ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

در آپدیت بهاره ویندوز 10 چه ویژگی های جدیدی اضافه خواهند شد؟

امروز و بعد از شایعات فراوان مایکروسافت تاریخ عرضه آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 را که حالا با نام April 2018 Update شناخته می شود، اعلام کرد: این نسخه از دوشنبه جاری، 30 آوریل (10 اردیبهشت) برای دانلود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

امروز و بعد از شایعات فراوان مایکروسافت تاریخ عرضه آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 را که حالا با نام April 2018 Update شناخته می شود، اعلام کرد: این نسخه از دوشنبه جاری، 30 آوریل (10 اردیبهشت) برای دانلود در دسترس کاربران قرار می گیرد و عرضه گسترده آن از 8 ماه مه (18 اردیبهشت) آغاز خواهد شد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، در آپدیت بهاره ویندوز 10 اگرچه تغییرات بزرگی داده نشده ولی این بروزرسانی بیش از هر چیز روی کارایی تمرکز دارد و قرار است بیش از پیش در وقت کاربران صرفه جویی کند. در ادامه نگاهی به بعضی از مهمترین قابلیت های جدید ویندوز 10 در این بروزرسانی می اندازیم:

بهبود رابط کاربری

یکی دیگر از قابلیت های جدید ویندوز 10 تایم لاین (Timeline) نام دارد که شامل تاریخچه ای از وبسایت های بازدید شده و برنامه های استفاده شده توسط کاربر است.

به لطف زبان جدید «طراحی روان» یا همان «فلوئنت دیزاین» (Fluent Design)، در آپدیت بهاره ویندوز 10 شاهد تغییرات مثبتی در بخش ظاهری سیستم عامل مایکروسافت خواهیم بود. خیلی از منوها و پنجره هایی که قبلا دیده اید ظاهر متفاوتی پیدا کرده اند و نه تنها زیباتر شده اند بلکه کار با سیستم عامل را ساده تر می کنند.

Near Share

«اشتراک گذاری نزدیک» (Near Share) جواب مایکروسافت به AirDrop اپل است. به کمک این قابلیت پر سرعت کاربران می توانند فایل ها، اسناد یا لینک ها را با کامپیوترهایی که در کنارشان قرار دارند، به اشتراک بگذارند. البته این کامپیوترها هم باید آپدیت بهاره ویندوز 10 را نصب داشته باشند و هم گزینه های بلوتوث و Near Share را که در قسمت Action Center هستند را فعال کنند.

بعد از این کار در فایل اکسپلورر، مرورگر اِج، اپلیکیشن فوتوز و دیگر اپ‌های مایکروسافت یک فضای جدید را در منوی اشتراک گذاری خواهید دید.

بازیابی رمز اکانت های محلی

در گذشته استفاده از حساب کاربری خود سیستم به جای اکانت مایکروسافت ریسک بزرگی بود؛ تنها اکانت های مایکروسافت قابلیت بازیابی رمز عبور را داشتند و بنابراین اگر پسوورد را گم می کردید، خودتان بودید و خودتان. اما در آپدیت بهاره ویندوز 10، ردموندی ها سه سوال امنیتی برای اکانت های محلی گذاشته اند تا اگر رمز عبور را از یاد بردید به آن ها جواب بدهید.

بعد از انکه آپدیت بهاره ویندوز 10 را دریافت کردید، برای دسترسی به این ویژگی به آدرس Settings > Accounts > Sign-in options در ویندوز بروید و با کلیک روی Update your security questions سه سوالی که مد نظرتان هست را با جواب وارد کنید.

انتخاب کارت گرافیک

برای لپ تاپ هایی که دو کارت گرافیک دارند، شاید بخواهید برای داشتن عملکرد بهتر یا حفظ باتری از یک کارت گرافیک برای بعضی اپلیکیشن ها استفاده کنید. با وجود اینکه خود ویندوز 10 این کار را به صورت اتوماتیک و با دقت زیاد انجام می دهد اما آپدیت بهاره ویندوز 10 کنترل بیشتری به کاربر داده و او خیلی راحت تر می تواند یکی از کارت گرافیک ها را انتخاب کند، کاری که در گذشته تنها از طریق کنترل پنل انویدیا و AMD انجام می شد.

بعد از انکه آپدیت بهاره ویندوز 10 را دریافت کردید، برای دسترسی به این ویژگی به آدرس Settings > System > Display بروید و روی Graphic settings کلیک کنید. اکنون می توانید برای هر اپلیکیشن کارت گرافیک مورد نظرتان را بگذارید.

اپلیکیشن های تحت وب

قابلیت جدید «Focus Assist» که پیش از این با نام «Quiet Hours» شناخته می شد امکان مدیریت بهتر اعلان ها را فراهم می کند.

مایکروسافت در آپدیت بهاره توجه زیادی به اِج داشته و مهمترین ویژگی آن را می توان اجرای «اپلیکیشن های تحت وب» (Progressive Web Apps یا به اختصار PWA) در این مرورگر نامید. PWA ها در واقع مشابه اپ های معمولی ویندوز هستند، با این تفاوت که تحت وب بوده و به همین خاطر ضمن داشتن حجم کم، نیازی به نصب شان نیست. PWA هایی که اِج از آن ها پشتیبانی می کند در فروشگاه خود مایکروسافت موجود هستند.

حالت ویندوز 10 اس

چند سال پیش مایکروسافت ویندوز 10 را با پسوند «اس» معرفی کرد، نسخه ای کم حجم و سبک که جدا از دیگر نسخه های ویندوز 10 است و برای افزایش امنیت، تنها برنامه های فروشگاه مایکروسافت مایکروسافت را اجرا می کند. با این حال و به خاطر کاهش تعداد ورژن های این سیستم، مایکروسافت ویندوز 10 اس را به یک حالت اجرایی در تمام نسخه های ویندوز در آورده است. یعنی در آپدیت بهاره ویندوز 10 می توان سیستم عامل را به رایگان بین نسخه کامل و نسخه 10 اس تغییر داد.

واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)

در آپدیت بهاره ویندوز 10، یک محیط جدید به پلتفرم «واقعیت ترکیبی» ویندوز اضافه خواهد شد که Skyloft نام دارد و آپارتمانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از دیگر تغییرات این پلتفرم می توان به بهبود عملکرد کلی بازی های SteamVR و اپلیکیشن های ویدیوها، کاهش قابل توجه استفاده از رم هنگام اجرای اپ ها و گرفتن اسکرین شات از طریق کنترلرها اشاره کرد.

مایکروسافت چه اطلاعاتی از شما دارد؟

آپدیت بهاره ویندوز 10

با ویژگی جدید ویندوز 10 مایکروسافت نشان داده که می خواهد با کاربرانش صادق تر باشد. در آپدیت بهاره این سیستم عامل، کاربر می تواند اطلاعاتی که ردموندی ها از پی سی آن ها جمع آوری کرده اند را ببیند. برای این کار کافیست Settings > Privacy > Diagnostics & feedback بروید و روی دکمه Diagnostic Data Viewer کلیک کنید.

در این مرحله فروشگاه مایکروسافت و صفحه مربوط به اپلیکیشن Diagnostic Data Viewer برای تان باز می شوید. اگر می خواهید بدانید مایکروسافت چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده کافیست از این اپ کمک بگیرید. همچنین در آدرسی که بالاتر گفتیم، با کلیک روی Delete تمام اطلاعات جمع آوری شده پاک می شوند.

مرورگر اِج را بی صدا کنید

جدا از بی صدا کردن تب ها، نسخه جدید مرورگر اج می تواند اطلاعات مرتبط با پرداخت های کاربر را به خاطر بسپارد و نیز فرایند چاپ صفحات را راحت تر از پیش کند.

سوال اینجاست: چرا چنین ویژگی سادگی این قدر زمان برد تا به اِج اضافه شود؟ در هر صورت با آپدیت بهاره ویندوز 10، مرورگر مایکروسافت هم بروزرسانی خواهد شد و در پی آن شاهد پشتیبانی از قابلیت بی صدا کردن تب ها در اج خواهیم بود. بنابراین در هنگام مواجه با صفحات اینترنتی که یک ویدیو یا موسیقی پخش می کنند، کافیست روی بلندگوی نوار بالای صفحه کلیک کنید تا صدا قطع شود. برای پخش دوباره صدا نیز بار دیگر روی بلندگو بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • darksider
    darksider | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینجا کسی هست تازگیها با استور ویندوز ۱۰ مشکل پیدا کرده باشه و باز نشه براش؟

  • I.G.I
    I.G.I | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خیلی دلم برا ویندوز تنگ شده اما متاسفانه با این وضعیت امروز اقتصاد پول ندارم یه سیستم درست حسابی بخرم
    اونروز رفتم قیمت لپ تاپا رو نگاه کردم مزخرف ترین لپ تاپ ها با سخت افزار ضعیف حداقل 3 میلیون قیمت دارن

    • علی موثق
      علی موثق | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      دقیقا قیمت ها به شدت رفته بالا

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تنها ویژگی که خیلی به کار من میاد انتخاب بین گرافیک کارت هست

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مشكل اج اينه كه يك اپ مجزا از ويندوز نيست، و نميشه مدام جداي ويندوز اپديتش كرد و ايراداتشو تند تند رفع كرد، همون ايرادي كه به اينترنت اكسپلورر وارد بود

  • Seyyed Mohammad Azarshin
    Seyyed Mohammad Azarshin | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دوستان شما با این نسخه 1709 ویندوز مشکل سرکشی هارد دیسک رو ندارید؟

    • Masoud Z3
      Masoud Z3 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

      کلا رو هارددیسک نباید انتظار لود شدن سریع برنامه ها رو داشته باشی. اس اس دی بخر

مطالب پیشنهادی