ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نینتندو می‌خواهد به یکی از قطب‌های صنعت بازی‌های موبایل تبدیل شود

به یاد دارید زمانی را که نینتندو صنعت بازی‌های ویدیویی را با دو کنسول Wii و DS تصرف کرده بود و از عدم علاقه‌اش به عناوین موبایل می‌گفت؟ خوب، شرایط تغییر کرده. در سال گذشته ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

به یاد دارید زمانی را که نینتندو صنعت بازی‌های ویدیویی را با دو کنسول Wii و DS تصرف کرده بود و از عدم علاقه‌اش به عناوین موبایل می‌گفت؟ خوب، شرایط تغییر کرده. در سال گذشته ژاپنی‌ها سه تا از معروف‌ترین بازی‌های خود را به تلفن‌های هوشمند آوردند و با توجه به گفته‌های شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، مدیر عامل بعدی نینتندو، آن‌ها چشم‌انداز بزرگی برای این کسب و کار دارند.

شایعات نشان می‌دهند که نینتندو به زودی نسخه‌ای از زلدا را برای موبایل عرضه می‌کند

کسب و کار بازی‌های موبایل نینتندو هم اکنون 39.3 میلیارد ین که معادل 358 میلیون دلار آمریکاست، ارزش دارد و این رقم تنها چهار درصد از درآمد کل نینتندو را در بر می‌گیرد. با این حال فوروکاوا امیدوار است تا آن‌ها ارزش این کسب و کار خود را به رقم 100 میلیارد ین، 910 میلیون دلار، برسانند.

با توجه به گفته فوروکاوا، نینتندو باید به دنبال بازی‌هایی برود که بتوانند موفقیت‌های پوکمون گو را تکرار کنند. به اعتقاد او پوکمون گو عنوانی بود که از لحاظ گیم‌پلی، داستان و تجربه کلی توانست به فرمت اسمارت‌فون‌ها نزدیک باشد و از پتانسیل‌های این پلتفرم استفاده کند.

بازی موبایل نینتندو

اگرچه نینتندو نقش مستقیمی در ساخت پوکمون گو نداشت ولی بازی تاثیر مثبتی روی افزایش فروش کنسول‌های نینتندو گذاشت. به نظر می‌رسد که یکی از برنامه‌های فوروکاوا برای افزایش توجه به عناوین موبایل هم همین باشد: در کنار سودآوری از کسب و کار بازی‌های موبایل، از آن به عنوان محرکی برای عملکرد بهتر کنسول خانگی‌اش استفاده کند.

نینتندو امسال دو بازی موبایل را معرفی کرده است؛ ابتدا ماریو کارت تور که عنوانی ماشین‌سواری بوده و سپس Dragalia Lost که یک اکشن نقش آفرینی به حساب می‌آید و ژاپنی‌ها برنامه دارند تا بازی را تابستان امسال عرضه کنند. بد نیست بدانید پردرآمدترین بازی موبایل سال گذشته نینتندو Fire Emblem Heroes بود که بیش از 300 میلیون دلار درآمدزایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farzad je
    farzad je | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چه فایده وقتی بازیاش تو ایران فیلتره

مطالب پیشنهادی