ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

DRAM
تکنولوژی

سامسونگ و دو شرکت بزرگ دیگر به تبانی برای افزایش قیمت رم متهم شدند

یک موسسه حقوقی در آمریکا سه کمپانی سامسونگ ، Hynix و Micron three؛ از تولید کنندگان بزرگ DRAM را به محدود کردن عرضه رم به منظور افزایش قیمت ها متهم کرده است. این شکایت که توسط موسسه Hagens Berman در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

یک موسسه حقوقی در آمریکا سه کمپانی سامسونگ ، Hynix و Micron three؛ از تولید کنندگان بزرگ DRAM را به محدود کردن عرضه رم به منظور افزایش قیمت ها متهم کرده است.

این شکایت که توسط موسسه Hagens Berman در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا ثبت شده، با تاکید بر افزایش قیمت های دیوایس های بهره مند از DRAM به خاطر تبانی این شرکت ها، به دنبال اخذ غرامت برای کسانی است که از جولای 2016 تا فوریه 2018 دستگاه های مجهز به این قطعات را خریداری کرده اند.

DRAM قطعه سخت افزاری بسیار متداولی است و در اغلب دستگاه های الکترونیکی از قبیل موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر به کار می رود. این سه شرکت بخش عمده ای از تولید DRAM را در دست داشته و در سال 2017 حدود 96 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.DRAMاسناد اولیه نقل شده شامل بازرسی های مستقلی است که توسط Hagens Berman صورت گرفته و طی آن به شواهد توافق این شرکت ها برای کاهش عرضه DRAM دست پیدا کرده است.

بر این اساس قیمت قطعات مذکور در سال 2017 حدود 47 درصد افزایش پیدا کرده که در سی سال اخیر بی سابقه است. این در حالی است که تا پیش از آن بهای DRAM از 2012 تا 2017 هر ساله حدود سه درصد و بین سال های 1978 تا 2020 به صورت میانگین 33 درصد کاهش پیدا کرده است.

البته یکی از دلایل افزایش قیمت می تواند به هجوم شدید استخراج کنندگان ارزهای مجازی به بازار سخت افزار برگردد که به نایاب شدن کارت های گرافیک نیز منجر شده بود. این مساله باعث شد که در سال گذشته تقاضا برای خرید DRAM بیش از هفتاد درصد رشد داشته باشد.

از سوی دیگر موسسه حقوقی مذکور تا کنون شکایت های بسیاری را علیه کمپانی بزرگی نظیر اپل، فیسبوک، تسلا، هتل های زنجیره ای بزرگ، BMW و غیره ثبت کرده؛ برای مثال Hagens Berman در سال 2006 پس از پیگیری پرونده ای مشابه در مورد DRAM بیش از 300 میلیون دلار در دادگاه برنده شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اونا چجوری مردمشون را به حقشون میرسانند
    اینا چجوری حق مردم را میگیرند.

مطالب پیشنهادی