ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایده هایی نوآورانه برای خرید با عینک واقعیت افزوده

هفته‌‌ی گذشته شرکت PayPal، پتنت قدیمی خود درباره‌ی عینک‌ واقعیت افزوده مخصوص خرید را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و با ایجاد تغییراتی در آن، ایده‌ای تازه بیان نمود. این پتنت به تجربه‌ی خرید با استفاده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

هفته‌‌ی گذشته شرکت PayPal، پتنت قدیمی خود درباره‌ی عینک‌ واقعیت افزوده مخصوص خرید را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و با ایجاد تغییراتی در آن، ایده‌ای تازه بیان نمود. این پتنت به تجربه‌ی خرید با استفاده از واقعیت افزوده اختصاص داشت و بر اساس آن خریدار می‌توانست با نگاه کردن مستقیم به محصولات دلخواه خود، قیمت و اطلاعات دیگری از آن را جلوی چشمانش مشاهده کند.

در حالی که اپل نیز قصد دارد از این قابلیت در عینک‌ واقعیت افزوده‌ خود بهره ببرد، کمپانی یاد شده (که از شرکت‌های معروفی است که در حوزه‌ی خرید آنلاین فعالیت می‌کند) هم به زودی می‌تواند از ویژگی یاد شده در عینک‌ واقعیت افزوده مخصوص خرید خود استفاده کند.

این پتنت و ایده‌هایی به منظور تهیه‌ی نرم‌ افزاری برای حک کردن مشخصات به صورت دیجیتال روی محصولات فیزیکی، ابتدا در سال ۲۰۱۶ منتشر شد اما در این هفته دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و ایده‌های جدیدی درباره آن مطرح شد.

طبق این ایده‌های جدید، یک خریدار می‌تواند با تمرکز کردن روی یک آیتم به خصوص، مشخصاتی نظیر قیمت، گزینه‌های خرید و شرایط باز پس‌‌گیری را بالای محصول مشاهده کند.

خریداران با استفاده از عینک‌های قادر خواهند بود بعدتر نیز به خرید آنلاین محصولاتش بپردازند چرا که مشخصات مرتبط به آنها نیز در سیستم ثبت شده است.

با این حال کمپانی یاد شده با اینکه پتنت قبلی خود را تازه نموده اما هنوز به طور رسمی فعالیت در این زمینه را تایید نکرده است.

عینک‌های واقعیت افزوده قادرند گزینه‌ی دیگری برای پرداخت‌های دیجیتال به حساب آیند و به همین دلیل است که شرکت PayPal که سالهاست در این زمینه فعالیت می‌کند، دوباره به سراغ آنها رفته است.

«Ramsey El-Assal» یک تحلیلگر حوزه‌ی فینتک‌ معتقد است که بعید است که کمپانی PayPal خیلی زود سراغ این روش برود اما مطمئناً این گزینه را حفظ کرده و در مورد آن تحقیق خواهد کرد تا بتواند در زمانی مناسب از آن بهره ببرد.

این سیستم خرید آنلاین به خصوص که «ببین و بخر» لقب گرفته و بر پایه‌ی واقعیت افزوده بنا شده است، بدون ایراد هم نیست. از این مشکلات می‌توان به نگرانی‌های امنیتی و باگ‌های خطرناک اشاره نمود. به همین دلیل است که PayPal هنوز در حال بررسی و تحقیق در مورد آن بوده تا سیستمی بدون نقص را روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی