ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک زندان
تکنولوژی

یک هکر به جرم نفوذ به کامپیوتر زندان برای آزاد کردن دوستش به هفت سال زندان محکوم شد

یک شهروند آمریکایی به جرم تلاش برای هک سیستم کامپیوتری زندان و فراری دادن دوستش، هفت سال و سه ماه آینده را پشت میله ها سپری خواهد کرد. «کنراد ویتس» 27 ساله که اهل ایالات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

یک شهروند آمریکایی به جرم تلاش برای هک سیستم کامپیوتری زندان و فراری دادن دوستش، هفت سال و سه ماه آینده را پشت میله ها سپری خواهد کرد.

«کنراد ویتس» 27 ساله که اهل ایالات میشیگان است علاوه بر سپری کردن 87 ماه زندان باید جریمه ای 235 هزار دلاری را نیز به خاطر بازرسی های صورت گرفته در مورد این نفوذ سایبری پرداخت کند.

این هکر که ظاهرا از چندین مشکل ذهنی نیز رنج می برد، سال گذشته را صرف مهندسی اجتماعی و برقراری ارتباطی کرده که امکان دسترسی به سیستم کامپیوتری زندان را به وی می داد.

ویتس برای رسیدن به هدف خود صفحه ای مشابه با وب سایت زندان طراحی کرده و با ارسال ایمیل های به کارکنان تلاش کرده آنها را به سایت فیشینگ هدایت کند. با این حال تلاش های او در این مرحله ناموفق بوده است.هک زندانوی سپس با نصب بدافزاری روی سیستم زندان نام کاربری، پسورد، آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات شخصی 16 هزار کارمند دولت را به سرقت برده که امکان دسترسی به سیستم را برای وی فراهم کرده است. علاوه بر این وی تقریبا به تمام اطلاعات ذخیره شده در سیستم های زندان دسترسی داشته است.

ویتس پس از هک سیستم پرونده یکی از دوستانش را به گونه ای دستکاری کرده که زودتر از موعد مقرر آزاد شود. با این حال یکی از کارکنان پس از تطبیق اسناد دست نویس با پرونده کامپیوتری متوجه عدم تطابق آنها شده است. کارکنان زندان این مساله را به FBI خبر داده اند و پس از بررسی های کوتاه ویتس به عنوان متهم ردیف اول بازداشت شده است.

شاکیان پرونده علی رغم پذیرش استعداد فوق العاده ویتس، تاکید کرده اند که وی برای اهداف مجرمانه از آن استفاده کرده است. آنها در نامه ای غیر رسمی از دادگاه خواسته اند به ویتس اجازه دهد بخشی از زندان خود را در مرکز بهداشتی فدرال سپری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عشق است وتیس :-*

مطالب پیشنهادی