ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش آیفون در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ بیشتر شده است؟

سهام شرکت اپل طی چند هفته‌ی گذشته ۹ درصد کاهش داشته که به عقیده‌ی بسیاری از مردم این اتفاق به علت فروش پایین آیفون‌ها رخ داده است. با این حال کارشناسان معتقدند که فروش آیفون ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

سهام شرکت اپل طی چند هفته‌ی گذشته ۹ درصد کاهش داشته که به عقیده‌ی بسیاری از مردم این اتفاق به علت فروش پایین آیفون‌ها رخ داده است. با این حال کارشناسان معتقدند که فروش آیفون ها در سه ماه‌ی اول ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۲ درصد بیشتر  شده و درآمد حاصله از فروش این گوشی‌ها ۱۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲ درصدی فروش آیفون ها را تحلیلگران بلومبرگ تخمین زده‌اند و نشریه‌ی وال استریت ژورنال هم حدس زده که درآمد حاصله از فروش این موبایل‌ها ۱۳ درصد رشد داشته است.

البته این اتفاق مشخصاً چندان خبر مطلوبی برای شرکت اپل نخواهد بود چرا که سه ماهه‌ی اول سال مهمترین زمان برای فروش‌ آیفون‌ 10 به شمار می‌رفت. به همین خاطر است که سرمایه‌گذاران اپل انتظار داشتند فروش بیشتری را مشاهده کنند و افزایش ۲ درصدی برای آنها کافی نیست.

فروش آیفون

از طرفی آیفون 10 آنقدر هم بد نبوده چرا که با قیمت زیادی که دارد موجب شده درآمد حاصله‌ی اپل از فروش موبایل‌هایش ۱۳ درصد بیشتر شود. این مسائل موجب خواهد شد که اپل در پایان سه‌ماهه اول موفق شود درآمد کلی خود را به ۶۰ تا ۶۲ میلیارد دلار برساند.

تحلیلگران خبرهای خوبی دیگری هم  نیز داشته اند. بلومبرگ تخمین زده در این سه ماهه ۳۹ میلیون آیفون فروخته شده، این عدد با اینکه از رقم مشابه سال گذشته ۲ میلیون گوشی کمتر است اما به علت اینکه میانگین قیمت گوشی‌های اپل به لطف آیفون 10، بالاتر رفته موجب می‌شود که درآمد اپل نسبت به همین دوره‌ی زمانی در سال قبل ۱۸ درصد افزایش پیدا کند.

با این حال خبر خوب اصلی می‌تواند عرضه‌ی سری موبایل‌های سال ۲۰۱۸ باشد که به نظر می‌رسد گزینه‌ای مشابه آیفون 10 برای کاربران به ارمغان می‌آورد تا آنها بتوانند بدون هزینه کردن ۹۹۹ دلار، گوشی‌های مورد علاقه‌شان خریداری کنند.

این مسئله مسلماً میزان فروش را بالاتر برده و رضایتمندی سهامداران و سرمایه‌گذاران اپل را به همراه خواهد داشت.

تماشا کنید: تست مقاومت آیفون 10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی