ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۶ روش برای تحقق خواسته‌هایتان در محیط کار

افراد موفق مسلماً یک شبه ره صد ساله را طی نکرده‌اند. همگی آنها در ابتدای کار خود، موقعیت مشابهی نظیر بسیاری از شما داشتند. انرژی بالا، استعدادی نهفته و ایده‌های بی‌شمار همگی از مشترکات افراد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

افراد موفق مسلماً یک شبه ره صد ساله را طی نکرده‌اند. همگی آنها در ابتدای کار خود، موقعیت مشابهی نظیر بسیاری از شما داشتند. انرژی بالا، استعدادی نهفته و ایده‌های بی‌شمار همگی از مشترکات افراد در سال‌های ابتدایی کارشان به حساب می‌آید. آنچه افراد موفق را از دیگران جدا می‌کند، این است که آنها در همان ابتدا می‌دانند چه چیزی از فعالیت کاریشان می‌خواهند و برای تحقق خواسته‌هایشان تلاش می‌کنند.

دانستن خواسته‌ها به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان کسب و کار از مهمترین مسائل موجود در این حوزه به شمار می‌رود. شما ابتدا باید بدانید که می خواهید در کارتان به چه هدفی برسید. سپس باید بلد باشید که چگونه به دنبال عملی کردن خواسته‌های خود رفته و آنها را پیگیری کنید.

به باور بسیاری از محققان ۶ روش اساسی وجود دارد که شما می توانید با به کار بستن آنها در راستای تحقق خواسته‌هایتان در محیط کاری ، تلاش کرده و به آنها دست بیابید.

۱- تلاش کنید تا روابط جدیدی ایجاد کنید

در همه جای دنیا، ایجاد روابط اجتماعی مناسب از مهمترین مسائل موجود در کار به شمار می‌رود. مسلماً فردی که به شما علاقه دارد راحت‌تر حرفتان را پذیرفته و تحقق خواسته‌هایتان را عملی می‌کند.

بهترین راه این است که سعی کنید وابط اجتماعی خود را با همه‌ی انسانها بهبود ببخشید، چون ممکن است آنها در یک لحظه‌ی مهم به کمک شما آمده و در مسئله‌ای کاری شما را یاری دهند.

۲- از نه شنیدن نترسید

بسیاری از افراد ممکن است که حرف‌های شما را نادیده گرفته یا حتی اصلاً نخواهند با شما ملاقات کنند. زیاد بابت این اتفاق نگران و ناراحت نشوید.

نا امید نشده و به فعالیت های خود ادامه دهید. این روش موجب خواهد شد که بالاخره یک نفر حرف‌های شما را پذیرفته و آنچه می خواهید در اختیارتان بگذارد. با ادامه دادن به فعالیت خود می‌فهمید که بسیاری از انسان ها برای مقالات با شما و شنیدن حرفهایتان، وقت خواهند گذاشت.

۳- مخاطبین خود را بشناسید

بدانید که از چه کسی کمک خواسته‌اید و با چه شخصیتی در حال صحبت کردن هستید. برای مثال اگر قصد دارید با مدیر یک شرکت صحبت کنید مطمئناً او به علت مشغله‌ی زیادش قادر نخواهد بود که وقت زیادی برای شما بگذارد. پس بهتر است از او بخواهید بین ۵ تا ۱۰ دقیقه وقت خود را در اختیارتان بگذارد. به احتمال قوی درخواست منطقی شما بسیار به دلش خواهد نشست چرا که برای او کنار گذاشتن ده دقیقه از وقتش، ضرری نخواهد داشت.

۴- از ارتباطاتتان استفاده کنید

از روابطی که برای ساخته شدنشان وقت و انرژی گذاشته‌اید، حداکثر استفاده را ببرید چرا که بر روند پیشرفتتان تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

دوستان خوب که با آغوش باز به استقبالتان می‌آیند و از وقت گذراندن با شما لذت می‌برند مسلماً می توانند موجبات پیشرفتتان را فراهم آورند. مثلا آنها شخص دیگری می‌شناسند که می تواند شما را در انجام فعالیتی یاری دهد. اگر این دوستان معرف شما شوند مسلماً نفر سوم نیز انرژی مثبت آنها را پاسخ گفته، وقت و انرژی بیشتری برایتان خواهد گذاشت.

۵- صبور باشید

حتی اگر تمامی شرایط مهیا باشد، بازهم نباید انتظار داشت که همه‌ی مسائل به یکباره حل شود. شما برای آنکه بتوانید پیشرفت کنید باید هر روز روابط جدیدی بیافرینید و به طور قطع در ابتدای کار با مشکل روبرو می‌شوید و در ارتباطاتتان به مشکل بر می‌خورید. پس سعی کنید با صبوری و پافشاری بر هدفتان، به آنچه می خواهید دست پیدا کنید.

۶- درخواستان را پیگیری کنید

تصور کنید تمام روش‌های بالا به کار بسته‌یاد اما این روزها همه درگیری‌های زیادی دارند و شاید حرف‌ها و ایده‌هایتان را فراموش کنند. پس صد در صد باید خواسته هایتان را پیگیری کرده و‌ آنها را به یادشان بیاورید. کارشناسان می‌گوید پیگیری ماهیانه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بدین شکل می توانید افراد را کلافه نکرده و گفته‌هایتان را تا حد معقولی به کرسی بنشانید. به یاد داشته باشید برخی افراد بعد از دو یا سه مرتبه اصرار متوجه می‌شوند که شما در مورد خواسته‌هایتان بسیار مصمم هستید و تنها به همین دلیل ممکن است تحقق خواسته‌هایتان را عملی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی