ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جوزف دی آنجلو
علمی

شناسایی قاتل سریالی از طریق DNA چهل سال بعد از ارتکاب جرم

پلیس کالیفرنیا با استفاده از DNA به جای مانده در صحنه جرم، یک افسر سابق پلیس در آمریکا را به اتهام 45 مورد تجاوز و 12 مورد قتل در چهار دهه قبل دستگیر کرده است. کارآگاهان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

پلیس کالیفرنیا با استفاده از DNA به جای مانده در صحنه جرم، یک افسر سابق پلیس در آمریکا را به اتهام 45 مورد تجاوز و 12 مورد قتل در چهار دهه قبل دستگیر کرده است.

کارآگاهان در دهه های گذشته نتوانسته بودند ردی از این جنایتکار مخوف را که به عنوان «قاتل ایالات طلایی» شناخته می شود، پیدا کنند، با این حال بازرسان این پرونده DNA بازیابی شده از صحنه جرم را با دیتابیسی از داده های ژنتیکی تطبیق داده اند که معمولا برای کمک به یافتن شجره نامه خانوادگی به کار برده می شود.

این دیتابیس DNA بازیابی شده را با خویشاوندان فردی مطابقت داده که از نظر سن و سال و محل سکونت با جنایات رخ داده مطابقت داشته و این فرد کسی نبوده جز یک افسر سابق پلیس به نام «جوزف دی آنجلو».جوزف دی آنجلوآنها برای اطمینان بیشتر نمونه های DNA به جای مانده از او را از مکان های عمومی جمع آوری کرده اند که با نمونه بازیابی شده در مکان ارتکاب به قتل مطابق داشته است.

این افسر سابق پلیس پرونده چندان درخشانی ندارد و در سال 1979 به اتهام تلاش برای دزدی اخراج شده است. از نظر پلیس دی آنجلو احتمالا زمانی که هنوز مشغول به خدمت بوده، دست به این جنایت ها زده است. پلیس در چند مورد ارتکاب جرم دیگر بین سال های 1973 تا 1976 نیز به وی مظنون است.

یکی از قربانیان این جنایت های سریالی به نام «جین کارسون-سندلر» در مصاحبه با روزنامه گفته که پس از مطلع شدن از دستگیری این فرد، اشک شادی از چشمانش سرازیر شده است.  پیش از این «میشل مکنامارا»، کتابی به نام «ناپدید شده در تاریکی» در رابطه با این قتل های سریالی نوشته بود اما پیش از انتشار آن درگذشت.

دی آنجلو قرار است امروز در دادگاه عالی شهر حاضر شود و در صورت اثبات جرم احتمالا به اعدام محکوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mostafa_pakdel
    mostafa_pakdel | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو قانون کشورهای مختلف دو نوع قتل داریم؛ یکی با برنامه ریزی قبلی، یکی بدون برنامه ریزی. به نظر من مجازات اعدام برای نوع دوم کاملاً اشتباه و برای نوع اول قابل بحثه. کسی که چندین نفر رو به دلایل غیر سیاسی و غیر مالی می کشه حتماً مشکل روانی داره.

  • عارف
    عارف | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    راستشو بخاین من نمیدونم اعدام این افراد کار درستی هست یا نه ولی قطعا کاستن از رنج آسب دیده ها باید در اولویت باشه.
    اصلا ایا اعدام از الام اسیب دیده ها کاسته نیکنه یا نه.
    شاید اگر روان درمانی صورت بگیره نیاز ب اعدام اون جانی رو حس نکنن ولی بهرحال هیچوقت نمیشه خود را جای اونا و رنجی ک کشیدن گذاشت، هیچوقت.
    چون ما یک لحظه خودمون رو جای اونا میذارین بعد ساعت بعد فراموش میکنیم اما اونا این موضوع هر ثانیه در ذهنشون هزاران بار میره و میاد و نابود میشن.

  • Mohammad Golmohammadi
    Mohammad Golmohammadi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اعدام عالیه. مردم باید ببینن چه بلایی سر متجاوزا و قاتلا میاد ولی بچه ها نباید اینارو ببینن

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عه برا چی اعدام میکنید بنده خدا رو اعدام چیز خوبی نیست خشونت رو رواج میده

مطالب پیشنهادی