ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شراکت فیسبوک و RED در توسعه یک دوربین حرفه‌ای واقعیت مجازی

فیسبوک اخیراً وارد شراکت تازه ای با کمپانی RED شده تا به توسعه دوربین های حرفه ای واقعیت مجازی بپردازد که می توانند تصاویری با رزولوشن بالا و آزادی عمل 6 درجه ای ثبت کنند؛ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

فیسبوک اخیراً وارد شراکت تازه ای با کمپانی RED شده تا به توسعه دوربین های حرفه ای واقعیت مجازی بپردازد که می توانند تصاویری با رزولوشن بالا و آزادی عمل 6 درجه ای ثبت کنند؛ قابلیتی که باعث می شود این تصاویر به صورت همزمان یا Real-Time در محیط مجازی قابل مشاهده و کشف باشند. این سخت افزار که هنوز قیمت یا تاریخ عرضه مشخصی ندارد، بر مبنای پلتفرم Surround 360 فیسبوک ساخته می شود.

فیسبوک دوربین جدید RED را به به فیلم سازانی پیشنهاد می دهد که می خواهند با کیفیت ترین و عمیق ترین تجربه ممکن از سرگرمی و هنر را در قالب واقعیت مجازی ارائه دهند. گفتنی است که این خبر در جریان کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک، موسوم به F8 منتشر شد.

برایان کابرال، یکی از مدیران واحد مهندسی فیسبوک که در زمینه تصویربرداری کامپیوتری تخصص دارد می گوید «یک سال پیش ما به دنبال شریکی سخت افزاری بودیم که بتواند در ارائه این تکنولوژی به ما کمک کند». فیسبوک نه تنها به دنبال «کیفیت تصویری که می خواستیم» بود، بلکه میخواست سخت افزار به گونه ای توسعه یابد که هر تولیدکننده ای با سهولت هرچه تمام تر قادر به تصویربرداری و ضبط ویدیو با آن باشد و سپس به نرم افزارهای لازم برای ساخت تجربه واقعیت مجازی دسترسی یابد.

تصویری از پروتوتایپ نخستین Surround 360

از دو سال پیش، فیسبوک مشغول مشاوره دادن به اهالی صنعت دوربین بود که یک سخت افزار مخصوص واقعیت مجازی باید چگونه باشد. با عرضه پلتفرم Surround 360، فیسبوک لیستی شامل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز نیز منتشر کرد که 17 دوربین برای تصویربرداری واقعیت مجازی را شامل می شد.

فیسبوک در آن زمان نمی خواست سخت افزاری توسعه دهد یا آن را به مشتریان بفروشد؛ در عوض به دنبال افزایش تولید محتویات واقعیت مجازی بود تا وقتی مشتریان، هدست آکیلس ریفت را تهیه می کنند، به محتویات کافی دسترسی داشته باشند.

فیسبوک و RED در حال حاضر هیچ تصویر یا رندری از نسخه پروتوتایپ خود منتشر نکرده اند و RED تصمیم گرفته اعلام قیمت دستگاه را به آینده موکول کند. اما با توجه به قیمت گذاری رایج دوربین های RED که از 5 هزار دلار تا 80 هزار دلار متغیر هستند، می توانیم تصور کنیم با دوربینی بسیار گران قیمت طرف خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arsnavenger
    arsnavenger | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    راهکار دیگه برای جاسوسی

مطالب پیشنهادی