ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیزیک از نگاه بازی supertype؛ حروف الفبا چه وزنی دارند؟

یکی از سخت‌ترین سوالاتی که معمولا زیاد می‌شنوم «چه بازی موبایلی دانلود کنم» هست و وقتی به آن فکر می‌کنم، میبینم بازی‌های تلفن‌های هوشمند با وجود تعداد خیلی زیادشان چه قدر کم در یادها می‌مانند. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

یکی از سخت‌ترین سوالاتی که معمولا زیاد می‌شنوم «چه بازی موبایلی دانلود کنم» هست و وقتی به آن فکر می‌کنم، میبینم بازی‌های تلفن‌های هوشمند با وجود تعداد خیلی زیادشان چه قدر کم در یادها می‌مانند. عناوین شاخصی هم که به ذهنم می‌رسند بعضا همه پسند نیستند.

قضیه زمانی بدتر می‌شود که وضعیت کنونی اسمارت فون‌ها را با چند سال پیش مقایسه کنیم و متوجه شویم عناوین متفاوت و ماندگار موبایل نسبت به گذشته کمتر شده اند. اینجاست که ارزش بازی‌هایی همانند سوپرتایپ (supertype) مشخص می‌شود، عناوینی که با ارائه تجربه‌ای جدید و استفاده درست از پتانسیل‌های صفحات لمسی یک سرگرمی ارزشمند به وجود می‌آورند.

supertype ترکیبی از دو سبک «فیزیک» و «کلمات» بوده و در هر مرحله باید با تایپ حروف مناسب سعی کنید مربع‌های سیاه رنگ را بگیرید؛ وسط صفحه نقطه‌چین‌هایی وجود داشته و جای هر نقطه‌چین می‌توانید یک حرف نوشته یا حتی فاصله بگذارید. بعد از تایید حرف‌ها هم آن ها به سمت پایین سقوط می‌کنند.

اگر بسته به شکل محیط و حروف انتخاب‌های درستی داشته باشید، حرف‌ها در مسیر سقوط مربع‌های مشکی رنگ را می‌گیرید. در غیر این صورت مجبورید دوباره و این بار با حرف‌های دیگری شانس‌تان امتحان کنید. رفته رفته نیز به لطف اضافه شدن عناصری همانند تغییر جاذبه یا گرفتن همزمان دو جعبه بازی سخت‌تر می‌شود.

جدا از اینکه در بعضی مرحله‌ها حروف از قبل نوشته شده‌اند و باید با طراحی یک مسیر درست سعی کنید حروف را به دست آورید. چیزی که تقریبا مشابهش را با Brain it On هم دیدیم. سوپرتایپ بیش از صد معما دارد، خیلی از آن‌ها دارای منطق خاص خودشان هستند و بدون هیچ محدودیت زمانی می‌توانید تا هر وقت که خواستید روی پازل‌ها فکر کنید.

اگرچه مکانیزم بعضی مراحل شباهت‌هایی دارد اما گستردگی زیاد معماها به قدری است تا خیلی این نقطه ضعف به چشم نیاید. اما نکات مثبت supertype تنها محدود به گیم‌پلی نمی‌شوند و بازی در زمینه گرافیک و صداگذاری همچنان می‌درخشد. هر مرحله پس زمینه خودش را داشته و حضور کاغذهای دایره‌ای شکل بعد از حل یک پازل، بازی را دوست داشتنی‌تر کرده است.

همچنین سازنده خیلی خوب توانسته قوانین فیزیک را در عنوانش پیاده کند. هر حرف با توجه به شکل و شمایلش، هنگام سقوط واکنشی متفاوت نشان می‌دهد. همین مسئله باعث شده تا انتخاب حروف کمتر به شانس متکی باشد و بیشتر به هوش خود مخاطب وابسته شود. روی «کمتر» تایید کردیم چون برای بعضی معماها شاید چاره‌ای جز انتخاب شانسی حرف‌ها پیش روی‌تان نبینید.

در قسمت صداگذاری سازنده بدون استفاده از موسیقی توانسته بخش شنیداری عنوانش را جذاب کند. با تایپ حروف یا برخورد آن‌ها به سطوح، صداهای مختلفی تولید می‌شود و این صداها به خوبی جای خالی موسیقی را پر کرده‌اند. البته در منو بازی هیچ صدایی شنیده نمی‌شود و سازنده حداقل برای این قسمت می‌توانست از موزیک یا افکت‌های صوتی استفاده کند.

supertype از آن بازی‌هایی هست که وقتی تجربه‌اش می‌کنید به خودتان می‌گویید: «چه جالب، چرا کسی تا حالا به آن فکر نکرده بود؟». توسعه‌دهنده با ترکیب خیلی خوب سبک کلمات و فیزیک، عنوانی ساخته که در زیرمجموعه «کلمات و دانستنی‌ها» قرار نمی‌گیرد و بیشتر یک بازی معمایی است.

بازی هفته گذشته روی آی‌دیوایس‌ها منتشر شد و ساعاتی پیش، زودتر از آنچه که انتظار داشتیم بازی برای اندروید هم به انتشار رسید. بعد از فلورانس که با سبک گرافیکی زیبا، موسیقی متفاوت و داستان دلنشینش یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های امسال را رقم زد، supertype دومین عنوان چند ماه گذشته است که نشان داده بازی‌های موبایل همچنان می‌توانند غافل گیرتان کنند.

supertype

supertype

سازنده: Philipp Stollenmayer قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 31.3 / 30.66 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بازی mr gun هم ارزش معرفی دارد

  • kingfish
    kingfish | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بازی باحالیه.نسخه کاملشو فارسروید گذاشته

  • rasoolazizi
    rasoolazizi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عجب ایده ای

مطالب پیشنهادی