاد کند. کارشناسان نگرانند که این محله‌ به یک سیلیکون ولی جدید تبدیل شده و مشکلات مشابهی مانند آن در این محله‌ی جدید پدید آید.

این پروژه ۱۲ هکتاری که «پیاده‌‌رو‌ی تورنتو» لقب گرفته در راستای ارتقای وضعیت محیط زیست، پایداری، حمل و نقل، توان مالی و کارآفرینی در این شهر پایه‌گذاری شده است.

چندی پیش کمپانی یاد شده سعی کرد تا اولین اتاق فکر خود را با حضور ۸۰۰ نفر از ساکنین تورنتو برگزار کند تا آنها خواسته‌هایشان از شهر جدید را به این شرکت اعلام کنند.

ساکنین تورنتو از این ارگان درخواست‌های بی‌شماری داشتند که در موارد به خصوصی خلاصه می‌شد. پایداری بالا، فضای عمومی مناسب، خدمات شهروندی مطلوب نظیر مراکز درمانی و مدارس باکیفیت، خانه‌هایی مقرون به صرفه، سیستم حمل و نقل کارآمد، ساختمان سازی و حفظ حریمِ اطلاعات شخصی خواسته‌های این شهروندان به شمار می‌رفت.

ساکنین شهر یاد شده اعلام کردند که نگرانند با هجوم شرکت‌های تکنولوژی محور به Quayside، این منطقه به یک سیلیکن ولی جدید تبدیل شده و همانند آن از مشکلاتی نظیر افزایش هزینه‌ها، بالارفتن قیمت اجاره و خرید ملک، تقسیم ناهمگون درآمد رنج ببرد.

در جواب این نگرانی‌ها، شرکت Sidewalk اعلام نموده که قصد ندارد اولویت خاصی برای شرکت های تکنولوژی محور قائل شود و در طراحی‌ این محله چنین هدفی را دنبال نکرده است. با این حال کارشناسان معتقدند که طراحی‌ نوآورانه‌ی این شهر موجب خواهد شد، غول‌های تکنولوژی به سمت آن هجوم آورند.

با این حال ساکنین تورتنو آینده‌ی روشن در سیلیکون ولی جدید می‌بینند و امیدوارند که این محله بتواند مشکلات فعلی این شهر در زمینه‌های پایداری محیط زیست، خدمات اجتماعی و حمل‌ونقل را بهبود بخشد.

پیش از این ساکنین منطقه Bay Area را نیز در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی به آینده‌ی روشن سیلیکون ولی امیدوار بودند. درست است که این محله اقتصاد آمریکا و جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده اما در زندگی ساکنین قدیمی این منطقه چندان تفاوتی ایجاد نکرده است.

تماشا کنید: گلخانه‌‌ های کروی شکل آمازون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی