ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا هوش مصنوعی ال جی G7 ThinQ اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کند؟

به تازگی ال جی از پرچمدار جدید خود به نام G7 ThinQ رونمایی کرد که قابلیت‌های زیادی در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در آن تعبیه شده بود. این مسئله موجب شده که کاربران نگران ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به تازگی ال جی از پرچمدار جدید خود به نام G7 ThinQ رونمایی کرد که قابلیت‌های زیادی در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در آن تعبیه شده بود. این مسئله موجب شده که کاربران نگران این مسئله شوند که شرکت ال جی اطلاعات و دیتای کاربرانش را بدون اجازه‌‌ی آنها جمع آوری کند. کمپانی کره‌ای هم از این نگرانی آگاه بوده و بیانیه‌‌ای درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد هوش مصنوعی ال جی G7 ThinQ منتشر کرده است.

به تازگی شرکت ال جی در بیانیه‌ای اعلام نمود که هیچگونه اطلاعاتی از کاربران خود جمع آوری نمی‌کند و به حریم شخصی آنها احترام خواهد گذاشت. این کمپانی کره‌ای همچنین متذکر شده که کلیه دیتای لازم برای ارتقای ویژگی‌های هوش مصنوعی پرچمدار جدیدش را از طریق گروه‌های تحقیقی متمرکز به دست می‌آورد و نیاز ندارد که اطلاعات کاربران و عکس العمل‌هایشان را از گجت‌هایشان بیرون بکشد. علاوه بر این ال جی ادعا کرده که تمام الگوریتم هوش مصنوعی ال جی G7 ThinQ در آن می‌ماند و هیچگاه به حافظه‌های ابری انتقال نخواهد یافت.

با توجه به رسوایی‌های اخیر فیسبوک و کمپانی کمبریج آنالیتیکا در حفاظت از حریم شخصی کاربران، عجیب نیست که ال جی سریعاً سعی کرده با متذکر شدن این مطلب، از اتهامات احتمالی آینده طفره برود. با این حال اگر ادعای شرکت ال جی را بیشتر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که کمپانی یاد شده برای حفاظت از حریم اطلاعات شخصی کاربران، مجبور شده که دیتای جمع آوری شده توسط  هوش مصنوعی را روی حافظه‌ی موبایل‌هایش حفظ کند.

این مسئله موجب می‌شود که ویژگی‌های هوش مصنوعی گوناگونی که این شرکت، آنها را برگ برنده‌ی پرچمدارش می‌داند به صورت آفلاین نیز برقرار باشد اما مشخصاْ نخواهد توانست مشکلات و نیاز‌های روزمره‌ی کاربرانشان را به خوبی درک کرده و آنها در به روز‌رسانی‌هایی جدید خود بکار ببرد.

البته اینکه دستیار هوش مصنوعی این موبایل می‌تواند بدون اتصال به اینترنت فعالیت کند، به تنهایی مسئله بدی نیست چرا که مسلماً هنوز کسانی هستند که از اینترنت بهره نمی‌برند و نیاز دارند روزانه از این ویژگی استفاده کنند.

درست است که ال جی اطلاعات کاربران را جمع آوری نمی‌کند اما گوگل روند همیشگی‌اش را ادامه داده و از دیتای صاحبان G7 ThinQ استفاده خواهد کرد. ساکنین مانتین ویو، همواره اطلاعات تمام گوشی‌های اندرویدی را جمع آوری می‌کنند و پرچمدار جدید ال جی هم از این قضیه، مستثنا نخواهد بود. البته این کمپانی معتقد است که جمع آوری اطلاعات، تجربه‌‌ی بهتری برای کاربرانش می‌آفریند چرا که قادر است طبق این دیتای، تبلیغات مورد علاقه‌ی کاربر را برایش فراهم آورده و بدین وسیله هزینه‌ی استفاده از امکاناتش را رایگان نگه دارد.

تماشا کنید: نگاه نزدیک به G7 ThinQ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ramin 20i
    ramin 20i | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مسخره اش را در آوردن
    آخه این پست چه ربطی به سیفون و پیام رسان ها داره!!!

  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آخه پیام رسان های داخلی جای تبلیغ داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی واقعاشمانمیدونید...........

    • Sam
      Sam | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      نمیدونم چجوری اینقدر نمی فهمید! عجیبه واقعا?

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سرعتش خوب نیست

  • iop
    iop | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سیفون? ?

مطالب پیشنهادی