ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت برای راه اندازی هایپرلوپ در خاورمیانه؛ پای دو بازیگر اصلی به امارات باز شد

رقابت برای تجهیز خاورمیانه به سیستم حمل و نقل هایپرلوپ بیش از پیش داغ شده و اکنون دو کمپانی «Virgin Hyperloop One» و «Hyperloop Transportation Technologies» (یا به اختصار HTT) در تلاش برای راه اندازی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

رقابت برای تجهیز خاورمیانه به سیستم حمل و نقل هایپرلوپ بیش از پیش داغ شده و اکنون دو کمپانی «Virgin Hyperloop One» و «Hyperloop Transportation Technologies» (یا به اختصار HTT) در تلاش برای راه اندازی این سیستم هستند.

سیستم هایپرلوپ قرار است مسافران را از طریق کپسول هایی که درون لوله های ویژه حرکت می کنند، با سرعت بالا جابجا کند. سیستم طراحی شده توسط HTT قرار است با سرعت بیش از 1200 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

HTT سیستم مسافربری هایپرلوپ را در ابوظبی راه اندازی خواهد کرد

این کمپانی قصد دارد سیستم خود را در خاورمیانه راه اندازی کند تا به این ترتیب حمل و نقل مسافران بین دبی، ابوظبی و نیز شهرهای عربستان سعودی بیش از پیش تسهیل شود. اصلی ترین رقیب HTT، شرکت ویرجین هایپرلوپ وان است که توسط ریچارد برانسون مدیریت می شود و البته برانسون نیز برای خاورمیانه برنامه هایی دارد.

طرحی از ساختار هایپرلوپ کمپانی HTT

به تازگی «بیباپ گرِستا» رئیس کمپانی HTT اعلام کرده که کمپانی متبوعش مالک نام برند «hyperloop» است؛ نامی که برای سیستم حمل و نقل فوق سریع زمینی که ایده آن توسط ایلان ماسک مطرح گشته، انتخاب شده است.

گرستا در این مورد گفته: «هایپرلوپ اصلی ما هستیم، ما مالک برند «hyperloop» هستیم. ما بر مسافران متمرکز شده ایم و اولین شرکتی هستیم که این فناوری را به واقعیت بدل می کنیم و اولین خط تجاری را در ابوظبی می سازیم».

ویرجین هایپرلوپ وان قصد دارد سیستم انتقال بار را در بندر دبی راه اندازی کند

بنا بر گفته های پیشین گرستا، HTT قصد دارد خط مورد نیاز برای هایپرلوپ را در ابوظبی بسازد و قرار است از سال 2020 این خط عملیاتی شود و بر اساس ادعای گرستا ارتباط این کمپانی با مسئولان دولت ابوظبی عالی است. از سوی دیگر برانسون اخیراً اعلام کرده که ویرجین هایپرلوپ وان قصد دارد در 2 یا 3 سال آتی سیستم خود را راه اندازی کند. به این ترتیب شاید HTT بدل به اولین شرکتی شود که این فناوری را برای استفاده تجاری اجرایی خواهد کرد.

طرحی از سیستم حمل بار ویرجین هایپرلوپ وان در بندر دبی

همچنین اخیراً ویرجین هایپرلوپ وان از قصد خود برای راه اندازی سیستم انتقال محموله های باری توسط سیستم هایپرلوپ خود در بندرگاه دبی خبر داده بود، سیستمی که قرار است با سرعتی نزدیک به 1000 کیلومتر در ساعت محموله ها را جابجا کند و در عین حال به سایر سیستم های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی نیز متصل شود.

اصلی ترین سرمایه گذار این پروژه کمپانی «DP World»، بزرگترین کمپانی اداره کننده بنادر در خاورمیانه است که فعالیت در 65 ترمینال دریایی در 6 کشور دنیا را در کارنامه خود دارد.

علیرغم ادعاهای گرستا در مورد نام برند «hyperloop»، برانسون اعلام کرده که هنوز تصمیمی در مورد تغییر نام ویرجین هایپرلوپ وان گرفته نشده. با این حال او ادعا کرده که شرکتش نسبت به بقیه رقبا در زمینه هایپرلوپ پیشرو است.

در نهایت باید گفته که HTT ساخت خطوط هایپرلوپ خود را در ابوظبی آغاز کرده و قصد دارد در آینده این فناوری را به شهرهای دیگری از جمله دبی گسترش دهد. با این حال گرستا اعلام کرده که شرکتش فعلاً در مورد توسعه این خط صحبتی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خبر تکنولوژی در بقیه دنیا:
    ماشین های پرنده
    هوش مصنوعی
    سفر به مریخ و..

    خبر تکنولوژی در ایران:
    تلگرام باید فیلتر بشه

  • Navidkalkali
    Navidkalkali | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خبر های تکنولوژی تو کشورهای دیگه میخونم فقط حسرت میخورم

مطالب پیشنهادی