ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرونده های شکایت جدید علیه اپل به علت نقض پتنت های دوربین و حالت عدم مزاحمت در رانندگی

اپل به تازگی با دو پرونده نقض پتنت مواجه شده که به مواردی در حوزه دوربین اصلی دوگانه و قابلیت های مرتبط با «عدم مزاحمت در حین رانندگی» (Do Not Disturb While Driving) اشاره دارند. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

اپل به تازگی با دو پرونده نقض پتنت مواجه شده که به مواردی در حوزه دوربین اصلی دوگانه و قابلیت های مرتبط با «عدم مزاحمت در حین رانندگی» (Do Not Disturb While Driving) اشاره دارند.

شکایت مرتبط با دوربین که توسط کمپانی «Corephotonics» در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا مطرح شده به نقض دو پتنت مرتبط با «مونتاژ لنزهای تله فوتو مینیاتوری» اشاره دارد. این نقض پتنت شامل آیفون های 7 پلاس، 8 پلاس و نیز آیفون 10 می شود؛ گوشی هایی که از دوربین اصلی دوگانه بهره می برند.

در یادداشت های مرتبط با شکایت گفته شده که فناوری دوربین با دیافراگم دوگانه (متفاوت) به لنزهای تله فوتوی مینیاتوری اشاره دارد که می تواند در گوشی های هوشمند به کار برود، در حالی که کیفیت و حساسیت نور مد نظر کاربران را فراهم کند.

همچنین به جای استفاده از زوم دیجیتال که معمولاً بی کیفیت است، به لطف الگوریتم های ارائه شده توسط شرکت Corephotonics امکان ترکیب زوم دیجیتال و اپتیکال با استفاده از دو دوربین فراهم می شود.

اپل اولین بار در سال 2012 به استفاده از این پتنت علاقه نشان داده بود. به این ترتیب مذاکره با کمپانی مالک آن برای دریافت حق استفاده را شروع کرد ولی در نهایت هیچ توافق نامه ای در این مورد صورت نگرفت.

شکایت دیگر که توسط کمپانی «Allied Signal» در دادگاه منظقه شرق تگزاس مطرح شده، اشاره به نقض چهار پتنت این کمپانی توسط اپل دارد. این پتنت در مورد نوعی تکنولوژی است که بر اساس آن امکان فعال کردن قابلیت های ویژه در سرعت های حرکت خاصی فراهم می شود.

قابلیت Do Not Disturb While Driving

به عبارت دقیق تر بر اساس این فناوری هنگامی که سیستم بهره مند از آن فعال شود، هشدارهای مرتبط با پیام ها (به غیر از پیام های ضروری که با عنوان «urgent» علامت گذاری شوند) غیر فعال می شوند. همچنین تماس های کاربرانی خارج از لیست مخاطبین مسدود می شود.

کمپانی Allied Signal همچنین در سال 2015 به واسطه 3 مورد از این 4 پتنت از کمپانی «AT&T» شکایت کرده بود که البته مدتی بعد از این موضوع صرف نظر کرد.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی آیفون 10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی