ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به گزارش مالی اخیر اپل و عملکرد این شرکت در زمینه فروش محصولاتش

گرچه فروش ۵۲.۲ میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ کمتر از آن چیزی بود که کارشناسان پیش بینی کرده بودند، اما با این حال نشان می دهد که اوضاع بازار برای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

گرچه فروش ۵۲.۲ میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ کمتر از آن چیزی بود که کارشناسان پیش بینی کرده بودند، اما با این حال نشان می دهد که اوضاع بازار برای موبایل های هوشمند اپل آن چنان که برخی گفته بودند کساد نیست.

این میزان از فروش در حالی است که کمپانی کالیفرنیایی در دوره مشابه سال قبل موفق به فروش ۵۰.۸ میلیون دستگاه آیفون شده بود، بنابراین این شرکت را باید همچنان در مسیر پیشرفت به حساب آورد.

تیم کوک مدیرعامل اپل نیز در خلال کنفرانس ارائه گزارش مالی جدید کمپانی و در واکنش به اخبار متعدد در خصوص فروش ناامید کننده آیفون X اعلام کرد که در این دوره استقبال از موبایل مذکور هفته به هفته بیشتر شده است.

اپل

ضمناً گزارش اخیر نشان می دهد که میانگین قیمت آیفون ها به حدود ۷۲۸ دلار رسیده است. این رقم گرچه نسبت به گذشته افزایش یافته، اما کمی کمتر از میزان پیش بینی های قبلی است و در نهایت سبب شده تا اپل بتواند درآمدهای خود از محل فروش موبایل های هوشمند خود را تا ۱۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.

در زمینه فروش آیپدها نیز شاهد ثبت رکوردی کمتر نسبت به پیش بینی ها هستیم. در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ اپل موفق به فروش حدود ۹.۱ میلیون دستگاه از تبلت هایش شده است. در مورد اپل واچ نیز گرچه آمار جداگانه ارائه نشده، اما دسته بندی «سایر محصولات» در مجموع ۳.۷ میلیون دستگاه فروش داشته است. کوک می گوید که پوشیدنی های این شرکت ۵۰ درصد افزایش را در میزان درآمدها به ثبت رسانده اند.

بخش سرویس ها و خدمات آنلاین جایی است که اپل همچنان با قدرت در حال پیشروی است. در شرایطی که فروش آیفون ها و آیپدها کمتر از حد انتظار بوده، اما درآمدهای ثروتمندترین کمپانی دنیا از این بخش به ۹.۱۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در مجموع کمپانی اپل با ثبت درآمد ۶۱.۱ میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ توانست بار دیگر دل سرمایه گذاران را به دست آورده و امیدواری آنها را برای کسب سود دلخواه حفظ نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی