ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مالک سایت France.com
تکنولوژی

دولت فرانسه به خاطر غصب نام دامنه France.com به دادگاه می رود

یک آمریکایی زاده فرانسه، این کشور را به خاطر آنچه غصب سایبری و سرقت وارونه نام دامنه France.com خوانده مورد پیگرد قضایی قرار داده است. جین نوئل فریدمن اعلام کرده که دولت فرانسه به صورت غیرقانونی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

یک آمریکایی زاده فرانسه، این کشور را به خاطر آنچه غصب سایبری و سرقت وارونه نام دامنه France.com خوانده مورد پیگرد قضایی قرار داده است.

جین نوئل فریدمن اعلام کرده که دولت فرانسه به صورت غیرقانونی مالکیت نام دامنه France.com را از او گرفته و آن را غصب نموده است. این مرد از سال ۱۹۹۴ میلادی مالک نام دامنه یاد شده بوده و از آن به عنوان نوعی کیوسک دیجیتالی برای آمریکایی های شیفته فرانسه استفاده می کرده است. در طول این سالیان فریدمن با سازمان های فرانسوی از جمله کنسولگری کل فرانسه در لس آنجلس و وزارت امور خارجه این کشور همکاری کرده و جالب آنکه حتی دولت فرانسه نیز نام او را به عنوان «سفیر صنعت توریسم» اعلام کرده.

در سال ۲۰۱۵ اما دولت فرانسه در یکی از دادگاه های خود پرونده ای را برای مالکیت بر این نامه دامنه گشود و در نهایت در سال ۲۰۱۷ دادگاه حکمی را مبنی بر نقض قانون علائم تجاری فرانسه علیه مالک این نام صادر کرد. در مارس ۲۰۱۸ نیز به دنبال همین حکم France.com به وزارت امور خارجه کشور فرانسه منتقل شد.

جین نوئل فریدمن

با این حال اما فریدمن اعلام کرده که هیچگاه اخطاریه ای از سوی دولت یا شرکت ثبت کننده (Web.com) در اینباره دریافت نکرده و حتی روحش هم خبر نداشته که به زودی مالکیت خود را از دست می دهد. به همین خاطر او شکایتی را در دادگاه ویرجینیا مطرح کرده تا بار دیگر مالیکت دامینی که باور دارد به او متعلق است را باز پس بگیرد.

وزارت امور خارجه فرانسه، وبسایت جهانگردی دولت فرانسه و جمهوری فرانسه همگی در زمره متشاکیان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MR.SRT
    MR.SRT | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اونوقت تو ایران میان Iran.com رو فیلتر‌میکنن!!

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

      چه ربطی داشت به موضوع دوست عزیز؟؟؟

مطالب پیشنهادی