ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلان؛ استتار خیره کننده کشتی ها در جنگ جهانی اول [تماشا کنید]

استتار یا Camouflage یکی از بهترین راه ها برای در امان ماندن از دشمن محسوب می شود. نمونه های متعددی از این پدیده را در طبیعت می بینیم که جانوران مختلف، خودشان را با محیط ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

استتار یا Camouflage یکی از بهترین راه ها برای در امان ماندن از دشمن محسوب می شود. نمونه های متعددی از این پدیده را در طبیعت می بینیم که جانوران مختلف، خودشان را با محیط اطراف همرنگ می کنند. در عرصه نظامی نیز انسان ها از همین روش بهره می برند.

استتار

در جریان جنگ جهانی اول، آلمانی ها با زیردریایی های موسوم به یوبوت (U-Boat) بلای جان دیگر کشورها شده بودند و با استفاده از اژدر، کشتی های جنگی و حتی تجاری را هدف قرار می دادند. برای غلبه بر این موضوع، متخصصین علوم دریایی به روشی به نام «استتار خیره کننده» یا Dazzle متوسل شدند. این روش از استتار اگرچه کشتی را از دید دشمن مخفی نمی کند، اما شناسایی جهت حرکت و سرعت آن را دشوار می نماید، به گونه ای که هدف قرار دادن آن با اژدر تقریباً ناممکن می شود.

استتار خیره کننده

در این مطلب از پلان می خواهیم شما را با استتار خیره کننده آشنا کنیم، روشی که جان انسان های زیادی را در جنگ جهانی نجات داد و پای هنرمندان را به حوزه نظامی باز کرد. با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی