ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایکس باکس وان

مایکروسافت هنوز هم تمایلی به انتشار آمار فروش ایکس باکس وان ندارد

مایکروسافت اخیراً به ارائه اطلاعات گنگی از میزان فروش کنسول ایکس باکس وان پرداخته است. بعد از سال ها سکوت درباره تعداد کنسول های فروخته شده، مایک نیکولز، مدیر بازاریابی بخش بازی مایکروسافت در بلاگ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

مایکروسافت اخیراً به ارائه اطلاعات گنگی از میزان فروش کنسول ایکس باکس وان پرداخته است. بعد از سال ها سکوت درباره تعداد کنسول های فروخته شده، مایک نیکولز، مدیر بازاریابی بخش بازی مایکروسافت در بلاگ پستی تازه می گوید: «فروش ایکس باکس وان نسبت به همین بازه در سال گذشته با رشد 14 درصدی همراه بوده».

در این بلاگ پست هنوز هم اشاره دقیقی به ارقام فروش نشده و به همین خاطر، تشخیص عملکرد ایکس باکس وان سخت است. اما در هر صورت، به نظر می رسد که بعد از عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس، شرایط برای مایکروسافت بهتر شده و حالا افراد بیشتری به خرید کنسول نسل هشتمی آن ترغیب شده اند.

هنگامی که ایکس باکس وان استاندارد در سال 2013 عرضه شد، مایکروسافت با خوشحالی آمار فروش دستگاه را منتشر می کرد. اما هنگامی که این پلتفرم سه ماه دیرتر از پلی استیشن 4 به فروش 10 میلیون واحدی رسید، مایکروسافت هم از ارائه این آمار دست برداشت. در عوض، مایکروسافت طی سال های اخیر تمرکز خود را بر ارائه آمار کاربران فعال ایکس باکس لایو گذاشته است.

در بلاگ پست امروز گفته می شود که تعداد کاربران ایکس باکس لایو رشد 13 درصدی داشته و از زمان راه اندازی قابلیت Looking For Group، بالغ بر 600 هزار دوستی شکل گرفته است. علاوه بر این، حالا بیش از 1.2 میلیون کلوب در ایکس باکس لایو وجود دارد.

دلیل اصلی عدم انتشار هیچ خبری درباره میزان فروش کنسول مایکروسافت، تفاوت قابل توجه فروش میان پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. در ژانویه 2016 کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرد ایکس باکس وان فروشی 19 میلیون داشته و در همان زمان، سونی از مرز فروش 35.9 میلیونی پلی استیشن 4 گذر کرده بود. در این بین سونی هیچوقت از ارائه آمار فروش دست نکشید و در آخرین اخبار، 76 میلیون کنسول پلی استیشن 4 به دست مشتریان رسانده است.

مایکروسافت طی آگوست سال گذشته، فروش نخستین مدل از ایکس باکس وان را متوقف کرد و بعد از آن روی فروش ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس متمرکز شد. اگرچه دلیل اصلی فروش پایین ایکس باکس وان در برابر پلی استیشن 4، قیمت گذاری 500 دلاری و تصمیمات تجاری اشتباه در قبال سنسور کینکت بود، مایکروسافت حالا با مشکلی بزرگ تر از قبل مواجه شده: بازی های انحصاری.

در دنیای بازی های ویدیویی و کنسول های خانگی، عناوین انحصاری مهم ترین فاکتور در فروش یک پلتفرم تلقی می شوند و سونی در سال 2017 و 2018، چند انحصاری عالی عرضه کرده است. در این بین، مایکروسافت عناوین انحصاری چندانی ندارد و خود را برای نمایشگاه E3 ماه آتی آماده می کند که امید می رود در جریان آن، شاهد معرفی چند انحصاری جدید باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • si_na
    si_na | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ایکس باکس که داغونه اینکه گفتن نداره من هر ۲ تاشو داشتم تو نسل هفت الانم PS4,دارم خیلی ازش راضیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی