ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی خروس جنگی: تاج و تخت؛ سلطنت رها شده

پیش از آنکه کوییز آو کینگز به پدیده بازی‌های موبایل سال تبدیل شود، باقلوا با بیش از یک میلیون دانلود استارت محبوبیت زیاد سبک کلمات و دانستنی‌ها را بین ایرانی ها بزند و موتوری موجی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

پیش از آنکه کوییز آو کینگز به پدیده بازی‌های موبایل سال تبدیل شود، باقلوا با بیش از یک میلیون دانلود استارت محبوبیت زیاد سبک کلمات و دانستنی‌ها را بین ایرانی ها بزند و موتوری موجی جدید از بازی‌های الهام گرفته از فرهنگ دهه 60 را به راه بیاندازد، خیلی از کاربران تلفن های هوشمند صنعت بازی موبایل ایرانی را با خروس جنگی می‌شناختند.

مدریک در حال حاضر روی عنوان جدیدی با نام Spirit Wars کار می‌کند

خروس جنگی در همان روزهای اولیه طرفداران خودش را پیدا کرد، با پشتیبانی درست سازنده به عملکرد خوبی که داشت ادامه داد و در نهایت هم با ثبت شش میلیون کاربر داخلی یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن/بازی‌های لقب گرفت. البته بازیکنن‌های ایرانی تنها کسانی نبودند که به خروس جنگی روی خوش نشان دادند و بازی از لحاظ تعداد دانلود، در حال حاضر سومین عنوان ایرانی گوگل پلی است.

اما سال گذشته و بعد از حدود چهار سال که از عرضه نسخه اولیه خروس جنگی می گذرد، قسمت جدید بازی با پسوند «تاج و تخت» منتشر شد و نه تنها توانست در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران غزال زرین «بهترین موسیقی» و «بهترین بازی اکشن» را به دست بیاورد بلکه به لیست بهترین بازی‌های ایرانی سال 96 دیجیاتو نیز راه یافت.

خروس جنگی
نمایی از قسمت نخست خروس جنگی 

خروس جنگی تاج و تخت در همان مبارزه نخست خودش نشان می‌دهد که در کنار حفظ المان‌های اصلی نسخه پیشین، یک حرکت رو به جلو برای مجموعه خروس جنگی به شمار می‌رود؛ دیگر از مبارزات ساده قسمت قبل خبری نیست و در اینجا با کمی چاشنی دقت و سرعت عمل، تعامل بیشتری با بازی در زمان مبارزات دارید.

همچنان نبردها نوبتی هستند و نحوه انتخاب تجهیزات نقش مهمی روی پیروزی ایفا می‌کنند اما استفاده از سیستم «پترن ها» رنگ و بویی کاملا متفاوت به خروس جنگی تاج و تخت بخشیده است. در واقع در قسمت قبل، تجهیزات پایین صفحه حضور داشتند و هر وقت که نوبت‌تان می‌رسید می‌توانستید از بین مشت، اسلحه‌ها و دفاع یکی را انتخاب کنید.

خروس جنگی تاج و تخت
سیستم مچ‌میکینگ، به خصوص وقت‌هایی که فقط با مشت به مبارزه می‌ر‌وید خیلی عجیب عمل می‌کند؛ حریف بیش از اندازه ضعیف بوده و تقریبا 99 درصد مبارزات را در این حالت می‌برید.

با این محدودیت که به غیر از مشت، اسلحه‌ها و دفاع دارای یک نوار مشخصی بودند و بعد از آنکه از آن ها استفاده می‌کردید باید چند نوبت منتظر می‌ماندید تا دوباره نوار هر وسیله کامل شود. در خروس جنگی تاج و تخت خبری از این سیستم نیست و نوار تجهیزات جای خودش را به پترن ها داده است.

برخلاف قسمت قبل، در اینجا هر چیزی که به میدان نبرد برده‌اید به صورت شانسی انتخاب می‌شوند؛ ممکن است بعد از چند نوبت تازه شات‌گان برای تان بیافتد. البته هر اسلحه خودش دارای «شانس استفاده» بوده و طبیعتا اگر این قسمت بیشتر باشد، شانس حضور سلاح افزایش می‌یابد.

خروس جنگی تاج و تخت
خروس جنگی تاج و تخت داستان جالبی دارد. شاه‌خروس به دنبال جانشین می‌گردد و شرطش این است: کسی جایگاه او را می‌گیرد که با غرولوس‌ها بجنگد.

در هر صورت پس از انتخاب یکی از تجهیزات الگوی خاصی به نمایش در می‌آید. یعنی یک دایره در صفحه حرکت می‌کند و بلافاصله بعد از انکه روی دشمن (هنگام حملات) یا خود بازیکن (هنگام دفاع) قرار گرفت روی صفحه کلیک می‌کنید. برای هر کدام از آیتم ها، حداقل دو دایره در محیط حرکت می‌کند اما بسته به نوع اسلحه ممکن است این رقم به سه هم برسد.

حالا سوال اینجاست، کلیک کردن به موقع دایره‌ها چه فایده ای دارد؟ اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید و حریف به خوبی نتواند دفاع کند دور بعد باز نوبت شما خواهد بود. البته در اینجا و برای افزایش بالانس بازی، سازنده یک «نوار خشم» قرار داده که بعد از هر دفاع به آن اضافه می‌شود و پس از پر شدن می توانید ضربه ای مهلک به حریف بزنید.

خروس جنگی تاج و تخت
سیستم جدید صندوقچه، خوشبختانه باز کردن صندوق‌ها خیلی زمان نمی‌برد.

بنابراین گرفتن نوبت‌های بیشتر درحالی که مزایای خودش را دارد ولی گاهی اوقات و به خاطر افزایش نوار انرژی، ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند. اگرچه سیستم جدید مبارزات همچنان از لحاظ اهمیت تاکتیک، دارای کمبودهایی هست ولی با این حال از سیستم نبرد قبلی درگیر کننده‌تر است.

تیم توسعه‌دهنده نیز در پاسخ به این سوال دیجیاتو که آیا سیستم مبارزات جدید، به اندازه کافی توانسته بازی را از سادگی های گذشته دور کند، گفت:

با در نظر گرفتن جامعه‌ی مخاطبین که بخش اعظمی‌ از آن را نوجوانان تشکیل می‌دهند و با توجه به سبک بازی خروس‌جنگی که اکشن با المان‌های نقش‌آفرینی هست، تصمیم گرفتیم بیشتر روی المان‌های اکشن تمرکز کنیم تا استراتژیک. در واقع فاصله گرفتن از یک حدی از سادگی چیزی نبود که خیلی علاقه داشته باشیم در آن عنوان سمتش بریم.

در بازی جدید استودیو اما این تمرکز بیشتر به سمت بازی‌های استراتژی هست و آن دسته از مخاطبانی که علاقه‌مند به تفکر استراتژیک هستند حتما لذت خواهند برد.

خروس جنگی تاج و تخت
بعد از چند دور استفاده از هر سلاح باید آن ها را تعمیر کنید، با توجه به سکه های خیلی کمی که بعد از پیروزی می گیرید هزینه و زمان تعمیر زیاد به نظر می‌رسد.

دیگر تغییر بزرگ تاج و تخت نسبت به قسمت گذشته به استفاده از المان‌های سبک استراتژی باز می‌گردد. در محیط بازی ساختمان های مختلفی قرار دارند و هر کدام یک کار انجام می دهند. بیشتر همان بخش‌های قبلی این بار با ظاهری بهتر و مرتب‌تر جای خود را به ساختمان‌ها داده اند، با این حال قسمت‌های جدیدی همانند «تمرین» هم وجود دارد که آنجا خروس‌تان را قدرتمندتر کنید.

از لحاظ گرافیک و صداگذاری بازی را می توانیم نسخه ارتقا یافته قسمت قبل بنامیم. با وجود اینکه بعضی منطقه‌ها از خروس جنگی راه‌شان را به تاج و تخت پیدا کردند ولی با این حال افزایش کیفیت آن‌ها در کنار منطقه‌های جدید با طراحی خوب و پس زمینه داینامیک بازی را جذاب‌تر کرده است.

خروس جنگی تاج و تخت
جدا از مبارزات آنلاین، در قسمت ماجراجویی می‌توانید با غرولوس‌ها بجنگید.

در قسمت موسیقی نیز همین وضعیت مشاهده می‌شود. قطعه ها تا حدودی یادآور نسخه پیشین هستند اما استفاده از یک موزیک متفاوت برای هر بخش و البته حضور موسیقی‌های جدیدتر، بخش شنیداری خروس جنگی تاج و تخت را شنیدنی‌تر کرده است.

تاج و تخت عنوان سرگرم کننده‌ای هست، طراحی هنری خوبی دارد، سیستم مبارزاتش بهتر از گذشته بوده و بازیکن بیشتر با بازی تعامل برقرار می‌کند. با این وجود انگار بازی عمر طولانی ندارد. حدود هشت ماه از آخرین آپدیت می‌گذرد و در سوالی که از سازنده پرسیدیم، آن ها گفتند که در حال حاضر تمرکزی روی تاج و تخت ندارند. بزرگترین نقطه ضعف عناوین آنلاین هم همین عدم پشتیبانی است.

خروس جنگی تاج و تخت

خروس جنگی تاج و تخت

سازنده: مدریک قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 87 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مزخرفه چون زره رو ک باید تعمیر کنی کلی پول میخواد

  • reza
    reza | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خروس جنگی میخایم چیکار :-/
    خبر فیلتر تلگرام رو لطفااا پوشش بدین.

مطالب پیشنهادی