ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سه برابر سریعتر از تکنولوژی تسلا؛ شارژ باتری خودروهای برقی در ۸ دقیقه

یک شرکت مهندسی سوئیسی به نام ABB ادعا می کند که سریعترین شارژرهای الکتریکی جهان را ساخته است. این شارژرهای فست که Terra High Power DC نامیده می شوند می تواند تمام انرژی مورد نیاز ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

یک شرکت مهندسی سوئیسی به نام ABB ادعا می کند که سریعترین شارژرهای الکتریکی جهان را ساخته است. این شارژرهای فست که Terra High Power DC نامیده می شوند می تواند تمام انرژی مورد نیاز یک خودرو برای طی کردن یک بازه ۱۹۰ کیلومتری را تنها در ۸ دقیقه تامین کند.

براساس گفته های New Atlas، این شارژرهای ۳۵۰ کیلووات ساعتی می تواند سه برابر سریعتر از سوپرشارژرهای تسلا کار کند.
اگر که ادعاهای شرکت سازنده در این زمینه درست باشه به نظر می رسد که این شارژرهای فست می توانند برای بزرگراه ها و ایستگاه های بنزین سر راهی مناسب باشد.

به خصوص که این شارژرها در مقایسه با مدل های در دسترس فعلی بسیار بسیار سریعتر عمل کرده و عملا یکی از مشکلات عمده خودروهای برقی یعنی زمان نسبتا زیاد تامین انرژی را حل می کنند.

تاکنون این کمپانی سوئیسی بیش از ۶۵۰۰ ایستگاه فست مخصوص شارژ را در ۶۰ کشور نصب کرده است و انتظار می رود که تعداد این ایستگاه ها در آینده ای نه چندان دور به صورت جهشی افزایش یابد.

تکنولوژی های مخصوص شارژ خودروهای برقی روز به روز پیشرفته تر شده و امکانات بیشتری در این خصوص در اختیار دارندگان خودروهای الکتریکی قرار می دهد. با این وضع انتظار می رود که اشتیاق و انگیزه مردم برای استفاده از سمت خودروهای الکتریکی و دوری از خودروهای درون سوز بیشتر شود.

برای درک بهتر کارائی شارژرهای سوئیسی کمپانی ABB بهتر بدانید که شارژرهای CHAdeMO که به تازگی توسط فولکس واگن ارائه شده تنها قادر هستند توانی در حدود 62.5 کیلووات را تولید کنند که با کمی مقایسه متوجه خواهید شد که آهنگ تولید انرژی در آن ها در حدود 80 درصد نسبت به شارژرهای جدید ABB کمتر است.

این موضوع حتی در مورد سوپرشارژرهای تسلا نیز صدق کرده و آهنگ تولید انرژی در آن ها در حدود 66 درصد از شارژرهای سوئیسی فوق الذکر کمتر است.


جالب است بدانید که تعداد خودروهایی که می توانند آهنگ تولید 350 کیلوواتی برق را مدیریت کرده و در واقع قوای محرکه و باتری آن ها برای چنین توانی آمادگی دارد زیاد نیست. بنابراین ABB نمی تواند انتظار داشته باشد که بازه ی بزرگی از مشتری به سمت شارژرهای جدیدی که تولید کرده سرازیر شود چرا که بسیاری از خودروها حتی توان سازگاری را با این محصول را نیز ندارد.

هم زمان با این موضوع تسلا نیز اعلام کرده که قصد دارد تعداد ایستگاه های شارژ خود را در سراسر امریکا به طور فزاینده ای افزایش دهد. در حال حاضر این کمپانی بیشترین ایستگاه مخصوص شارژ خودروهای برقی را در این کشور دارد. ایلان ماسک می گوید که در تلاش است تا برای حمایت از مصرف کنندگان و طرفداران خود ایستگاه های شارژ جمع و جوری را به خصوص در شهرهای کوچک راه اندازی کنند که به سوپرشارژرهای کوچک نسبتا سریع مجهز هستند.

در واقع این کمپانی قصد دارد که سوپرشارژرهای خود را توسعه داده و با اینکار آن ها را در اندازه های کوچک و به تعداد بسیار بیشتر در اختیار مالکان خودروهای تسلا و سایر خودروهای برقی قرار دهد.

گفته می شود که این شرکت علاوه بر گسترش تعداد ایستگاه های شارژ خود در بزرگ راه ها و مناطق برون شهری، تعداد سوپرشارژرهای خود را در هتل ها، رستوران ها و استراحتگاه های بین جاده ای نیز افزایش خواهد داد. این موضوع در مورد مناطق درون شهری نیز صدق کرده و به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور در تمام مراکز پر رفت و آمد و مناطق شهری شلوغ شهرهای امریکا و سایر نقاط جهان ایستگاه های شارژ کوچکی از تسلا به چشم خواهد خورد.

تسلا معتقد است طراحی و تعبیه سوپرشارژرهای خاص و کوچک برای مناطق شهری پر جمعیت ایده بسیار مناسبی به نظر می رسد چرا که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز جمعیت نسبتا بالای از مالکان خودروهای تسلا می تواند فضای کمتر و در عین حال تعداد بیشتری از شارژرها را در دسترس عموم قرار دهد.
این خودروساز امریکایی به دنبال آن است که تا پایان سال میلادی جاری تعداد ایستگاه های سوپرشارژر خود را در ایالات متحده بین 5 تا 10 هزار عدد افزایش دهد که به معنی افزایش 150 درصدی تعداد این ایستگاه هاست.

همچنین گفته می شود که در حدود 9 تا 15 هزار ایستگاه شارژ Destination Chargers نیز در هتل ها راه اندازی خواهد شد. احتمالا تعدادی از این ایستگاه های شارژ به پنل های خورشیدی مجهز خواهد بود.

در این تصویر نقاط قرمز نشان دهنده ایستگاه های فعلی و نقاط خاکستری نشان دهنده ایستگاه هایی هستند که در آینده اضافه خواهند شد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ghasem shikhy
    ghasem shikhy | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگه انرژی مورد نیاز از خورشید تامین بشه خوبه در غیر اینصورت ارزش نداره فعلا تکنولوژی عقب افتاده باتری ترمز دستی پیشرفت های تکنولوژی رو گرفته و همه دارن در جا ء بزنه

  • solomon gholampour
    solomon gholampour | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یک شرکت مهندسی سوییسی؟؟؟!!!!
    ABB یکی از بزرگترین کمپانی های دنیاست

    • آریا
      آریا | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      ربات صنعتی میسازه

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ما که باید آرزو اینجور ماشینارو داشته باشیم همون بنزینیش رو هم هر روز تو ایران گرونتر میکنن چه برسه به اینا که اصلا وجود نداره.

مطالب پیشنهادی