ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

با هولوگرام‌های سه بعدی در خانه‌ی دوستانتان ظاهر شوید

به تازگی سیستم جدیدی از هولوگرام‌های سه بعدی ساخته شده که می‌تواند یک انسان را به طور کامل نمایش دهد. پیش از این، چنین وسیله‌ای را فقط می‌توانستیم در فیلم های علمی-تخیلی نظیر جنگ ستارگان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی سیستم جدیدی از هولوگرام‌های سه بعدی ساخته شده که می‌تواند یک انسان را به طور کامل نمایش دهد. پیش از این، چنین وسیله‌ای را فقط می‌توانستیم در فیلم های علمی-تخیلی نظیر جنگ ستارگان مشاهده کنیم. کاربران با استفاده از این وسیله می‌توانند تماس زنده برقرار کرده و از طریق هولوگرام سه بعدیشان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

پژوهشگران کانادایی پس از چندین سال تلاش و تحقیق موفق شدند که یک دستگاه پروژکتور سه بعدی به نام TeleHuman 2 بسازند که افراد به وسیله‌ی آن به نوعی در خانه دوستانشان ظاهر شوند و در جلوی هم قرار بگیرند.

این سیستم بدین منظور توسعه یافته است تا در کنفرانس‌های ویدیویی، تغییری اساسی ایجاد کرده و فاکتوز جذابی به آن اضافه کند. بدین شکل که شما قادر خواهید بود با استفاده از این وسیله، یک کپی از فرد پشت خط را به طور کامل و ۳۶۰ درجه مشاهده کنید.

نحوه‌ی کار این سیستم بدین شکل است که حلقه ای از پروژکتور‌ها در یک سیلندر تعبیه شده و با ارسال تصویر، یک کپی از کاربر را در محلی دیگر به نمایش می‌گذارد.

پروفسور Roel Vertegaal کارشناس حوزه‌ی علوم ارتباطی میان انسان و کامپیوتر در مورد این دستگاه و هولوگرام‌های سه بعدی می‌گوید:

«برقراری ارتباط چهره به چهره، تنها به حرف زدن و دیدن صورت طرف مقابل محدود نمی‌شود بلکه اطلاعات بسیار زیادی از طریق زبان بدن و ناخودآگاه انسان به دیگری منتقل می‌شود. این اطلاعات در ارتباطات الکترونیکی از بین می‌رود و قسمت کمی از رفتار را منتقل می‌کنند. این مسئله موجب می‌شود که ارتباط به درستی انجام نشده و کاربران قادر نباشند ژست بدنی، حالت چهره، ریز اشارات احساسی و صمیمت کامل را در ارتباطشان مشاهده کنند.»

به گفته‌ی او TeleHuman 2 قادر است این المان‌های از دست رفته را به ارتباطات آنلاین بازگرداند و شرایطی طبیعی مهیا کند. کاری که اپ‌های نظیر اسکایپ و فیس تایم قادر به انجام آن نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه سوال فنی؟
    کی میخوان ماشین زمان را به صورت رسمی معرفی کنند؟

مطالب پیشنهادی