ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جان کوم
تکنولوژی

موسس واتس اپ این شرکت را ترک می کند

«جان کوم» مدیر اجرایی و هم بنیانگذار واتس اپ قصد دارد این کمپانی را ترک کند. به نظر می رسد دلیل این تصمیم، قصد فیسبوک برای ضعیف کردن سیستم های رمزنگاری اپلیکیشن واتس اپ باشد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

«جان کوم» مدیر اجرایی و هم بنیانگذار واتس اپ قصد دارد این کمپانی را ترک کند. به نظر می رسد دلیل این تصمیم، قصد فیسبوک برای ضعیف کردن سیستم های رمزنگاری اپلیکیشن واتس اپ باشد.

اپلیکیشن واتس اپ در سال 2014 توسط فیسبوک با پرداخت 19 میلیارد دلار خریداری شد. در آن زمان 3 میلیارد دلار از این مبلغ در قالب سهام فیسبوک پرداخت شد. اخیراً اعلام شده بود که فیسبوک قصد دارد برای استخراج داده های کاربران و بهره بردن از آنها برای اهداف تبلیغاتی، روندهای رمزنگاری این اپلیکیشن را ضعیف تر از پیش نماید. به نظر می رسد کوم با این تصمیم موافق نیست.

کوم در حساب فیسبوک خود اعلام کرده:

در حدود یک دهه از زمانی که من و برایان اکتون واتس اپ را آغاز کردیم می گذرد و در این مدت سفر شگفت انگیزی را با برخی از بهترین افراد تجربه کردیم. ولی اکنون برای من زمان گذر است.

من در زمانی [واتس اپ را] ترک می کنم که افراد از واتس اپ به روش هایی فراتر از آنچه که من تصور می کردم، استفاده می کنند. تیم از هر زمان دیگری قوی تر است و به انجام کارهای شگفت انگیز ادامه می دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و شریل سندبرگ نیز از کوم برای تمام کارهایی که او برای ایجاد واتس اپ انجام داده، تشکر کرده اند. زاکربرگ یک علامت اموجی غمگین نیز برای کوم ارسال کرده است.

برایان اکتون دیگر هم موسس واتس اپ نیز سال پیش فیسبوک را ترک کرده بود تا به این ترتیب بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند. او در ادامه پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیسبوک هشتگ DeleteFacebook# را راه انداخت و از فالوئرهای حساب توییتر خود خواسته بود که فیسبوک را حذف کنند.

برخی از منابع از داخل فیسبوک اعلام کرده اند که کوم پیش از رسوایی مرتبط با کمبریج آنالیتیکا قصد ترک شرکت را داشته. به این ترتیب می توان گفت که این قصد او ارتباطی با موضوعات رسوایی یاد شده ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohsen Dastaran
    Mohsen Dastaran | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من به راحتی دسترسیشو بستم
    مشکلی نداره دیگه

  • ناصر
    ناصر | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من شک داشتم با شما موافقم پاکش کنیم بره به درک

مطالب پیشنهادی