ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام موقتا از دسترس خارج شد [به روز رسانی: رفع اختلال]

صبح امروز (حدودا ۴ صبح) پیام رسان تلگرام دچار اختلال و از دسترس کاربران خارج شد. البته این اختلال هم اکنون در ایران و بسیاری کشورهای اروپا و خاورمیانه احساس می شود. همان طور که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۷

صبح امروز (حدودا ۴ صبح) پیام رسان تلگرام دچار اختلال و از دسترس کاربران خارج شد. البته این اختلال هم اکنون در ایران و بسیاری کشورهای اروپا و خاورمیانه احساس می شود. همان طور که در نقشه زیر می بینید، کاربران ایرانی و اوکراینی بیشترین اختلال را تجربه می کنند، اما دیگر کشورهای اروپایی هم با مشکل جدی در برقراری ارتباط با سرورهای پیام رسان تلگرام روبرو هستند.

قطعی تلگرام

این مساله در حالی اتفاق افتاده که ماه هاست شایعاتی در رابطه با فیلترینگ قریب الوقوع پیام رسان مذکور می شنویم و حتی بسیاری از نهادهای دولتی و سازمان های رسمی نیز به فعالیت کانال های اطلاع رسانی خود در تلگرام خاتمه داده اند. البته میزان استقبال کاربران از پیام رسان های بومی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

البته با در نظر داشتن این مساله که استفاده از پیام رسان مذکور با کمک ابزارهای کمکی و شبکه های مجازی خصوصی هم ممکن نیست، نمی توان از دسترس خارج شدن آن را به مبحث فیلترینگ نسبت داد. در همین رابطه پاول دوروف توییت زیر را منتشر کرده است:

اختلال تلگرام

طبق اظهارات پاول دوروف موسس تلگرام در صفحه توییترش، گرم شدن بیش از اندازه مجموعه ای از سرورهای اصلی تلگرام باعث بروز اختلال در شبکه شده و مشکلاتی را برای کاربران اروپایی به وجود آورده که احتمالاً طی ساعات پیش رو برطرف خواهد شد.

گرم شدن سرورها در حدی که دچار اختلال یا از کار افتادن آنها بشود، معمولاً به دلیل حملات محروم سازی گسترده یا DDoS صورت می گیرد که البته هنوز اطلاعاتی در این زمینه در دست نیست. شاید هم از کار افتادن شبکه توزیع محتوای تلگرام (CDN) در کشورمان و انتقال حجم عظیم داده کاربران ایرانی به سرورهای اروپایی چنین مشکلی را به وجود آورده. به هر حال باید منتظر رفع مشکل و ارائه اطلاعات بیشتر از سوی پاول دوروف باشیم.

 

به روز رسانی:

اختلال ۱۲ ساعته تلگرام بالاخره در ساعت ۱۵:۱۳ دقیقه امروز نهم اردیبهشت ماه رفع شد و امکان دسترسی به این پیام رسان مجددا برای بسیاری از کاربران ایرانی فراهم گردید. صفحه تلگرام در توییتر قطع برق در منطقه آمستردام را علت این قطعی اعلام کرد.

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (131 مورد)
  • سینا جنگجو
    سینا جنگجو | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خدا رو شکر درست شد اما اگه فیلترم شد
    بیایین برنامه tamtam عین تلگرام تماس صوتی و تصویری هم داره خودشم تیک سوم نداره?همه سایتا به دستور بالا حذفش کردن ولی توی مایکت و گول پلی موجود هست

  • 007
    007 | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واس من وصله یه فیلترشکن خفن دارم به هر کشوری که میخوام متصل میکنه دیگه هیچ غمی ندارم??????????????????

  • Amirhossein
    Amirhossein | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تکبیــــــر ✊
    مال ما که وصل شد ، شما رو نمی‌دونم . . . . ?

  • amir ralebi
    amir ralebi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برای من وصل شده ،ولی خیلی کنده،به عکس رو یه دقیقه طول می‌کشه باز کنه،پیام جدید هم نمیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی