ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفر زمینی مدیر ایرانی تبار آمازون به ایالت های آمریکا برای درک بهتر سالخوردگان

بابک پرویز معاون ایرانی تبار پروژه های ویژه آمازون مدت هاست که تلاش دارد تکنولوژی ها و سرویس های جدیدی را به جمعیت سالخورده و رو به رشد آمریکا ارائه کند. به همین خاطر او ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

بابک پرویز معاون ایرانی تبار پروژه های ویژه آمازون مدت هاست که تلاش دارد تکنولوژی ها و سرویس های جدیدی را به جمعیت سالخورده و رو به رشد آمریکا ارائه کند. به همین خاطر او تصمیم گرفت که سوار بر اتوبوس سفری به اقصی نقاط این کشور داشته باشد.

در بهار سال ۲۰۱۴ میلادی، پرویز دعوت نامه ای از یک کارشناس پزشکی سالخورده و شناخته شده و همچنین نویسنده ای به نام بیل توماس دریافت کرد تا آنها را در تور کشوری شان همراهی نماید. توماس به صورت نوبه ای و به عنوان مشاور با آمازون همکاری دارد و به غیر از این دو نفر افراد دیگری که در تیم پرویز حضور داشتند نیز او را همراهی کردند.

قرار بود که این سفر در واقع امکانی را برای پرویز و همکارانش فراهم آورد تا درس هایی را در رابطه با فرصت های موجود برای کارشناسان سالخورده فرا بگیرند. توماس نیز از این سفر برای تبلیغ آخرین کتابش با موضوع «جان تازه» استفاده کرد که به مقوله سلامت و میل به زندگی در سال های پایانی عمر می پردازد.

بابک پرویز
بابک پرویز

به باور کارشناسان آمازون این تحقیق دلایل خوبی دارد؛ همین حالا بالغ بر نیم میلیون نفر از آمریکایی ها در مراکز ویژه سالمندان نگهداری می شوند و آنطور که پیش بینی شده این رقم تا سال ۲۰۳۰ به دوبرابر می رسد.

و از آنجایی که کارکنان آمازون مرتبا سالخورده تر، بیمارتر و ثروتمندتر می شوند، سلامت و مراقبت های درمانی سطح بالا اهمیت بیشتری برای مدیران این شرکت پیدا می کند.

روندی که از آن تحت عنوان «پیری در محل» یاد شده فرصتی را در اختیار آمریکایی های مسن قرار می دهد تا ضمن ماندن در منزل از ابزارهای پایشی و سنسورهای مراقبتی نیز برخوردار شوند و این سنسورها نیز همزمان به محصولات سری اکو و همچنین دستیار مجازی الکسا متصل هستند تا اقدامات فوری بعدی را انجام دهند.

چه موضوعاتی به بحث گذاشته شد؟

بابک پرویز

پرویز در سال ۲۰۱۴ میلادی از گروه تحقیق و توسعه سری گوگل موسوم به گوگل اکس به آمازون ملحق شد و حالا مدیریت تیمی را بر عهده دارد که پیشتر با نام های آمازون اکس، Grand Challenges یا چالش های بزرگ و ۱۴۹۲ به صورت سری فعالیت می کرده. هم اکنون پروژه ها و ماموریت های آن تیم به صورت پنهانی دنبال می شوند اما آنطور که وبسایت CNBC گزارش داده است بسیاری از افراد تازه استخدام شده در آن سابقه فعالیت در بخش بهداشت را داشته اند.

پرویز و دیگر همکارانش در آمازون در جریان تور سال ۲۰۱۴ در ایندیانا، کنتاکی، اوهایو و پیتزبورگ توقف داشتند و با مقامات ارشد، پزشکان و سالخوردگان دیدار کرده و به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعاتی چون سالخوردگی پرداختند.

آنها همچنین در جریان این جلسات ایده هایی را پیرامون بهینه سازی محصولات کنونی آمازون برای افراد بالای ۶۵ سال مطرح کردند که از آن جمله می توان به تحویله خواربار، دارو و دیگر اجناس با برچسب های مشخص به درب منزل خریداران اشاره نمود.

الکسا همچنین می تواند یکی دیگر از حوزه های تمرکز این تیم باشد. در هفته ای که گذشت آمازون نسخه مخصوص کودکان این دستیار مجازی خود را معرفی کرد و حالا پیش بینی می شود که امکانات جدیدی را هم برای افراد سالخورده در نظر بگیرد.

برای مثال پیشتر جمعی از افراد سالخورده آمریکا گلایه داشتند که الکسا بیش از اندازه تند صحبت می کند و برخی مدعی بودند که صدای این دستیار مجازی برای آنها که مشکلات شنوایی دارند به راحتی قابل تشخیص نیست.

محصولات جدید و الگوهای کاری تنها موضوعات مطروحه در این جلسه نبود، تنهایی و انزوا نیز از دیگر دلمشغولی های سالخورده های آمریکاست که در طول این نشست ها به آنها اشاره شده است.

آقای پرویز نیز در رویدادی که چندی پیش در امریکا برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت جمعیت سالخورده آمریکا برای آمازون اعلام نمود:

ما از باب سلامتی نگاه ویژه ای به این قشر داشته ایم و می دانیم که این گروه از افراد مشکلات و نیازهای متعددی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • moh
    moh | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با توجه به تیتر که ویژگی ایرانی رو ذکر کرده ،خیلی دوست دارم بدونم اقای بابک پرویز اصلا به ایران هم فکر میکنه یا خودش رو ایرانی میدونه یا نه؟
    اصلا فارسی میتونه صحبت کنه؟ چند سال ایران بوده؟
    مهم تر اینکه خودش رو بیشتر ایرانی میدونه یا امریکایی؟
    چون خیلی از ایرانی ها میگردن ببینن کدوم مدیر امریکایی یه رگ و ریشش به ایران میرسه مثل تیتر همین مطلب. اتوبوسش که چر از نماد او پرچم امریکاست

مطالب پیشنهادی