ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت بازار جهانی موبایل
تکنولوژی

رکود بازار چین منجر به افت ۳ درصدی بازار جهانی موبایل در ابتدای سال ۲۰۱۸ شد

گزارش تازه موسسه تحقیقاتی IDC نشان می دهد که بازار جهانی موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی و به دنبال رکود به وجود آمده در بازار چین با افتی ۳ درصدی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

گزارش تازه موسسه تحقیقاتی IDC نشان می دهد که بازار جهانی موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی و به دنبال رکود به وجود آمده در بازار چین با افتی ۳ درصدی در عرضه محصول مواجه شده است.

بر این اساس موبایل سازها در سه ماه آغازین سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳۳۴.۳ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را روانه بازار کرده اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر با ۳۴۴.۴ میلیون دستگاه بوده است.

همان طور که پیش تر اشاره شد مقصر اصلی این وضع بازار چین است که در این بازه زمانی شاهد کاهش ۱۰۰ میلیونی عرضه خود نسبت به سال قبل از آن بوده است. افتی بزرگ که از سال ۲۰۱۳ تا به امروز بی سابقه بوده است.

افت بازار جهانی موبایل

گزارش IDC همچنین نشان می دهد که در حدود یک سال گذشته تمایل خریداران به موبایل های پرچمدار افزایش یافته، اما از آن طرف نرخ به روز آوری موبایل های قدیمی تر به شکل قابل توجهی افت کرده است.

با وجود این افت اما میانگین قیمت ها در بازار جهانی موبایل همچنان در حال افزایش است و فروش پرچمداران سامسونگ، هوآوی و آیفون X اپل به خوبی نشان می دهد که مردم چندان هم موافق پرداخت قیمت های گزاف برای خرید موبایل ها نیستند.

افت بازار جهانی موبایل

کارشناسان IDC معتقد هستند که روند پرشتاب قیمت گیری بهترین های موجود در بازار سبب شده تا چرخه تعویض موبایل های قدیمی طولانی تر از قبل شود. البته در کنار عامل قیمت نباید از اثر کم شدن تفاوت ها (چه در حوزه سخت افزار و چه قابلیت های نرم افزاری) و کم رنگ شدن عنصر خلاقیت در میان نسل های مختلف پرچمداران نیز در بروز چنین وضعی چشم پوشی کرد.

همین مسئله باعث شده تا این کارشناسان پیش بینی کنند میان رده های قدرتمند در نیمه دوم سال جاری حاکم اصلی بازار اسمارت فون ها خواهند بود و می توانند دوباره آمارها را رو به پیشرفت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی