ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش واردات موبایل در سال 97
تکنولوژی

گمرک خبر داد: افزایش 229 درصدی واردات موبایل نسبت به فروردین سال گذشته

بنا به اطلاعات کانال ارتباطی سازمان گمرک کشور، در نخستین ماه سال‌جاری تعداد 249 هزار و 154 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 45 میلیون و 414 هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

بنا به اطلاعات کانال ارتباطی سازمان گمرک کشور، در نخستین ماه سال‌جاری تعداد 249 هزار و 154 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 45 میلیون و 414 هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 96 درصد و از حیث ارزش 229 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که در فروردین ماه سال 96 تعداد 127 هزار و 18 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 13 میلیون و 790 هزار دلار به کشور وارد شده بود.
همچنین اعلام شده که در فروردین ماه امسال تعداد یک هزار و 34 دستگاه خودرو به ارزش 23 میلیون و 651 هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 73 درصدی و از حیث ارزش 77 درصد کاهش داشته است.

گمرک ایران به واردکنندگان تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داده تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

گفتنیست تمامی کالاهای خروجی از گمرکات سراسر کشور کد رهگیری دارند و اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی از گمرکات کاملا شفاف و روشن است که با استفاده از این کد رهگیری می توان اطلاعات مربوط به شخص، کارت بازرگانی، کالای ورودی و خر‌وجی و ارزش آن را بررسی کرد.

کدهای رهگیری سازمان گمرک جدا از موارد فوق می‌تواند اطلاعات کامل‌تری را نیز همچون شماره کامیون، هویت راننده آن و اینکه کالا به چه انباری برده شده را نیز در اختیار قرار دهد.

طبق آخرین اخبار این سازمان اعلام شده که گمرک بانک اطلاعاتی‌ را ایجاد کرده که نشان می دهد در چه شهری، چقدر کالا از کدام گمرک، در کدام ‌انبار تخلیه شده است. این موارد نشان از عزم جدی گمرک برای مبارزه با کالای قاچاق می‌دهد و به‌نظر می‌رسد سال 97 می‌تواند پله‌ای برای رسیدن به این مهم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • E.A
    E.A | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این دزدیه وقتی بالای ۲۱ درصد سود میاد رو گوشی وارداتی که هیچ کاری برای تولیدش هم نکردن ادعا هم میکنن جلو قاچاق رو میخوایم بگیریم جلو گیری که اینطوری باشه نباشه بهتره اونی که بهش میگن قاچاقچی ۶ ۷ درصد نهایت سود میکشه ن مثل اینا تو این وضعیت دلاری ک ساختن گوشیم اینطوری کردن گوشی ک پارسال ۱۹۰۰ گرفتم شده ۲۴۸۰ ?? چ وضعشه

  • I.G.I
    I.G.I | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بیشرفا ماشینو انحصاری کردن دست از سر موبایل هم بر نداشتن
    دیگه موبایل هم نمیتونیم بخریم

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینا همش دنبال آمار ، سود ، خالی کردن جیب ملتن

  • Amir Parsa (123456)
    Amir Parsa (123456) | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    پخ خخخخخخ

مطالب پیشنهادی