ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت New Shepard از Blue Origin
تکنولوژی

بلو اوریجین فردا نیو شپرد را به فضا پرتاب خواهد کرد؛ آغاز سفرهای فضایی در سال جاری

جف بزوس، بنیانگذار کمپانی فضایی «بلو اوریجین» از هشتمین پرتاب آزمایشی راکت «نیو شپرد» در روز یکشنبه خبر داد. بزوس که سالانه یک میلیارد دلار در این کمپانی سرمایه گذاری می کند اعلام کرد پنجره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

جف بزوس، بنیانگذار کمپانی فضایی «بلو اوریجین» از هشتمین پرتاب آزمایشی راکت «نیو شپرد» در روز یکشنبه خبر داد.

بزوس که سالانه یک میلیارد دلار در این کمپانی سرمایه گذاری می کند اعلام کرد پنجره این پرتاب از ساعت 9:30 صبح به وقت محلی باز شده و اطلاعات مربوط به پوشش زنده نیز به زودی منتشر خواهد شد.

پنجره پرتاب در پروازهای فضایی، یک دورهٔ زمانی‌ است که طی آن راکت به منظور رسیدن به هدف مورد نظر خود باید راه‌اندازی شود. اگر راکت در این فاصلهٔ زمانی پرتاب نشود، کل پروژه حداقل تا روز آتی به تعویق می افتد.نیو شپرداین پروژه هشتمین پرتاب آزمایشی راکت بلو اوریجین و اولین مورد آن در سال جاری میلادی است که با هدف نهایی انتقال مسافران به مدار پایینی زمین صورت می گیرد. مدیرعامل این کمپانی «باب اسمیت» در چند روز گذشته اعلام امیدواری کرد که کمپانی متبوعش در سال جاری سفرهای توریستی فضایی را کلید بزند.

نیو شپرد که به افتخار «آلن شپرد»، نخستین فضانورد آمریکایی نامگذاری شده، از یک راکت و کپسولی به نام Crew Capsule 2.0 با گنجایش 6 نفر تشکیل شده است.

این پرتاب آزمایشی از پایگاهی در تگزاس صورت می گیرد و در ارتفاع 98 کیلومتر بالاتر از سطح دریا راکت از کپسول جدا خواهد شد. سپس بوستر با کمک موتورها و با سرعت 11 کیلومتر در ساعت روی یک سطح بتنی فرود می آید.

کپسول اما پس از جدا شدن با سرعتی بالغ بر سه هزار کیلومتر در ساعت برای چند دقیقه حرکت می کند و سپس با کمک سیستم رانش یکپارچه و سه پاراشوت فرود خواهد آمد.

Crew Capsule 2.0 از پنجره هایی بزرگ بهره برده و با هدف کاهش هزینه های سفرهای فضایی و تجربه بی وزنی در مدار زمین طراحی شده است.

تماشا کنید: چهارمین پرتاب و فرود موفق راکت بلو اوریجین

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی