ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bosch-ebike
خودرو

کمپانی بوش با توسعه باتری و دوچرخه های برقی به خلق آینده ای سبز کمک می کند

کمپانی های مثل بوش که در زمینه تامین قطعات دوچرخه های الکتریکی فعالیت می کنند، این روزها بیش از هر زمان دیگری پر مشغله هستند. داده هایی که شرکت های این چنینی در اختیار دارند، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی های مثل بوش که در زمینه تامین قطعات دوچرخه های الکتریکی فعالیت می کنند، این روزها بیش از هر زمان دیگری پر مشغله هستند. داده هایی که شرکت های این چنینی در اختیار دارند، نشان می دهند که دوچرخه های الکتریکی در آینده نزدیک با استقبال بالایی روبرو خواهند شد.

آقای جاناتان وینرت (Jonathan Weinert) مدیر بخش فروش و بازاریابی سیستم های مربوط به دوچرخه های برقی (eBike) بوش در مصاحبه با BGR گفته که این کمپانی به دلیل تقاضای روز افزون قطعات این دسته از وسایل نقلیه به مشکل برخورده است.

Bosch-powertube-internal-battery-active-line-ebike

در حال حاضر بوش با 30 شرکت تولید کننده دوچرخه های برقی در آمریکای شمالی همکاری می کند، این در حالی است که چند سال پیش تعداد این شرکت ها کمتر از تعداد انگشتان دو دست بود.

بر اساس گزارش های خبری در سال 2016 بین 200 الی 250 هزار دستگاه دوچرخه الکتریکی در ایالات متحده به فروش رسیده است. پیش بینی می شود تا سال 2035 این رقم در سرتاسر جهان به 100 میلیون دستگاه برسد. با توجه به پیشرفت های حاصل شده، این نوع دوچرخه ها شباهت زیادی به نمونه های پدالی رایج پیدا کرده و اجزایی مثل باتری و موتور در بدنه ادغام شده اند.

Orange-2018-Alpine-6-Launch-Edition-E-Bike-6058-l-1

به گفته کلودیو واسکو (Claudia Wasko) مدیر عمومی سیستم های eBike بوش در قاره آمریکا، گرایش مشتریان به سمت دوچرخه های برقی با طراحی پیوسته و زیبا بیشتر از قبل شده است. این مساله یکی از دلایل اصلی توسعه باتری PowerTube 500 توسط بوش بوده، زیرا می توان این باتری را درون چارچوب دوچرخه نصب کرد تا به نمای ظاهری آسیبی نزند.

bosch-ebike_powertube_500-in-frame

باتری PowerTube 500 به شکل های مختلف تولید شده و درون هر نوع فریمی جای می گیرد. به همین خاطر این باتری با انواع دوچرخه ها – از مدل های خیابانی گرفته تا مدل های کوهستانی – سازگاری دارد. سطح PowerTube 500 به دلیل بهره گیری از آلومینیوم مشکی آنُدی شده، کاملا متمایز بوده و امکان خارج کردن آن از بالا، پایین یا کنار وجود دارد.

bosch-powertube-500wh-vertikal

در تحقیقی که اخیرا توسط انستیتوی ملی حمل و نقل آمریکا انجام شده، از مالکین حدود 1800 دوچرخه برقی درباره دلیل خرید و موارد استفاده این نوع وسایل نقلیه نظرسنجی به عمل آمده است.

در این نظرسنجی که 70 درصد از افراد مرد و 30 درصد زن بودند، 30 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند از دوچرخه الکتریکی خود برای سفرهای روزمره که معمولا با خودرو انجام می دادند، استفاده می کنند.

ebike

آقای وینرت در مصاحبه خود افزوده که بازار دوچرخه های برقی در سال 2017 نسبت به سال 2016 دو برابر شده و هنوز جا برای رشد آن بسیار است. او در این باره گفته:

من فکر می کنم ما در ایالات متحده به لحاظ آگاهی نسبت به مزایای e-bike ها احتمالا 6-5 سال از اروپا عقب تر هستیم. در اروپا افراد زیادی در حال استفاده از دومین یا سومین دوچرخه برقی خود هستند، بنابرین آنها مشتریان بالغ تری محسوب می شوند. اروپایی ها می دانند باید به دنبال چه چیزی باشند. در زمان فعلی قیمت دوچرخه های برقی در این قاره در حال افزایش است.

در ایالات متحده بازار بزرگی برای دوچرخه های پایین رده ارزان قیمت وجود دارد. شما می توانید با پرداخت مبلغی بین 500 الی 1000 دلار یک نمونه این چنینی خریداری کنید.

به اعتقاد من این دسته از وسایل نقلیه اکنون حکم طلا را در ایالات متحده دارند. علی رغم ورود شرکت های متعدد به این عرصه، ما در تلاش هستیم به سودآوری سریع در بازار دوچرخه های برقی ارزان قیمت دست پیدا کنیم، البته که این کار آسان نخواهد بود.

در حال حاضر در صنعت دوچرخه سازی، e-bike ها همانند یک ستاره درخشان بوده و به عنوان بخشی از این صنعت با سرعت بسیار بالایی رو به رشد هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی