ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیلد ۲۰۱۸ مایکروسافت
تکنولوژی

هرآنچه از کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ مایکروسافت انتظار داریم

مایکروسافت بیلد یا همان کنفرانس سالانه ردموندی ها برای توسعه دهندگان در تاریخ ۷ می ۲۰۱۸ مصادف با ۱۷ام اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ۱۹ام ادامه پیدا می کند. این رویداد بزرگ که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

مایکروسافت بیلد یا همان کنفرانس سالانه ردموندی ها برای توسعه دهندگان در تاریخ ۷ می ۲۰۱۸ مصادف با ۱۷ام اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ۱۹ام ادامه پیدا می کند.

این رویداد بزرگ که همه ساله بالغ بر ۶۰۰۰ توسعه دهنده را از سرتاسر دنیا گرد هم می آورد در مقر اصلی مایکروسافت واقع در ردموند واشنگتن برگزار می شود و محتوای آن همانطور که از نامش پیداست بیشتر مطلوب دل توسعه دهندگان است.

لذا نمی توان انتظار داشت که در این مراسم از محصولاتی نظیر ویندوز، سرفس یا سخت افزارهای تولیدی این کمپانی خبری به گوش برسد هرچند که در سال های قبل مایکروسافت از این تریبون برای اعلام خبرهای بسیار مهم در رابطه با سیستم عامل محبوب خود استفاده کرد اما بعید به نظر می رسد که امسال شاهد این اتفاق باشیم.

انتظار معرفی سرفس را نداشته باشید

سرفس

مایکروسافت هیچگاه در سال های گذشته محصول قابل توجهی از خانواده سرفس را در این رویداد به مخاطبانش معرفی نکرده و به همین خاطر انتظار می رود که امسال نیز همینطور باشد. در حال حاضر دو عضو رقابتی از این خانواده یعنی سرفس بوک ۲ و سرفس پرو در بازار موجود هستند و هنوز نیاز به معرفی عضو تازه احساس نمی شود. بنابراین بعید به نظر می رسد که تا قبل از پاییز امسال خبر تازه ای در این باره بشنویم.

البته اینکه شرکت ردموندی در جریان این کنفرانس خبرهای دست اولی در رابطه با سرفس های آتی در اختیارمان بگذارد چندان هم دور از ذهن نیست. چه بسا در این رویداد حرف از سرفس فون هم به میان بیاید چراکه توسعه دهندگان به شدت علاقمند هستند در رابطه با این موبایل بیشتر بدانند.

در مورد خود رویداد بیلد باید بگوییم که کنفرانسی به شدت تخصصی برای توسعه دهندگان است و بلیط های شرکت در آن از رقم پایه ۲۵۰۰ دلار به بالا در اختیار علاقمندان قرار می گیرند. با این حال اختصاص دادن بخش اعظمی از زمان این کنفرانس به محصولی که تاثیر چندانی روی کدنویسی توسعه دهندگان برای محصولات مایکروسافت ندارد چندان هم عقلانی به نظر نمی آید.

خبرهای تازه از کدنویسی در راه است

بیلد ۲۰۱۸ مایکروسافت

مایکروسافت دو نطق مجزا را برای بیلد امسال در نظر گرفته؛ نخستین نطق در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ارائه می شود و دومین نطق در ۱۸ام که البته هر دوی آنها نیز راس ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران آغاز می شوند و انتظار می رود که هر دویشان نیز اغواکننده باشند چراکه مایکروسافت همواره از این فرصت برای معرفی تکنولوژی های جدید یا طرح های مفهومی آینده اش بهره می گیرد. در این رویداد همچنین طبق سنوات گذشته شاهد جلسه کدنویسی زنده خواهیم بود که عموما برای خبرنگاران کسل کننده است.

تمرکز بیشتر روی هوش مصنوعی

در سال های اخیر مایکروسافت به وفور از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کرده است و حالا انتظار می رود که خبرهای تازه ای در رابطه با Windows ML یا پلتفرم یادگیری ماشینی این شرکت که همراه با آپدیت ماه گذشته ویندوز ۱۰ ارائه گردید در جریان کنفرانس بیلد به سمع و نظر حضار برسد.

این پلتفرم به توسعه دهندگان امکان می دهد هوش مصنوعی از پیش آموزش دیده مایکروسافت را در اپ های خود (که به صورت لوکال یا از طریق پلتفرم آژور قابل اجرا هستند) به خدمت بگیرند. Windows ML همچنین می تواند از توان پردازشی ارتقاء یافته GPUها یا واحدهای پردازش گرافیکی کامپیوترها کمک بگیرد.

مایکروسافت تلاش مضاعفی را برای استفاده از هوش مصنوعی در محصولات مصرفی خود به کار گرفته. دستیار مجازی این شرکت به نام کورتانا مرتبا باهوش و باهوش تر می شود. هوش مصنوعی همچنین نقشی کلیدی در اپ ترجمه این کمپانی دارد که حالا حتی به صورت آفلاین نیز کارش را به درستی انجام می دهد.

چت بات مایکروسافت به نام Xiaolce هم حالا با کمک این تکنولوژی بیشتر شبیه به انسان صحبت می کند و دیگر نمی توان آن را کامپیوتری با قابلیت ارائه نتایج جستجو به صورت صوتی دانست.

ویندوز ۱۰ و مایکروسافت گراف

ویندوز ۱۰

قابلیت تایم لاین ویندوز ۱۰ علاوه بر اینکه امکان دنبال کردن فعالیت ها در پی سی را برای کاربران فراهم می نمود بلکه یکسان سازی آنها در اندروید و آیفون را هم میسر کرد. تا به امروز البته کاربران صرفا میتوانستند هیستوری مرورگر اج خود و همچنین اپ های آفیس ۳۶۵ و اندروید را یکسان سازی کنند اما طبق اخباری که اخیرا در این باره منتشر شده میتوان مطمئن بود که قابلیت های تایم لاین به ورای این نقطه خواهد رسید.

بنابراین میتوان انتظار داشت که در جریان کنفرانس بیلد خبرهای بیشتری در این باره منتشر شود ضمن اینکه خواهیم دانست مایکروسافت گراف (که پیشرفت شما را ذخیره سازی میکند) دستخوش چه تغییراتی می گردد. اما جالب ترین بخش احتمالا توضیحاتی است که مایکروسافت در خصوص نحوه تعامل تایم لاین با iOS ارائه می دهد که هم اکنون با محدودیت های زیادی همراه است.

البته پیش بینی می شود که در جریان بیلد ۲۰۱۸ خبرهای بیشتری در رابطه با  قابلیت های احتمالی در دست توسعه برای ویندوز ۱۰ ارائه گردد. اگر خاطرتان باشد مایکروسافت متعهد شده که به صورت مستمر ویندوز ۱۰ را به روز رسانی نماید و دیگر به ارائه آپدیت های سالانه برای آن بسنده نکند. بنابراین می توان امیدوار بود که خبرهای تازه ای در رابطه با Sets ارائه شود؛ همان ویژگی تجربی که به شما امکان می دهد اپلیکیشن ها را در تب ها گشوده و درست مانند مرورگرهای تحت وب از آنها استفاده نمایید.

البته اشاره کنیم که مایکروسافت از زمان رونمایی Sets در سال قبل تا کنون اطلاعات زیادی در رابطه با آن ارائه نکرده اما اگر قرار باشد که توسعه دهندگان آن را در اپ های خود به کار ببرند ضروریست که اطلاعات بیشتری در رابطه با آن در اختیار داشته باشند.

از تکنولوژی واقعیت ترکیبی مایکروسافت چه خبر؟

واقعیت ترکیبی

از سال قبل که مایکروسافت تکنولوژی واقعیت ترکیبی خود را به همراه چندین هدست پشتیبانی کننده از آن (محصول شرکت هایی نظیر اچ پی، ایسر و سامسونگ) معرفی کرد تا به امروز خبر زیادی از این فناوری به دست نیامده و نمیدانیم پیشرفت شرکت ردموندی در این زمینه تا چه اندازه بوده است.

در کنفرانس بیلد، مایکروسافت شانس دیگری پیدا می کند تا توسعه دهندگان را متقاعد به ساختن محتوای اختصاصی براساس این فناوری نماید.

مایکروسافت آژور

با نگاهی به گزارشات مالی اخیر مایکروسافت یک نکته بر همگان روشن می شود: کسب و کار کلاود مایکروسافت در سال های اخیر مرتبا بزرگ و بزرگ تر شده است. بنابراین تردیدی نداشته باشید که این شرکت بخش اعظمی از زمان کنفرانس بیلد را به صحبت در این باره می پردازد تا در حد توانش آژور را برای توسعه دهندگان بهینه سازی نماید.

البته تلاش های مایکروسافت در این زمینه تا حدود زیادی از دید مصرف کنندگان پنهان می ماند و در عوض این برندها و سازمان هستند که از آن منتفع می شوند و می توانند مطمئن باشند که اپلیکیشن ها و سرویس های آنلاین شان بدون کمترین اختلالی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مثل پارسال احتمالا روز دوم کنفرانس اپدیت جدید ویندوز 10 رو معرفی می کنن

    در کل منتظرم شدید، امسال سال خوبی باید باشه

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    "از سال قبل که مایکروسافت تکنولوژی واقعیت ترکیبی خود را به همراه چندین هدست پشتیبانی کننده از آن (محصول شرکت هایی نظیر اچ پی، ایسر و سامسونگ) معرفی کرد تا به امروز خبر زیادی از این فناوری به دست نیامده و نمیدانیم پیشرفت شرکت ردموندی در این زمینه تا چه اندازه بوده است."

    متوجه این قسمت نمی شم این هدست ها در حال حاضر توی بازار هستن و مردم می تونن بخرن و استفاده کنن / چند هفته پیش هم که اپدیت جدید ویندوز 10 براشون اومد

مطالب پیشنهادی