ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در PES 2018 گل های بیشتری به ثمر برسانیم

بازی PES 2018 را می توان یکی از بهترین های این فرنچایز در نسل هشتم دانست. به علت گیم پلی آرکید بازی، با یاد گرفتن چند ترفند کلی می توانید گل های بیشتری را در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

بازی PES 2018 را می توان یکی از بهترین های این فرنچایز در نسل هشتم دانست. به علت گیم پلی آرکید بازی، با یاد گرفتن چند ترفند کلی می توانید گل های بیشتری را در طول مسابقات به ثمر برسانید.

این ترفندها در بسیاری از مواقع، تاکتیک خاصی یا پیچیده ای نیستند و تنها با رعایت چند نکته کوچک، بازده تیم شما در بخش گل زنی افزایش چشم گیری خواهد داشت، در ادامه مطلب به طور مفصل به این نکات می پردازیم.

استفاده حداکثری از بازیکنان سرعتی

PES 2018

همان طور که پیش از این گفتیم، PES 2018 گیم پلی کاملاً آرکیدی دارد و به همین جهت، سرعت بازی نسبت به حالت عادی بیشتر است. به طور کلی وینگرهای PES 2018 حتی در درجه کیفی متوسط هم پر سرعت هستند و نفوذ از کناره ها همیشه راه خوبی برای خلق موقعیت جدی خواهد بود.

بهتر است همیشه از دو وینگر کناری در سمت راست و چپ ترکیب خودتان استفاده کنید. لزوماً این وینگرها به قدرت تمام کنندگی بالایی نیاز ندارند و ارسال توپ از کنارها برای مهاجم ها، مخصوصاً به صورت زمینی، در بسیاری از اوقات نتیجه بخش خواهد بود.

اگر بازیکنان سرعتی شما کیفیت بالاتری دارند، تکنیک ضد حمله نیز کاربرد زیادی خواهد داشت. بازیکنانی نظیر محمد صلاح و گرت بیل این توانایی را دارند تا توپ را از کنارهای زمین خودی سریعاً به محوطه جریمه حریف رسانده و موقعیت خطرناکی را خلق کنند.

کمتر شوت بزنید

بدون شک به ثمر رساندن گل آن هم از فواصل دور، چه در وزرش فوتبال و چه در بازی ویدیویی شبیه ساز آن، کاری لذت بخش است. در PES 2018 چند المان مشخص برای زدن شوت وجود دارد که با رعایت آن ها، درصد خطای شما تا مقدار زیادی کاهش خواهد یافت.

در ابتدا باید تا حد ممکن از زدن شوت های از راه دور خودداری کنید. حتی در میان بازیکنانی که توانایی شوت زنی بالایی دارند، زدن شوت از راه دور در بسیاری از موارد ممکن است انتخاب چندان خوبی نباشد. اگر تصمیم به زدن شوت از راه دور گرفتید، بهتر است از نبود بازیکنان دفاعی در روبروی بازیکنتان مطمئن شوید.

در این بازی، دفاع ها نقش زیادی در بلوکه کردن توپ های ارسالی دارند که بعداً در مقاله ای جداگانه به آن خواهیم پرداخت اما در شرایطی که موقعیتی خوبی روی دروازه حریف خلق کرده اید، بهتر است توپ را مستقیم به سمت دروازه شلیک نکنید. ارسال توپ به مهاجم کناری یا وینگر ها همیشه راه حل خوبی بوده و چه در بازی با هوش مصنوعی و چه در رویایی با حریف واقعی، در بسیاری از موارد مدافعین و دروازه بان فریب خواهند خورد.

زدن شوت های کات دار نیز موضوع مهمی محسوب می شود. در زمانی که زوایه مهاجم شما نسبت به دروازه بان حریف از حالت نرمال کمی بسته تر است، این شوت ها کار را یکسره خواهند کرد. البته برای زدن شوت کات دار باید شدت ضربه خود را با توجه به فاصله مهاجمتان از دروازه اندازه گیری کنید.

استفاده از حرکات نمایشی را فراموش نکنید

PES 2018

در فوتبال امروز، حرکات نمایشی نسبت به گذشته کم رنگ شده اند و سری PES شاید جای خوبی برای مرور خاطرات بازیکنان تکنیکی باشد. اغلب حرکات نمایشی در PES 2018 به آسانی قابل یاد گرفتن هستند و کاربرد فراوانی برای شکافتن خط دفاعی حریف دارند.

می توانید با دریبل دایره واری چند بازیکن را پشت سر بگذارید یا با انداختن توپ به جلوی پای بازیکن خود، با سرعت بیشتری به سمت دروازه حرکت کنید. در شرایطی که امکان بلوکه شدن توپ توسط مدافعان حریف وجود دارد هم از استفاده از حرکات تکنیکی، روش خوبی برای پیروزی در نبردهای تن به تن خواهد بود.

همان طور که به آن اشاره کردیم، یادگیری حرکات نمایشی در PES 2018 کار سختی نیست و با چند بار سر زدن به بخش تمرین بازی، به درصد زیادی از آن ها مسلط خواهید شد. بخش توضیحاتی در بازی وجود دارد که نحوه پیاده سازی هر نوع حرکتی را بازگو می کند.

به طور کل بخش تمرین بازی محل خوبی برای یادگیری بسیاری از نکات تاثیرگذار در رابطه با PES 2018 است. امتحان کردن زدن ضربات کاشته در فواصل گوناگون و تمرین روی ارسال های دقیق، قطعاً شما را زودتر به یک بازیکن حرفه ای PES تبدیل می کند.

تنها به یک تیم عادت نکنید

اگر می خواهید در درجه های سختی بالای بازی، حالت مستر لیگ و در بخش آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید، بهتر است با تیم های مختلفی حمله کردن را یاد بگیرید.

از آن جهت که در بسیاری از موارد، در حالت های ذکر شده ممکن است تمام مهاجم های طراز اول شما آماده نباشند، یادگیری تاکتیک های حمله به صورت تیمی، حسابی به کار شما خواهد آمد.

بازی کردن در درجات سختی بالا با تیم های متوسط باعث می شود روش های دیگری به جز زدن به دل دفاع حریف و پیاده سازی حرکات نمایشی را بیاموزید که استفاده آن ها در تیم های قدرتمند هم مفید خواهد بود.

وقتی به دروازه حریف نزدیک می شوید، یکی از اصلی ترین نکات برای به ثمر رساندن حمله، تسلط بالا در حفظ توپ است. این تسلط و اعتماد به نفس باعث می شود تا از انجام کارهایی همچون رد و بدل کردن پاس های کوتاه در محوطه جریمه حریف و استفاده از ارسال های کناری نترسید و در زمانی که تیمتان به طور کامل آماده نیست، با بحران گل زدن مواجه نشوید.

برای برد برنامه ریزی داشته باشید

بسیاری با وجود مهارت بالایی که در زدن ضربات و دادن پاس های خوب دارند، به دلیل نداشتن برنامه مشخصی در بازی، شکست خواهند خورد. جدا از آن که بهتر است تیم خود را به خوبی قبل از شروع بازی ترکیب چینی کنید، در PES 2018 امکانات زیادی برای برنامه ریزی در طول مسابقه هم خواهید داشت.

اگر در به ثمر رساندن گل به حریف خاصی به مشکل برخوردید، می توانید با استفاده از امکانات زیادی که در بخش Game Plan بازی وجود دارد، تاکتیک های تیم خود را به طور کلی تغییر  دهید. در صورت مواجهه با تیم هایی که مالکیت توپ را در اختیار دارند، بهتر است از تاکتیک توپ های بلند و ضد حمله استفاده کنید.

اگر تیم مقابل شما بازیکنان سرعتی قدرتمندی دارد و امکان فراهم کردن حملات انفجاری فراهم نیست، حرکت در میانه زمین با استفاده از پاس های یک به دو و راه انداختن بازیکنان، جوابگو خواهد بود.

اگر حریف شما وقت کشی می کند، قرار دادن بازیکنان قدرتی در بخش هجومی تیم و آغاز کار پرس از همان دروازه حریف، جلوی اتوبوس پاک کردن تیم مقابل را خواهد گرفت. می توانید در بخش چینش ترکیب، هر زمانی، جای بازیکنان خودتان را تغییر بدهید و بهتر است برای رسیدن به بالاترین بازده، همه بازیکنان شما در جایگاه متناسب با توانایی های خودشان در زمین قرار گرفته باشند.

البته بعضی از بازیکنان مانند لیونل مسی می توانند در پست های متعددی موثر ظاهر شوند. با توجه به شرایط مسابقه، ممکن است نیاز به استفاده از توانایی تمام کنندگی بالا یا سرعت حمل توپ او داشته باشید و بهتر است بر اساس همین موارد، پست او را در بازی مشخص کنید.

اگر حریف شما، یکی از مهره های هجومی کلیدی را مارک کرده باشد، تغییر جای این بازیکن از حذف شدن او از بازی جلوگیری خواهد کرد یا حداقل می توانید با این کار ضربه مهمی را به خط دفاعی تیم حریف وارد کنید.

اگر بازیکن شما در نقش مهاجم نوک مارک شده باشد، با جابجایی پست او به یک خط عقب تر، مدافعی که وظیفه دنبال کردن بازیکن شما را بر عهده دارد، بیش از اندازه جلو آمده و فضا برای خلق موقعیت فراهم می شود

برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای در PES 2018 به مهارت های دیگری به جز گل زنی نیز نیاز دارید که در مطالب آموزشی این بازی در دیجیاتو، به آن ها پرداخته ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • meh
    meh | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مثلث مربع تاکتیک کلی pes برید فیفا بازی کنید

  • farzad je
    farzad je | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چرا اذیت میکنید خودتون رو بزارید رو اسون بازیو ????

مطالب پیشنهادی