ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران مک بوک پرو از صفحه کلیدهایشان ناراضی‌اند

به تازگی کاربران مک بوک پرو طوماری اعتراضی را امضا کرده‌اند و بدین شکل نارضایتی خود را از صفحه کلید لبتاپ‌هایشان اعلام کرده‌اند. در این نامه هزاران کاربر، صفحه‌ کلید مک بوک‌ پرو‌های سال ۲۰۱۶ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به تازگی کاربران مک بوک پرو طوماری اعتراضی را امضا کرده‌اند و بدین شکل نارضایتی خود را از صفحه کلید لبتاپ‌هایشان اعلام کرده‌اند. در این نامه هزاران کاربر، صفحه‌ کلید مک بوک‌ پرو‌های سال ۲۰۱۶ به بعد را معیوب نامیدند و معتقدند که این نقص از طراحی اشتباهشان به وجود آمده است. آنها از اپل تقاضا کرده‌اند که این اشتباه را برطرف کرده و کیبورد‌های قدیمی را با تجهیزاتی جدید جایگزین کنند.

اپل همواره با دیگر شرکت‌های تولید کننده‌ی لپتاپ برای طراحی و عرضه باریک‌ترین لپتاپ‌ در حال رقابت است و به همین دلیل، سالهاست که ضخامت تولیداتش را روز به روز کمتر می‌کند.

برای اینکه شرکت کوپرتینویی بتواند ضخامت نسل فعلی لپتاپهایش را پایین آورد مجبور شد که صفحه‌ کلید این گجت‌ها را دوباره طراحی کند و کیبرد‌های «پروانه» خود را جایگزین مدل قبلی کند. همن مسئله موجب شده که کاربران بسیاری از مدل جدید ناراضی باشند و مدعی شوند که هر لحظه امکان دارد که کلید‌های این صفحه کلید شکسته یا به یکدیگر بچسبند.

مک بوک‌ پرو‌ جدید درست مثل دیگر لپتاپ های تولید اپل، قابلیت تعمیرپذیری نامطلوبی دارد و اگر کلیدی از صفحه‌کلید شکسته یا گیر کند، کاربران مجبور خواهند بود این محصول را به فروشگاه رسمی اپل رسانده و روند تعمیر را بگذارنند. علاه بر آن، تعمیر این گجت‌ بسیار گران بوده و در مواردی به ۷۰۰ دلار نیز می رسد.

تا لحظه‌ی نوشته شدن این خبر، نامه اعتراضی یاد شده را حدود ۸۱۴۵ نفر از کاربران مک بوک پرو امضا نموده‌اند و شکایت خود را به نوعی به گوش این کمپانی کوپرتینویی رسانده‌اند. باید توجه داشت که این کاربران نه تنها خواستار جمع آوری و تعویض مک بوک‌‌ پرو هستند، بلکه علاوه بر آن انتظار دارند که اپل صفحه کلید این گجت‌ را دوباره طراحی کرده و به دست آنها بازگرداند.

تماشا کنید: بررسی ویدیویی مک بوک پرو 2016 توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اپل تکنولوژیای شرکتای دیگه رو بعد پنج سال نزاره رو محصولاتش .. تکنولوژی جدید پیشکش

  • delta7
    delta7 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مک بوک پرو ۲۰۱۶ رو دارم و از کیبوردش رضایت کامل ندارم واقعا
    به همه چیزش میشه عادت کرد ولی یکم گرد و خاک گیر میکنه زیرش دیگه درست کار نمیکنه متاسفانه

  • Behrooz A
    Behrooz A | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    صداش هم خیلی زیاده ، اصلا تو محیطی مثل کتابخونه نمیشه باهاش کار کرد ، همه رو اذیت میکنه

  • Ghost
    Ghost | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کیبورد نسل قبلی به نظرم بهتر بود ولی جدیده هم تنها مشکلش اینه خیلی مواقع آدم حس میکنه دکمه ای که فشار داده عمل نکرده ولی در واقعیت عمل کرده چون خیلی حساسه زمان میخواد تا بهش عادت کرد

  • pine
    pine | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اشغال اشغال.حالا بماند که تا بگی یه سری سینه چاکن سریع یقه پاره میکنن.
    دم به دیقه دکمه هاش میره تو بالا نمیاد

مطالب پیشنهادی