ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با این لنز‌های لیزری سوپرمن شوید

شلیک لیزر در کنار پرواز، نامرئی بودن و قدرت ماورا الطبیعی از جمله قابلیت هایی است که بسیاری از ما تحت تاثیر فیلم های علمی و تخیلی در کودکی آرزویش را داشتیم. اکنون شلیک لیزر به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

شلیک لیزر در کنار پرواز، نامرئی بودن و قدرت ماورا الطبیعی از جمله قابلیت هایی است که بسیاری از ما تحت تاثیر فیلم های علمی و تخیلی در کودکی آرزویش را داشتیم.

اکنون شلیک لیزر به اولین قابلیت سوپرمن تبدیل شده که افراد عادی هم می توانند از آن بهره ببرند؛ بدین شکل که دانشمندان لنز‌های لیزری مخصوصی طراحی کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آنها پرتوی لیزری شلیک کرد.

البته اگر اغراق را کنار بگذاریم، در واقع محققان دانشگاه سنت اندروز، یک غشای نازک لیزری طراحی کرده‌اند که می‌توان آن را به لنز‌های طبی اضافه نمود و به برخی قابلیت‌های ویژه‌‌ی چشمی مجهز شد.

این غشای نازک لیزری با استفاده از نیمه رساناهای ارگانیک ساخته شده و می‌توان از آن در زمینه‌‌های امنیتی، بیوفوتونیک و فوتوپزشکی استفاده کرد.

دانشمندان برای اثبات کارایی این غشا آن را روی چشمان یک گاو تست کردند. در ادامه مشخص شد با اینکه نزدیک کردن لیزر به چشمان یک فرد می‌تواند بسیار خطرناک باشد اما این اختراع به هیچ وجه خطری برای کاربران نداشته و کاملاً ایمن است.

البته تجهیز لنزهای چشمی به لیزرهای کوچک تنها ایده جالبی نیست که به ذهن دانشمندان خطور کرده. آنها باور دارند که این لیزر‌های کوچک را می‌توان در اسکناس‌ها و چک‌های بانکی نیز استفاده کرد و بدین شکل از کپی شدن آنها جلوگیری نمود. آنها در اینباره می‌گویند:

 «ما با استفاده از یک سری فیلم پلاستیکی توانستیم کوچکترین و سبکترین لیزر‌های جهان را تولید کرده و آنها را در لنز‌های طبی و چک‌های بانکی تعبیه کنیم.»

استفاده از لیزرهای تعبیه شده در اسکناس‌ها می‌تواند راه بسیار مناسبی برای تعبیه‌ی ویژگی‌های امنیتی متفاوت باشد و بدین شکل خلافکاران نیز با چشم غیر مسلح نخواهند توانست آنها را مشاهده کرده و اشتباه خواهند کرد. درست است که نمی توان با این لنز‌های لیزری به دیگر دشمنان شلیک نمود با این حال می توان جلوی برخی کلاهبرداری‌ها را گرفت و وظیفه‌ی یک سوپرقهرمان را ایفا نمود.

تماشا کنید: لیزر‌ها زمان تولید شلوار جین را ۲۰ برابر کاهش می‌دهند

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی