ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی بخش اکسپریای خود را کوچک می کند

سونی رسماً تأیید کرده که قصد دارد بخش کسب و کار موبایل خود را به منظور سود دهی بیشتر، کوچک کند. در 5 سال اخیر بخش گوشی های هوشمند شرایط فروش مناسبی را تجربه نکرده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۵

سونی رسماً تأیید کرده که قصد دارد بخش کسب و کار موبایل خود را به منظور سود دهی بیشتر، کوچک کند.

در 5 سال اخیر بخش گوشی های هوشمند شرایط فروش مناسبی را تجربه نکرده و اغلب با ضرردهی همراه بوده. به همین دلیل کمپانی ژاپنی قصد دارد از تمرکز خود بر بخش گوشی های هوشمند بکاهد.

چند سال پیش سونی خبر از طرح خود برای کوچک کردن بخش اکسپریا به واسطه تمرکز بر دستگاه های سود ده داده بود. این هدف مستلزم حذف بیشتر مدل های اقتصادی و افزایش مدل های پریمیوم بود. در این راستا سونی سری اکسپریا اکس را در سال 2016 معرفی و روانه بازار کرد.

در آن زمان تصمیم سونی به طور موقت سود بیشتری به جیب کمپانی روانه کرد و موجب شد در طی چندین سه ماهه مالی، شرایط بخش گوشی های هوشمند بهبود پیدا کند. ولی برای بار دیگر شرایط بخش اکسپریا رو به وخامت رفته و به همین دلیل سونی از قصد خود برای کوچک کردن این بخش به منظور دستیابی به سود بیشتر خبر داده است.

اخیراً گزارش مالی سال 2017 سونی منتشر شده بود که خبر از سود عملیاتی 6.7 میلیارد دلاری می داد. در این گزارش اشاره شده بود که در مجموع سونی در قیاس با 2016، سال بهتری را پشت سر گذاشته و انتظار دارد که اوضاع در سال 2018 بهتر هم بشود.

با این حال بر اساس این گزارش، کسب و کار گوشی های هوشنمد کمپانی کماکان عملکردی ضعیف داشت و تنها 6.6 میلیارد دلار درآمدزایی کرد که از درآمد 6.9 میلیارد دلاری سال پیش هم کمتر بود. البته بنا بر ادعای وبسایت فون آرنا بخشی از این ضرر به تغییرات نرخ تبدیل ارز در ژاپن باز می گردد.

سونی انتظار دارد با کوچک کردن بخش موبایل، هزینه های عملیاتی خود را بیش از پیش کاهش دهد. به این ترتیب انتظار می رود بسیاری از مدل های اقتصادی از جمله سری اکسپریا L و شاید برخی از گوشی های سری اکسپریا XA از موبایل های این کمپانی حذف شوند. به این ترتیب احتمالاً سری XZ تنها مجموعه باقی مانده از اکسپریاهای سونی خواهد بود.

بر اساس گزارش ها سونی قصد دارد در سال مالی 2018 (که 31 مارس 2019 پایان می یابد)، تعداد 10 میلیون گوشی اکسپریا را روانه بازارها کند. این عدد نسبت به مدت مشابه در دوره مالی 2017 و 2016 با 13.5 و 14.6 میلیون واحد، کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • HITAK1
    HITAK1 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    متمایزترین سری گوشی هایی که میزنه، پرچمدارهای کامپکتش هستن. ?

  • آریا
    آریا | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خو یه گوشیه قشنگ طراحی کن به این آجرها

  • ali_reza_r
    ali_reza_r | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تموم این اوضاع مقصرش بخش فروش و بازاریابیه این شرکته که به شدت ضعیف و گیج ومنگه

مطالب پیشنهادی