ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست اپل
تکنولوژی

اپل در حال توسعه هدست مستقل واقعیت مجازی و افزوده با رزولوشن فوق العاده است

کمپانی اپل در هر حال توسعه هدست جدیدی است که فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را یکپارچه می کند. کمپانی کوپرتینویی با معرفی آیفون 10 گام های محدودی را در زمینه واقعیت افزوده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۵

کمپانی اپل در هر حال توسعه هدست جدیدی است که فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را یکپارچه می کند.

کمپانی کوپرتینویی با معرفی آیفون 10 گام های محدودی را در زمینه واقعیت افزوده برداشته و بر اساس گزارشی جدید مهندسان این شرکت در حال کار روی هدستی مستقل هستند که از واقعیت مجازی و افزوده در کنار هم بهره می برد.

این هدست که هنوز در مراحل اول اولیه قرار دارد از دو نمایشگر با رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل یا 4k برخوردار است و این در حالی است که هدست Vive Pro از نمایشگر 1400 در 1600 پیکسل و گلکسی اس 9 سامسونگ از رزولوشن 1440 در 2960 بهره می برند.

هدست اپل که تحت پروژه ای با کد T288 توسعه می یابد، به دوربین هایی مجهز شده که محیط اطراف کاربر را پایش می کنند. وظیفه پردازش این داده ها نیز بر عهده چیپستی است که توسط خود این کمپانی و بر پایه معماری 5 نانومتری توسعه پیدا خواهد کرد (در حالی که چیپست A11 آیفون 10 از معماری 10 نانومتری بهره می برد). کمپانی سازنده برای اطمینان از تصویرسازی با کیفیت بالا T288 را به ابزارهای اتصال بی سیم جدید و با سرعت بالا همراه خواهد کرد.هدست اپلبر اساس گزارش های منتشر شده این هدست در سال 2020 به بازار راه پیدا خواهد کرد و در این صورت احتمالا اواخر سال آتی معرفی خواهد شد.

علاوه بر این هدست در روزهای اخیر پتنت جدیدی از اپل منتشر شده که در آن «امکان ردیابی حرکات چشمی در یک ابزار پوشیدنی که روی سر قرار می گیرد» توضیح داده شده و بسیاری این پتنت را تکمیل کننده پازل تکنولوژی های مورد نیاز برای عینک هوشمند اپل می دانند.

فارغ از برنامه های اپل برای معرفی چنین هدست با کیفیتی، به نظر می رسد کمپانی آمریکایی به واقعیت افزوده و مجازی به عنوان بخش مهمی از آینده کسب و کارش می نگرد و حتی تیم کوک نیز قبلا مدعی شده بود که این فناوری به اندازه آیفون اهمیت دارد.

تماشا کنید: ترکیب واقعیت افزوده با استریت ویو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    7680 در 4320 میشه 8k نه 4k

  • امیر اسکندری
    امیر اسکندری | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عاليه
    اگه بخوايم صادق باشيم اپل تنها كسيه كه ميتونه از پس اين كار بر بياد
    دليل اينكه هدست هاي فعلي زياد رشد نكردن يكي سخت افزار بود دوم پلتفرم كه اپل تنها شركت هستش كه هردو اين هارو به شكل عالي داره
    تنها موردي كه ممكنه اين دستگاه رو اذييت كنه باتري هستش كه خدا كنه سريع از شر اين باتري هاي فعلي راحت شيم?

مطالب پیشنهادی