ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا با پرونده شکایت ۲ میلیارد دلاری روبرو شد

استارتاپی به نام Nikola Motor Company اخیراً پرونده ای قضایی علیه تسلا و کامیون تمام الکتریکی Semi تشکیل داده و مدعی شده که این کمپانی، پتنت های مربوط به کامیون های هیدروژنی اش را نقض ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

استارتاپی به نام Nikola Motor Company اخیراً پرونده ای قضایی علیه تسلا و کامیون تمام الکتریکی Semi تشکیل داده و مدعی شده که این کمپانی، پتنت های مربوط به کامیون های هیدروژنی اش را نقض کرده است. Nikola Motor می گوید که تسلاً عمداً از این پتنت های در ساخت کامیوت الکتریکی خود استفاده کرده و حالا به دنبال دریافت غرامت 2 میلیارد دلاری است.

یکی از سخنگویان تسلا می گوید: «از منظر حقوق پتنت ها، کاملاً واضح است که این پرونده شایستگی پیروزی ندارد». در همین بین سخنگوی نیکولا موتور می گوید که تمایلی به اظهار نظر در این رابطه ندارد و پرونده قضایی تشکیل شده، خود گویای همه چیز در دادگاه خواهد بود.

نیکولا در سال 2014 تاسیس شد و در ماه مه 2016 از دو محصول رونمایی کرد: یک اتومبیل آفرود چهار چرخه و یک کامیون هیدروژن-الکتریکی. از آن زمان، یک کامیون دیگر نیز به لیست تولیدات نیکولا اضافه شده و این استارتاپ قصد دارد کارخانه ای 1 میلیارد دلاری در آریزونا نیز تاسیس کند.

در پرونده نیکولا به موارد مختلفی اشاره شده که به زعم این کمپانی، نشانه ای واضح از نقض حقوق پتنت از سوی تسلا هستند. نیکولا به عنوان مثال به شباهت های سپر جلویی کامیون، شیشه جلوی یکپارچه، درها، بدنه آیرودینامیک (با ضریب مشابه نیروی پسا) و مواردی دیگر که از تقلید تسلا در طراحی Semi حکایت دارند اشاره می کند.

نیکولا همچنین می گوید که آرون هایس، کسی که مسئولیت استخدام نیروی تازه برای تسلا را برعهده دارد چند ماه بعد از رونمایی از کامیون هیدروژنی این استارتاپ قصد داشته مدیر ارشد نیکولا را به پیوستن به تسلا متقاعد کند؛ موضوعی که نشان می دهد تسلا از قابلیت های منحصر به فرد طراحی نیکولا باخبر بوده است.

علاوه بر این ها، نیکولا می گوید که چند هفته پیش از رونمایی از Semi در ماه نوامبر 2017، با مشاهده تصاویر افشایی از آن قادر به تشخیص شباهت های این کامیون به نمونه تولیدی خود بوده و به همین خاطر، در نامه ای از تسلا خواسته که رونمایی از Semi را به تعویق بیندازد تا مشکلات برطرف شوند؛ اما تسلا هیچوقت به این نامه پاسخ نداد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی